Jak zrobić wino?

1. Data: 2002-09-30 02:03:03

Temat: Jak zrobić wino?
Od: "Zbigniewn" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ok 10kg winogron, a w piwnicy "znalazł się" gąsior na ok 12-15l.
Nie mam możliwości wyciskania samego soku. Chcę użyć zgniecionych owoców.
Pytanie.
Jakie stosować proporcje zgniecionych winogron,wody i cukru?
Czy i po jakim czasie fermentujący roztwór oddzielać od pozostałości z
winogron? Kto z fachowców może mi poradzić?

--
Zbigniewn
Z...@i...pl

1. Data: 2002-09-30 12:49:02

Temat: Re: Jak zrobić wino?
Od: "Tomi.pl" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jeżeli chodzi Ci o proporcje do wina gronowego to znajdują się na stronie:
http://www.multimex.cc.pl/przepisy.html#winogrona
http://www.multimex.cc.pl/proporcje.html
Najlepiej jest oddzielić sok od owoców ale jeżeli nie ma takiej możliwości
to w ostateczności można fermentować z owocami. Należy jednak bardzo
dokładnie
je zgnieść nie używając przy tym narzędzi metalowych (ocynkowanych).
Do win białych używamy drożdży winiarskich typu "Tokay 22" lub "Malaga 1"
- te również wykorzystuje się do win czerwonych.
Pierwszy odciąg wina znad osadu wykonujemy wtedy gdy zakończy się burzliwa
fermentacja
czyli jakieś 2, 3 tygodnie od nastawienia, gdy na dole zbierze się biały
osad.
Potem wykonujemy jeszcze kilka odciągów mniej więcej w odstępach 2, 3
tygodni.
Należy uważać by nie zruszyć osadu! Im słabszej mocy ma być wino tym
wcześniej należy zrobić odciąg.
http://winadomowe.w.interia.pl/frames/robimy-winogro
nowe.htm

Powodzenia.
Ja akurat teraz też robię wino, ale z aronii, malin i wiśni :)
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz

--
Pozdrawiam Tomasz
p...@w...pl

l...

1. Data: 2002-09-30 13:10:44

Od: Mariola Jarząbek <m...@b...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam taka cienka ksiazeczke "Wina domowej roboty"
nie powiem nic wiecej na jej temat bo nie pamietam ale wiem ze jest z tej
serii prawie o wszystkim do kuchni , kosztuje kolo 7 zł i jest w prawie
kazdej wiekszej ksiegarni

salatka brokulowa(P)
koktajle alkoholowe
Re: co zrobic z arbuza?