Jak znaleźć nieszczelność w lodówce?

1. Data: 2010-08-09 10:12:28

Temat: Jak znaleźć nieszczelność w lodówce?
Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W jaki prosty sposób znaleźć miejsce gdzie ulatnia się czynnik chłodzący?
Lodówka nabita, działała cichutko jak nowa i po 10 dniach te same objawy co
przed czyli nie chłodzi jak trzeba, głośno warczy i sprężarka działa non
stop:-(

--=olo=--

2. Data: 2010-08-09 10:36:33

Temat: Re: Jak znaleźć nieszczelność w lodówce?
Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Lodówka nabita, działała cichutko jak nowa i po 10 dniach te same objawy
> co przed czyli nie chłodzi jak trzeba, głośno warczy i sprężarka działa

woda szampon i pędzel sprawdz wszelkie łączenia rurek oraz obudowe
kompresora z jego wyprowadzeniami łącznie.Rzadko się zdarza by rurka
pękła.Jeżeli nieszczelność jest w miejscu niedostępnym w obudowie lodówki to
prucie tego już nie ma sensu .

3. Data: 2010-08-09 11:31:09

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

> [...]
> kompresora z jego wyprowadzeniami łącznie.Rzadko się zdarza by rurka
> pękła.Jeżeli nieszczelność jest w miejscu niedostępnym w obudowie lodówki

ten sposób jest mi znany, no właśnie obawiam się, że padło gdzieś w
obudowie:-( i jak to znaleźć, bo szkoda lodówki ma dopiero 4 lata i działała
super

--=olo=--

4. Data: 2010-08-09 12:11:41

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Jak w latach 80 wraz z ojcem bawiliśmy sie w takie rzeczy to używałem
stetoskopu i podłaczaliśmy to pod butle z tlenem ,jak spieprza to będzie
słychać syczenie.Tlen mieliśmy w nadmiarze więc taką metode obraliśmy żeby
nie wprowadzać wilgoci w rurki.

5. Data: 2010-08-09 12:56:32

Temat: Re: Jak znaleĽć nieszczelno?ć w lodówce?
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Jak w latach 80 wraz z ojcem bawili?my sie w takie rzeczy to używałem
> stetoskopu i podłaczali?my to pod butle z tlenem ,jak spieprza to będzie
> słychać syczenie.Tlen mieli?my w nadmiarze więc tak? metode obrali?my żeby
> nie wprowadzać wilgoci w rurki.

Każdy spawacz w latach '80 wiedział, że tlen w kontakcie z olejem samoistnie
zapala się lub wybucha.
W lodówce wraz z freonem krąży też olej...

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

6. Data: 2010-08-09 17:17:25

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każdy spawacz w latach '80 wiedział, że tlen w kontakcie z olejem
> samoistnie
> zapala się lub wybucha.

Mówisz, że olej w tlenie wybusza? A ja myślałem, że ważna jest również
temperatura zapłonu.

7. Data: 2010-08-09 17:55:38

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:i3pd7a$5l4$1@news.onet.pl...

> Mówisz, że olej w tlenie wybusza? A ja myślałem, że ważna jest również
> temperatura zapłonu.

Źle myślałeś. Ważne jest ciśnienie parcjalne. Powyżej 0,5 ATA tlen robi się
bardzo kłopotliwy. O czym załoga Apollo 1 nie zdążyła dowiedzieć się w
porę...

8. Data: 2010-08-09 18:22:46

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Źle myślałeś. Ważne jest ciśnienie parcjalne. Powyżej 0,5 ATA tlen robi
> się
> bardzo kłopotliwy. O czym załoga Apollo 1 nie zdążyła dowiedzieć się w
> porę...

Z tego co pamiętam to pożar spowodowało zwarcie instalacji elektrycznej w
atmosferze czystego tlenu, a nie olej w tlenie.

9. Data: 2010-08-09 18:58:04

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:i3ph1u$ful$1@news.onet.pl...

> Z tego co pamiętam to pożar spowodowało zwarcie instalacji elektrycznej w
> atmosferze czystego tlenu, a nie olej w tlenie.

Tlen powyżej 50% jest niebezpieczny w ciśnieniu atmosferycznym. Jeśli go
sprężymy to w temperaturze pokojowej może wywołać samozapłon w zetknięciu z
olejem, węglem itp. Przy ogrzaniu i sprężeniu może spowodować zapłon metalu
np stali itp. Dlatego instalacje do przetaczania sprężonego tlenu nie mogą
mieć nadmiernych zwężeń powodujących miejscowe sprężanie i podgrzewanie
gazu.

Obchodzę się osobiście ze sprężonym tlenem robiąc sobie mieszanki nurkowe,
więc takie rzeczy są dla mnie oczywiste.

10. Data: 2010-08-09 18:58:15

Temat: Re: Jak znaleĄć nieszczelno?ć w lodówce?
Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:i3pd7a$5l4$1@news.onet.pl...

> Mówisz, że olej w tlenie wybusza? A ja myślałem, że ważna jest również
> temperatura zapłonu.
nie wiem z kim piszesz bo mam widać go tam gdzie sobie zasłużył ;)
fakt że kompresor zawsze był zdemontowany a tlen doprowadzany od strony
parownika

Pytanie okołokredytowe
Maty na balkon
Jakie urządzenia do zabudowy?