Jaka kosiarke elektryczna kupić??

1. Data: 2007-05-27 20:06:29

Temat: Jaka kosiarke elektryczna kupić??
Od: Maciek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. W polowie koszenia trawnika padla mi kosiarka i musze kupic
nowa. Mozecie mi cos polecic. Do koszenia mam okolo 100 m2 trawnika w
dosc nieregolarnych ksztaltach.
Zastanawiam sie nad tymi modelami:
http://www.allegro.pl/item197098372_bosch_kosiarka_r
otak_320_power_drive_motor.html

http://www.allegro.pl/item196846177_kosiarka_elektry
czna_makita_1100_watt_nowa_gwar_.html

Pozdrawiam Maciek

2. Data: 2007-05-27 23:07:52

Temat: Re: Jaka kosiarke elektryczna kupić??
Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:
> Witam. W polowie koszenia trawnika padla mi kosiarka i musze kupic
> nowa. Mozecie mi cos polecic. Do koszenia mam okolo 100 m2 trawnika w
> dosc nieregolarnych ksztaltach.

czyli ok 10x10 metrów???
tyle to możesz nawet nożyczkami, naprawdę nie ma znaczenia model.

moon

3. Data: 2007-05-28 07:55:05

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon <w...@a...com> napisał(a):

> czyli ok 10x10 metrów???
> tyle to możesz nawet nożyczkami, naprawdę nie ma znaczenia model.
ale pewnie chodzilo o jakosc/niezawodnosc itp.
Makity nie znam, za to mam w/w rotaka 320.
Kiedys opisywalem, powinno byc w archiwum. Normalna kosiarka, trudno dorabiac
jakas ideologie. Jest wyraznie (wzrokowo) lepiej wykonana od najtanszej
chinszczyzny - w koncu to drozsza chinszczyzna ;-)
Ja przede wszystkim kupowalem w normalnych sklepie a nie na allegro
(cena ta sama, a latwiej ewentualne gwarancje obslugiwac).
Rotak jest lekki, fajnie sie sklada i przenosi (ma raczke).
Jest wystarczajaca maly ze akurat pasuje mi w takie miejsce za drzwiami
w piwnicy - gdybym zaszalal na cos pare cm szerszego to akurat by nie weszlo.
Po jednym i troche sezonie nic sie nie polamalo i nie odpadlo,
chociaz mam wrazenie ze ciutke ciezej chodzi noz (jak krece reka, jakby
lozysko sie juz przycieralo troche? przy koszeniu nie ma zadnych ujemnych
objawow). Kosiarka mozna latwo manewrowac, prosto i szybko zmienia sie
rowniez wysokosc koszenia (korzystalem raz :>)
Nie testowalem na kamieniach, wiec nie wiem czy patent z paskiem faktycznie
jest lepszy. Jestem zadowolony, ale polecam umiarkowanie. Ot kosiarka jak
kazda inna IMO. Kupowanie wiekszej uznalem za zbytek i slusznie.
Swoje 150m2 o w miare regularnych ksztaltach kosze dosc dokladnie w 20 minut
(bez wykanczania brzegow - przy scianie i w paru miejscach kosiarka nie
dochodzi, musze docinac recznie, podkaszarka, lub olewam ;-)
Kosz maly ale wystarcza, lekko podrosniety trawnik to 3 kosze, zarosniety
to 10 lub wiecej.

Generalnie to przejedzi sie to jakiegos obi, liroy'a czy castoramy i pomacaj
sobie rozne. rotaka znajdziesz wszedzie, makita raczej nie bardzo.

pozdrawiam
Bruno

4. Data: 2007-05-29 13:15:17

Od: Grzegorz <g...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 May 2007 07:55:05 +0000, BrunoJ wrote:

> [...]
> objawow). Kosiarka mozna latwo manewrowac, prosto i szybko zmienia sie
> rowniez wysokosc koszenia (korzystalem raz :>)> pozdrawiam

Witam!
Ja mam ciut większego Rotaka i też mam takie wrażenie jakby nóż przy
obracaniu się o coś ocierał - może te modele tak mają?? Do powyższych
zalet kosiarki mogę się oczywiście przyłączyć.
Pozdrawiam,
Grzegorz

5. Data: 2007-05-29 13:17:29

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obracaniu się o coś ocierał - może te modele tak mają?? Do powyższych
> zalet kosiarki mogę się oczywiście przyłączyć.

Cos mi sie zdaje, ze tam jest zainstalowany hamulec na osce noza.

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2007-05-30 10:37:29

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam ciut większego Rotaka i też mam takie wrażenie jakby nóż przy
> obracaniu się o coś ocierał - może te modele tak mają?? Do powyższych
> zalet kosiarki mogę się oczywiście przyłączyć.
Moze nie wyrazilem sie precyzyjnie. Noz obraca sie ciezko i chyba faktycznie
ma wlaczony hamulec na stale. Ale po pierwszych kilku koszeniach noz dalo
sie obracac rownomiernie, teraz jest moment gdzie ten opor jest wiekszy,
jakby w jednym konkretnym miejscu ocieralo bardziej. Chociaz dalej daje sie
krecic jedna reka bez problemow. Moze przeczulony jestem czy cos... ;-)

pozdrawiam
Bruno

I jak tu kosić?
Czym podlać drzewo lipy by uschło?