Jak zabarwic ryz na czerwono

1. Data: 2002-11-25 21:59:35

Temat: Jak zabarwic ryz na czerwono
Od: "sattv" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Byłem ostnico w restauracji Chińskiej . Podano mi ryz smażony z kurczakiem i
warzywami . Ryż był koloruamarantowo - czerwony .

Kto wie jak zabarwić ryz żeby miał taki kolor czerwony ???

Wiem że kurkuma dosypana do gotowanego fryzu daje żółty kolor , a co daje
kolor czerwony

Małgorzata

1. Data: 2002-11-25 22:18:59

Temat: Re: Jak zabarwic ryz na czerwono
Od: "Atena" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sattv" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Kto wie jak zabarwić ryz żeby miał taki kolor czerwony ???
>
> Wiem że kurkuma dosypana do gotowanego fryzu daje żółty kolor , a co daje

Kolor czerwony daje koszenila, uzyskiwana z pancerzykow owadow.

pozdrawiam
Atena

1. Data: 2002-11-26 00:31:22

Temat: Re: Gdzie moana kupic ten barwnik - E120 KOSZENILA
Od: "sattv" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A moze ktoś wie gdzie mozna ten barwnik E120 - koszenila kupic , gdzie tego
szukac , w jakim sklepach ???

1. Data: 2002-11-26 04:38:19

Od: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto wie jak zabarwić ryz żeby miał taki kolor czerwony ???

Ja to robię sokiem z czerwonych porzeczek, lub z buraków, czerwony
kolor potrawy jest symbolem bogactwa. U Chińczyków oczywiście

--

pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2002-11-26 06:24:57

Od: "Atena" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ja to robię sokiem z czerwonych porzeczek, lub z buraków, czerwony
> kolor potrawy jest symbolem bogactwa. U Chińczyków oczywiście
> [...]

Slyszalam, ze dobrze jest wczesniej (przed 'farbowaniem' potrawy) zamoczyc
na chwile buraki w occie.

pozdrawiam
Atena

1. Data: 2002-11-26 08:37:09

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atena" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Slyszalam, ze dobrze jest wczesniej (przed 'farbowaniem' potrawy) zamoczyc
> na chwile buraki w occie.

pewnie prawda, bo ocet utrwala kolor.
Z tego samego powodu do barszczu dodaje sie soku z cytryny albo troche
kwasku cytrynowego

wkn

1. Data: 2002-11-26 08:40:26

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

sattv:
> A moze ktoś wie gdzie mozna ten barwnik E120 - koszenila kupic , gdzie tego
> szukac , w jakim sklepach ???

u nas jest w sklepach z chińszczyzną, konkretnie np. sieć Vinh Loi, w
małych torebkach lub słoiczkach. Możesz próbować farbować (prawdziwym)
szafranem, ale wychodzi bardziej pomarańczowy.

Waldek

1. Data: 2002-11-26 08:46:17

Temat: OT-barszcz
Od: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pewnie prawda, bo ocet utrwala kolor.
> Z tego samego powodu do barszczu dodaje sie soku z cytryny albo
troche
> kwasku cytrynowego

Barszcz z cytryną??? Do barszczu to się buraki kisi!

1. Data: 2002-11-26 10:20:45

Temat: Re: OT-barszcz
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl>

> [...]
troche
> kwasku cytrynowego

Barszcz z cytryną??? Do barszczu to się buraki kisi!

Oj, co prawda, to prawda.... corka Iwaszkiewicza, w 'Gawedach o jedzeniu' przed
rozpoczeciem gotowania barszczu wigilijnego zaleca
wyniesienie z domu wszelkich kwasow, w tym octu, a takze cytryny - zeby 'nie kusilo'.
Barbara

---

1. Data: 2002-11-26 14:11:58

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czee

Ja dodaję do wody tandoori czerwone. Efekt murowany.

Pozdrawiam
Mitrk

Gołabki tradycyjne
RE: Jajka