Jak zaparzyć dobra kawe?

1. Data: 2003-01-18 23:18:37

Temat: Jak zaparzyć dobra kawe?
Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Kiedyś zamarzyła mi się kawa z ekspresu
ciśnieniowego - taka z pianką. ;)

No i kupiłem ekspresik - DeLongi 15 bar,
kawę Lavazza itd., i...... DUPA BLADA. :(
Kawa jest dobra - i owszem...
...ale gdzie ta pianka????
Kupowałem różne gatunki i nic...

Podglądałem w kawiarni co i jak.
Ekspres 15 barowy (tylko, że taki wielki), kawa Lavazza Creme.
Jedyna różnica - kawa w ziarnach, a młynek
wbudowany w ekspres. No to kupiłem młynek ręczny,
kawę w ziarnach i..... DUPA BLADA. :(

Co robię nie tak?
Jak wypić taką kawę jak mi serwują w kawiarni?
Ma być pycha z pianką! ;))

Tylko nie mówcie, że trzeba wlać płynu do kąpieli. ;)))

pozdry
Ciah:o)

1. Data: 2003-01-19 00:16:53

Temat: Re: Jak zaparzyć dobra kawe?
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciśnieniowego - taka z pianką. ;)
>
> No i kupiłem ekspresik - DeLongi 15 bar,
> kawę Lavazza itd., i...... DUPA BLADA. :(

Od grudnia mamy cisnieniowy De Longhi i kaka mniamusna
pianka jest zawsze (mowie o kawie bez mleczka) bo z mleczkiem pianka jest
super swietna
prawie taka, jak ubite na sztywno bialka
Oczywiscie w takiej kawie pianka nie bedzie centymetrowa, tak mnie sie
wydaje, pianke taka wieksza robia wlasnie ze speinonego mleka, nalozonego
bezposrednio na kawe

Marta

1. Data: 2003-01-19 00:38:08

Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> se napisał(a)
> Od grudnia mamy cisnieniowy De Longhi i kaka mniamusna
> pianka jest zawsze (mowie o kawie bez mleczka)

JAK TO ROOBIISZ? :-O

pozdry
Ciah:o)

1. Data: 2003-01-19 09:32:58

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> JAK TO ROOBIISZ? :-O

Zaparzam ja pod cisnieniem?;)
Ona taka po prostu wychodzi za kazdym razem...

Marta

1. Data: 2003-01-19 10:04:13

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik CIAho <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b0cnbm$m9d$...@n...tpi.pl...
> Witam wszystkich!
>
> Kiedyś zamarzyła mi się kawa z ekspresu
> ciśnieniowego - taka z pianką. ;)

expressy cisnieniowe duze, m.in. takie wlasnuie do knajp przeznaczone, maja
tzw "spieniacz" i to on powoduje, iz wychodzi sliczna pianka na kawie

anya

1. Data: 2003-01-19 11:03:02

Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> se napisał(a)
> Zaparzam ja pod cisnieniem?;)
> Ona taka po prostu wychodzi za kazdym razem...

Masz duży ekspres "knajpowy ze "spieniaczem"? ;)

pozdry
Ciah:o)

1. Data: 2003-01-19 11:49:52

Od: "GryQ" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Co robię nie tak?
> Jak wypić taką kawę jak mi serwują w kawiarni?
> Ma być pycha z pianką! ;))

1. Zawsze swieza woda w ekspresie.
2. Kawa: ja przynam sie, ze nie umiem polecic konkretnej marki. Najlepsz
piaka "robila sie" na kawie przywiezionej z wloch, ale zadnej tam
wyszukanej, takie w cenie Lavazz'y. Dobra jest rowniez 8'oclock (bardzo
populrna w USA)...
3. Stram sie delikatnie "upchac" kawe w koszyczku: wbrew zaleceniom w
instrukcji obslugi....

That's all....

w 95% udaje sie uzyskac ladna, ciemnokremowa pianke na powierzchni kawy....
:)))

Pzdr

GryQ

1. Data: 2003-01-19 12:22:04

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz duży ekspres "knajpowy ze "spieniaczem"? ;)

hehe tak, zajmuje mi caly specjalny pokoik ;))

Mam De Longhi 15 bar, model EC 190 :)

Marta

1. Data: 2003-01-19 13:05:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>expressy cisnieniowe duze, m.in. takie wlasnuie do knajp przeznaczone, maja
>tzw "spieniacz" i to on powoduje, iz wychodzi sliczna pianka na kawie
>

>anya

ale CO Wam ta pianka daje? lepszy smak kawy? czy co? ja jestem
kobieta prosta , o prostym smaku i kawe lubie jak ma kawe a nie
pianke...czy cos nieodwacalnego w moim zyciu czy jak?

Trys, prosty aniol pierzasty
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-19 13:18:17

Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> se napisał(a)
> ale CO Wam ta pianka daje? lepszy smak kawy? czy co? ja jestem
> kobieta prosta , o prostym smaku i kawe lubie jak ma kawe a nie
> pianke...czy cos nieodwacalnego w moim zyciu czy jak?

Nie wiem o co chodzi. Ja człek prosty. Ta z pianką w knajpie
bardziej mi smakuje niż ta, którą sam przyrządzam
na DeLongi 15 bar. ;)
A używam tej samej kawy... ;,,,,-((( buuuuuuuu

Chociaż z tą kawą to nie jestem pewien do końca.
Czy są rózne Lawacce Kremowe? :-o

pozdry
Ciah:o)

peklowanie - gdzie saletra (Kr-w) ??