Jak zrobic sledziki

1. Data: 2001-10-24 19:17:44

Temat: Jak zrobic sledziki
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodza za mna sledziki, najlepiej w oliwie. Blagam o przepis!
Prosty, rzecz jasna:)
U mnie w domu nie bylo komu robic, wiec nie mam o tym pojecia:(

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-10-24 19:56:42

Temat: Re: Jak zrobic sledziki
Od: "AMatusiak" <a...@x...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iśka" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Chodza za mna sledziki, najlepiej w oliwie. Blagam o przepis!
> Prosty, rzecz jasna:)
> U mnie w domu nie bylo komu robic, wiec nie mam o tym pojecia:(

Znam super przepis, ale w occie. Mogą być?
Śledzie Matjasy.
Przygotować ok. 1/2 l wody, 70 ml octu, łyżeczka cukru, cebula,
marchew (mała), ziele ang., liść laurowy.
Wszystko razem zagotować, chwilę pogotować,wystudzić.
Śledzie pokroić na mniejsze części, żeby szybciej przeszły.
Niech leżą w zalewie przynajmniej 1 dobę. Smacznego!

--
Ania Matusiak

1. Data: 2001-10-24 20:44:47

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys podawalam takie przepisy:

(1) Sledzie Mamy (w rodzinie nazywane "Sledzie Cioci Rózi")

Potrzebne beda slone platy sledziowe, nie marynowane, a tylko slone.
Marynowac bedziemy sami.
Cebula (duzo)
I marynata - woda, ocet (jaki, to kwestia gustu) i cukier. Co do przypraw,
to kto jak woli, przepis oryginalny zawiera najwyzej ziarenka pieprzu.

Robimy kwasno-slodka marynate, niestety nie moge podac proporcji, bo zawsze
jest robiona na smak. Ale najwazniejszy szczegol - marynata nie moze byc
ciepla, a tylko zimna, bo sledzie wyjda miekkie i rozpadajace sie, zreszta o
tym chyba wiecie.

A teraz do jakiegos naczynia ukladamy warstwami cebule, pokrojona
plasterkami, i srednio duze kawalki sledzika. Wszystko zalewamy zimna
marynata i wstawiamy na jakies 10-12 godzin do lodowki. Uwielbiam cebulke po
takich sledziach (ku wielkiemu niezadowoleniu mamy konczy sie szybciej niz
sledz ;o))

(2) Marchewkowe sledzie

Sledzie slone lub marynowane (robilam i tak, i tak, ale wole slone)
Cebula
Duzo marchwi

Sledzie pokroic na nie bardzo duze kawalki. Cebule posiekac tak srednio.
Marchew zetrzec na burakowej tarce.

Na oleju (moze go byc troche wiecej niz minimum) zrumienic cebulke i
marchewke, i lekko poddusic, dodajac sol, pieprz, troche soku z cytryny albo
nie, kto jak woli . Gdy juz marchew bedzie gotowa, zdejmujemy z ognia i
czekamy az wystygnie.

W misce ukladamy warstwami marchew i sledzik (dobrze jak jest troche oleju
od marchwi i cebulki) i do lodowki, aby sie przegryzlo. Sledzik staje sie
taki troche marchewkowy ze swoim typom sledziowym smakiem. plusem jest to,
ze jest w oleju i bez octu, jezeli ktos nie lubi lub nie moze go uzywac.

(3) Sledzik Kaski (mojej kolezanki)

Smakuje super, wczoraj udalo mi sie po dlugich przekonywaniach zdobyc
przepis, ktory oddaje w wasze rece.

Sledzik (slony) kroimy i zalewamy octem (jaki, to juz kwestia gustu) na ok
godzine. Tu trzeba uwazac, po ilku probach kazdy wybierze sobie swoj czas.

Poki sledzik sie marynuje, robimy salatke warzywna, tu mozemy wymyslac ile
nam sie chce. Wersja, ktora jadlam, byla z groszkiem, drobno pokrojonym
porem
i sladowymi ilosciami drobniusienkiej cebulki (chyba pasowalby tam jeszcze
szczypiorek).

--
Bozenka z Wilna :o)

ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-10-24 22:06:13

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodza za mna sledziki, najlepiej w oliwie. Blagam o przepis!

Ja tez lubie prosto wiec robie tak :
Majtasy ( tak mowie, zeby bylo fajniej ) mocze w wodzie zeby pozbyly sie
slonosci, kroje sledzie w kawalki ( wczesniej trzeba je ze skory obedrzec i
wyjac kregoslup :)). Siekam drobno cebule ( ilosc zalezna od upodoban ) i
zalewam wszystko olejem slonecznikowym ( wazne, tylko on daje wymagany
przeze mnie smak ).
Do tego bagietka ( chrupiaca obowiazkowo ) i jazda na maxa. Buleczke
uwielbiam maczac w oleju i zajadac.
Nigdy nie zdaza sie to przegryzc bo juz dawno znikna.

Pozdr.
Adiola

---

1. Data: 2001-10-25 06:38:43

Od: "szanna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dobre są małe śledziki marynowane w occie ( przepisy były, więc nie
podaję ) przez conajmniej 1 dzień. Same śledziki przełożyć do innego
naczynia bez octu, dodać pokrojoną w kosteczkę, świeżą cebulke ( można też
dodać szczypiorek, ale ja wolę z cebulką), pieprz i zalać to najlepiej oliwą
z oliwek ( może też być olej). Odstawić na conajmiej 3 godz. Śledziki mogą
też być marynowane dłużej niż 1 dzień
Smacznego
ania

Iśka napisał(a) w wiadomości: <9r753c$ajk$4@news.tpi.pl>...

1. Data: 2001-10-25 07:25:28

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja bardzo lubie sledzie w oleju.
Matjasy odsaczobe z zalewy smaruje musztarda, przesypuje drobno siekana
cebulka i zalewam olejem - ostatnio robilam z lnianym oraz z rzepakowym
tloczonym na zimno (osobno).

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2001-10-25 07:25:42

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@e...pl> napisał w wiadomości
[...]

Oj, tak, tak ;o))) Drobna roznica polega na tym, ze ja cebule kroje w
polksiezyce, na sitko i pod goraca woda wyciskam te pokrojona cebule. Nie jest
wtedy taka ostra. Mmmmm rozmazylam sie! ;o)))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-25 07:34:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/sledz.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-10-25 09:52:05

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po kilku latach wcinania roznych sledzi uzaleznilam sie od sledzikow mojej
tesciowej. Uwaga! Wymagaja zelaznej woli (co najmniej przez noc musza sie
pzregryzc) I to jedyna trudnosc, bo reszta jest banalna:

Sledziki Matias (najlepiej Lis**ra) pokroic w kawalki (dosc male, kolo 1cm x
1cm
cebulke (duzo) w drobna kosteczke
(tu tesciowa dodaje "pokroic w plasterki marynowane pieczarki", ale moj do
nich stosnek trudno
nazwac obojetym... ja w zyciu nie dodam)

Ukladac warstwami w sloiczku, sledziki, cebulka, (***), sledziki, cebulka,
(***). Jak juz sloiczekbezie pelny, zalac olejem lub oliwa (nie wchodzi tego
szczegolnie duzo, trzeba ukladac dosc ciasno)

Jesc NAJWCZESNIEJ nazajutrz. Mozna sie uzaleznic.

Margola

1. Data: 2001-10-25 10:35:40

Temat: Re: Jak zrobic sledziki- trzy przepisy
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iśka <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9r753c$ajk$...@n...tpi.pl...
> Chodza za mna sledziki,
> Pozdrawiam-Iśka

no to jeszcze moje 3 przepisy ( Krysia T. niech nie czyta, bo jest uczulona
na samo juz slowo "sledzie")
:)))

SLEDZIE NA SLODKO - OCTOWO

3 platy sledzia solonego
ocet, cukier, cebula

Sledzia moczymy 1-2 godziny w wodzie , wyjmujemy, kroimy na 3 cm
dzwonka.Ukladamy do niewielkiej miseczki.Na wierzch ukladamy pokrojona w
cienkie krazki cebulke. Zalewamy zalewa.Na koniec zalac to 1 lyzka oleju.
Zalewa:
3 lyzki octu, 3 lyzki cukru zwyklego , 2-3 lyzki zwyklej zimnej wody.
Mieszamy to wszystko ze soba. Nawet jak sie nie rozpusci cukier- to i tak
zalewamy sledzie- tak, aby byly przykryte nia razem z cebulka. Na wierzch
polac 1 lyzka oleju). Po 2
godzinach gotowe do jedzenia.

SLEDZIE MOJEJ MAMY- z przecierem pomidorowym

2-3 platy sledzia solonego ( wymoczyc jak wyzej i pokroic w 1,5 cm
dzwonka)
2 srednie cebule
3 lyzki przecieru pomidorowego
1/2 - 1 lyzeczka cukru, sol do smaku

Cebule pokroic cienko w polowki talarkow. Smazyc ja na oleju na mieko,
szklisto, nie dopuscis do zrumienienia. Gdy juz bedzie miekka-ODSTAWIC! z
ognia dodac przecier pomidorowy, cukier oraz odrobine soli , wszystko razem
wymieszac i polaczyc z pokrojonymi czastkami sledzi. Wrzucic do lodowki aby
sie przegryzlo.

SLEDZIE Z ANANASEM

lub jak kto woli po hawajsku - takie jak u Lisnera.

3 platy sledziowe (wymoczyc i pokroic na 2 cm czastki)
3 krazki ananasa z puszki ( w kostke)
majonez ( ja daje Winiary dekoracyjny)
1 lyzka kwasnej smietany 18%
curry ( mala szczypta)

Czastki sledzia i ananasa zalac majonezem (moze byc wiecej majonezu) dodac
dla rozrzedzenia smietane, doprawic do smaku curry (nie za duzo aby nie
przesadzic) majonez ma byc tylko lekko zoltawy aby nie zabic delikatnego
smaku ananasa. Mozna troszeczke sol do smaku ale najpierw sprawdzic czy
trzeba.

Prosba o przepis na dania z kasza
adżika- kto zna?
gofry