Jaka piła łańcuchowa

1. Data: 2003-12-15 12:47:31

Temat: Jaka piła łańcuchowa
Od: "Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zamierzam kupić piłę łańcuchową spalinową około 35 cm. Czy ktoś z
Grupowiczów może coś doradzić? Jaka marka jest dobra i tania. Maszynka
będzie używana do obcinania gałęzi (powinna być lekka).Czasem także zetnie
się czasem całe drzewo i potem potnie na klocki.
pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2003-12-15 13:20:15

Temat: Re: Jaka piła łańcuchowa
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:brka5p$i09$1@nemesis.news.tpi.pl Jacek
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zamierzam kupić piłę łańcuchową spalinową około 35 cm. Czy ktoś z
> Grupowiczów może coś doradzić? Jaka marka jest dobra i tania.

Hejka. Dobra i tania - może być trudno znaleźć. ;-) O ile się dobrze
zorientowałem, na grupie przeważają zwolennicy Stihla. Ale poszukaj w
archiwum grupy.
Pozdrawiam w śniegowcach Ja...cki

3. Data: 2003-12-15 17:18:45

Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka marka jest dobra i tania.

Rozejrzyj się gdzie masz najbliższy punkt serwisowy [Stihl, Husqvarna,
Stiga i inne]
Z tego co piszesz będziesz ciąć mało, więc nie musisz kupować "oryginałów",
lecz kup sobie "substytuty" oferowane równolegle w firmowych pkt. sprzedaży.
Prowadnica 40-a ci wystarczy i tak do 600 - 800 zł. powinieneś się wyrobić.

Pozdrawiam
PP.

4. Data: 2003-12-15 19:33:09

Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie używana do obcinania gałęzi (powinna być lekka).Czasem także zetnie
> się czasem całe drzewo i potem potnie na klocki.

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale w niemczech można trafić na promocje w
supermarketach budowlano-ogroidniczych za ok 150 EUR z tego dostaniesz jeszcze
ok 10% zwrotu podatku Vat. Oczywiście jest to firma ????? bliżej nieznana.
Pzdr Henek

5. Data: 2003-12-15 21:42:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sprzedaży.
> Prowadnica 40-a ci wystarczy i tak do 600 - 800 zł. powinieneś się

:)
wedlug mnie zawsze lepiej kupic marke
co do ktorej bedzie sie mialo pewnosc
ze bedzie istaniala na rynku za pare lat niz jakis wynalazek
ktory nie dosc
ze szybciej sie rozleci
a w dodatku nie bedzie gdzie kupic czesci do niego
:)
pily kupuje sie wedlug pojemnosci silnika
a nie dlugosci prowadnicy
:)
w pilach Sthila przyjelo sie uwazac te ponizej 20" za ogrodowe galeziowki
21" juz sie chyba nie robi
23 " to pila uniwersalna i na lata
a 25" to juz polprofesjonalna
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2003-12-15 22:54:04

Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wedlug mnie zawsze lepiej kupic marke

Miało być tanio.

Ja mam Husqvarne 246 i 5 lat temu kosztowała ok 2000 zł.
Nie o takiej sumie Jacek pewnie myśli.

Pozdrawiam
PP.

7. Data: 2003-12-16 09:02:13

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Zamierzam kupić piłę łańcuchową spalinową około 35 cm.

Taka, żeby dobrze rośliny rżnęła!!!
Sztil? Ale nie z tych zabawkowych
Jacek

8. Data: 2003-12-17 08:56:50

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pily kupuje sie wedlug pojemnosci silnika

Z reguly - ale nie do konca
Wiodace firmy czesto wypuszczaja na rynek sprzet typowo profesjonalny o
pojemnosci silnika duzo mniejszej niz w modelach amatorskich i bynajmniej
nie tyczy sie to jedynie pilarek dla chirurgow drzew. Dobrym przykladem sa
tutaj Husqvarny ... XP, czy Stihl ms 260 o pojemnosci niższej od 5
amatorskich modeli.

> a nie dlugosci prowadnicy> :)

Prowadnice mozna sobie wymienic, lecz jest to luksus dostepny chyba jedynie
w markowych produktach. Ba, z urzadzeniem tnacym mozna zrobic prawie
wszystko, nawet zmienic podzialke lancucha (oczywiscie razem z prowadnica i
kolem napedowym), co ulatwia fakt posiadania w pilarce bebna sprzegla
przystosowanego do kolek plywajacych. W latwy sposob mozna rowniez
przystosowac urzadzenie do ciecia wzdluznego - calkiem fajny trak do drewna
bedacego w normalnej sytuacji co najwyzej opalem.

> w pilach Sthila przyjelo sie uwazac te ponizej 20" za ogrodowe galeziowki

Jesli '' uznac za pojemnosc silnika to jest to ponad 320 cm3 ;)
Raczej nic nie przyjmowano. W polskich lasach zawodowcy najczesciej stosuja
dlugosc prowadnicy 12, badz 14'' (ok. 30, 37 cm), co nie oznacza, ze silnik
wiecej nie uciagnie. Dzieje sie tak z prostej przyczyny - wiekszosc czasu
przy pracach scinkowych zajmuje okrzesywanie i manipulacja a nie sama
scinka, a dluga prowadnica przy okrzesywaniu przeszkadza, pomijajac juz
calkiem fakt zwiekszenia ciezaru urzadzenia. Poprawna scinka drzewa o
srednicy 70 cm w miejscu ciecia nie jest problemem dla pily z 12''
prowadnica (pod warunkiem, ze jest do niej doczepiony doswiadczony pilarz
:)).

Pozdrawiam rowniez,
Piotr Zajączkowski

9. Data: 2003-12-17 09:03:04

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> będzie używana do obcinania gałęzi (powinna być lekka).Czasem także zetnie
> się czasem całe drzewo i potem potnie na klocki.

Partner - pilarki zblizone bardzo walorami uzytkowymi do amatorskich modeli
Husqvarny ale tansze.

Pozdrawiam,
Piotr Zajączkowski

10. Data: 2003-12-17 18:28:08

Od: "Figaro" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

galeziowki

może i tak, ale ja swoją MS 180 (2,0 KM) ciąłem całkiem niezłe dęby,
orzechy, korczyny i olchy.

Śnieg
Taki sobie krzaczek
wpisanie na liste zabytków czy są szanse..
ze świata winogron - krew się leje
niszczenie drzew