Jaka sokowirówka i dlaczego ?

1. Data: 2011-05-16 09:36:53

Temat: Jaka sokowirówka i dlaczego ?
Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś niezrównane były sokowirówki zdaje się bułgarskie.
Miały wirówkę nie wyrzucającą śmieci, lecz gromadzącą je w wirującym bębnie.
Dzięki temu wyciskały sok niemal na wiór.
Wewnątrz bębna była taśma ułatwiająca oczyszczanie go po zapełnieniu.
Jak na rynek wkroczyły sokowirówki z wyrzucaniem wiórów, to już tak dobrze
nie odsączały soku.
No i mycie tego 'konusowego' sitka to tragedia, otworki łapią szczotkę, w
zmywarce się nia da (to znaczy da, ale na sitku zostaje brud).
Właśnie dopiero co użyłem jakiejś nowoczesnej super-hiper sokowirówki i
uczucia mam mieszane, 'postęp' jedynie w mocy silnika i tym, że całe jabłko
bez krojenia można włożyć.
A czego Wy używacie i co polecacie?

BTW pamiętam jeszcze moją Babcię robiącą sok z pomidorów w sokowniku na parę,
mniam :-))

2. Data: 2011-05-16 09:53:55

Temat: Re: Jaka sokowirówka i dlaczego ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

" THX" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message

> BTW pamiętam jeszcze moją Babcię robiącą sok z pomidorów w sokowniku na
> parę,
> mniam :-))

http://www.biowin.com.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa
=3&podgrupa=662&produkt=727&session=fd32ce6e2261811a
49c040ffeffeb90b

3. Data: 2011-05-16 11:30:49

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " THX" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

> No i mycie tego 'konusowego' sitka to tragedia, otworki łapią szczotkę,

?
coś przesadzasz, to sitko jest tak drobne, że musiałbyś mieć szczotkę
zrobioną z włosów, aby "otworki łapały szczotkę"

mam moulinexa, szczotka była na wyposażeniu, umycie sitka to minuta roboty,
dosłownie, reszta trafia do zmywarki

niestety z jednym muszę się zgodzić, wióry są mokre, także straty w soku są
dość spore

podobno wyciskarki do warzyw i owoców mają dużo lepsza wydajność, ale też i
cenę przy okazji

4. Data: 2011-05-16 15:13:22

Od: " THX" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co konkretnie masz na myśli?

-----

5. Data: 2011-05-17 07:13:27

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " THX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> A co konkretnie masz na myśli?

chodzi ci o to co to są wyciskarki?

poszukaj w necie, zasada działania podobna jak w maszynce do mięsa, nigdy
nie używałem, ale słyszałem sporo dobrego, sam się zastanawiałem nad kupnem,
ale niestety 4 cyfrowe, lub zbliżone ceny mocno mnie zniechęcają na razie

i odpowiadaj pod cytatem

6. Data: 2011-05-17 07:30:24

Od: " THX" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A, to podobno są jakieś przystawki do maszynek do mięsa, tyle że zdaje się do
miękkich owoców i warzyw podejrzewam, lecz nie do jabłek czy marchewki.

Do marchewki to mógłby prasy wyciskajżące sok Bumar produkować, a może i
Skarżysko-Kamienna ;-)

-----

7. Data: 2011-05-17 09:34:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 May 2011 09:13:27 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
> ale niestety 4 cyfrowe, lub zbliżone ceny mocno mnie zniechęcają na razie

Cena trzycyfrowa :-)
http://www.juka.pl/cena,5437,maszynka_do_miesa_986.8
0_z_szatkownica___cytrusiarka___wyciskarka_i_mlynkie
m_kolor_:_symbio.html
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

8. Data: 2011-05-17 09:35:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2011-05-17 10:09:31

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

THX napisał(a):
> A czego Wy używacie i co polecacie?
Ja uzywam od kilku lat takiego Zelmera
> http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/70/30/
90/1570309068
Starszy identyczny model był od dawna w moim domu i wyśmienicie sie
spisywał. Wiec dla czego miałem szukać czegoś innego, a nie
powiedziane że lepszego. Również widziałem ten model w kilku punktach
sprzedających sok ze świeżych owoców, i po spytaniu jak sie ten model
spisuje, stwierdzali że bez zarzutów. A kilka godzin dziennie w takim
punkcie ma przepracowane.
Wióry suche, a sitko czyszczę przeznaczoną do tego sztywną szczoteczką
do paznokci.
--
Krzysiek

10. Data: 2011-05-17 11:14:22

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> Cena trzycyfrowa :-)

pisałem "lub zbliżone" jak ze dwa lata temu szukałem, to większość nad
którymi warto się było zastanawiać, kosztowała ponad 1000 ;)

Znaleziony kabel w ścianie
Brzydki zapach z pralki
Jakie fronty mebli kuchennych są trwalsze?
Re: psy i koty
pralka Amica Easytronic AWCE12DA, opinie