Jak zrobic zwykle drozdzowki z ciasta francuskiego?

1. Data: 2013-07-23 23:07:15

Temat: Jak zrobic zwykle drozdzowki z ciasta francuskiego?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Krótko: jak zrobić zwykłe "drożdżówki" (bo przecież bez drożdży)
z ciasta francuskiego? Ciasto francuskie (kupuję - nie robię)
w piekarniku niemiłosiernie puchnie i robi się "wiórowate". A chcę
zrobić bułeczki np. takie jak w Lidlu z pieczarkami (choć pamiętam też
takie "drożdżówki" sprzed wielunastu lat, jak jeszcze nie było marketów,
ale bułeczki były podobne) - ciasto pulchne, ale nie przerośnięte. No
więc jak to ciasto francuskie potraktować, by uzyskać taki efekt??

2. Data: 2013-07-24 06:20:34

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-23 23:07, tomjas pisze:
> Witam.
> Krótko: jak zrobić zwykłe "drożdżówki" (bo przecież bez drożdży)
> z ciasta francuskiego?

Z ciasta francuskiego masz ciastka z ciasta francuskiego, też są dobre.
Drożdżówki z drożdży, nie da się zrobić drożdżówek z ciasta
francuskiego, to są inne rodzaje ciast.

3. Data: 2013-07-24 09:00:52

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czyli - chcesz zrobić lekko nieudane ciasto francuskie. A ono lubi suchy piekarnik.
Więc spróbuj podłożyć pod blachę naczynie z wodą - może to coś da?

Ania

4. Data: 2013-07-24 14:17:57

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 23 lipca 2013 23:07:15 UTC+2 użytkownik tomjas napisał:
> [...]
>
> ale bułeczki były podobne) - ciasto pulchne, ale nie przerośnięte. No
>
> więc jak to ciasto francuskie potraktować, by uzyskać taki efekt??

A przepisu na to żeby z mleka zrobić wódkę nie chesz?

Jak chcesz zrobić bułki to zwykle w tej samej lodówce w sklepie, co ciasto
francuskie, leży ciasto drożdżowe.

--
ZZ@private

5. Data: 2013-07-24 18:02:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Jul 2013 21:07:15 GMT, tomjas napisał(a):

> Krótko: jak zrobić zwykłe "drożdżówki" (bo przecież bez drożdży)
> z ciasta francuskiego? (...) No
> więc jak to ciasto francuskie potraktować, by uzyskać taki efekt??

Nic z tego, te bułeczki nie są z klasycznego ciasta francuskiego, lecz z
ciasta duńskiego - danish pastry:
http://www.mojewypieki.com/przepis/ciasto-dunskie-da
nish-pastry
Wyroby z niego:
http://www.mojewypieki.com/kategoria/ciasto-dunskie
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

6. Data: 2013-07-24 18:04:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Jul 2013 00:00:52 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Czyli - chcesz zrobić lekko nieudane ciasto francuskie. A ono lubi suchy piekarnik.
Więc spróbuj podłożyć pod blachę naczynie z wodą - może to coś da?

> Ania

Potrzebne jest ciasto francuskie drożdżowe, czyli ciasto duńskie, to inne
ciasto niż klasyczne francuskie:

7. Data: 2013-07-25 06:05:43

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Jul 2013 18:02:22 +0200, Ikselka wrote:

> Nic z tego, te bułeczki nie są z klasycznego ciasta francuskiego, lecz z
> [...]

Dzięki wielkie!!! To jest konkretna odpowiedź.
Nawet nie wiedziałem, że istnie takie coś jak ciasto duńskie.

8. Data: 2013-07-25 08:45:17

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To z Lidla to raczej nie jest danish pastry, które jest ciastem wyraźnie drożdżowym w
smaku.

Ania

9. Data: 2013-07-25 19:59:41

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Jul 2013 23:45:17 -0700 (PDT), czeremcha wrote:
> To z Lidla to raczej nie jest danish pastry, które jest ciastem wyraźnie drożdżowym
w smaku.

Smak może i ma drożdżowy, ale strukturę bardziej jednak ciasta
francuskiego (jakby mokrego). Dlatego w pierwszym poście starałem się
opisać wygląd. No tak czy inacze właśnie chciałbym coś takiego
wykobinować w swoim piekarniku.

10. Data: 2013-07-26 09:10:00

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 25 lipca 2013 19:59:41 UTC+2 użytkownik tomjas napisał:

> Smak może i ma drożdżowy,

:-) Jak dla mnie - te z Lidla właśnie nie mają smaku ciasta drożdżowego. :-) Dlatego
pisałam o francuskim niewyrośniętym i niedosuszonym, czyli pieczonym w zawilgoconym
piekarniku. Być może - zamrożone ciastka wkładane są od razu do gorącego pieca i stąd
ta różnica.

Spróbuj zrobić z francuskiego, a potem z drożdżowego, porównaj i daj znać. ;-)

A może to jest takie ciasto?

http://www.youtube.com/watch?v=TdYA0RWXB1c

Ania

Miałeś chamie, złoty róg...?