Jaka sokowirówka i dlaczego ?

11. Data: 2011-05-17 12:31:01

Temat: Re: Jaka sokowirówka i dlaczego ?
Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" THX" <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
>Jak na rynek wkroczyły sokowirówki z wyrzucaniem wiórów, to już tak dobrze
>nie odsączały soku.
>No i mycie tego 'konusowego' sitka to tragedia, otworki łapią szczotkę, w
>zmywarce się nia da (to znaczy da, ale na sitku zostaje brud).
>Właśnie dopiero co użyłem jakiejś nowoczesnej super-hiper sokowirówki i
>uczucia mam mieszane, 'postęp' jedynie w mocy silnika i tym, że całe jabłko
>bez krojenia można włożyć.
>A czego Wy używacie i co polecacie?
>
>BTW pamiętam jeszcze moją Babcię robiącą sok z pomidorów w sokowniku na parę,

Jak Ci zalezy na jakosci soku, to odpusc sobie sokowirowke
a kup wyciskarke do soku.

12. Data: 2011-05-17 12:31:50

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"szerszen" <s...@t...pl> napisał(a):

>podobno wyciskarki do warzyw i owoców mają dużo lepsza wydajność, ale też i
>cenę przy okazji

Wydajnosc wyciskarki jest mniejsza, za to sok znacznie lepszy.

13. Data: 2011-05-17 14:25:57

Od: " THX" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaje się trochę rozpryskuje na boki?
Mam jeszcze bardzo podobny z lat 80-tych Mesko (to tak w przerwach pomiędzy
rakietami p.-panc. montowali ;)) i po każdym robieniu soku miałem pół kuchni
upaprane, nie lubiłem przez to używać.
Narobiło się soku w życiu, oj narobiło, i widzisz diabeł tkwi w szczegółach
sokowirówki:

* czy grube marchewki się mieszczą, czy trzeba je kroić wzdłuż?
* jak sie zachowuje sokowirówka przy samej końcówce marchewki/jabłka?
* czy chce "wędrować" po blacie?
* czy chlapie sokiem?
* czy rozsypuje wióry?
* czy kawałeczek owocu potrafi gdzieś podczas pracy wleźć tak, że qu...cy
dostajesz?
* czy łatwo umyć w zlewie mniejszym niż 120 cm?
* a może całość da się do zmywarki?
* hałas? (wieczorową porą)

-----
> http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/70/30/
90/1570309068

14. Data: 2011-05-17 21:10:45

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

THX napisał(a):
> Zdaje się trochę rozpryskuje na boki?
Pierwsze słyszę o takiej opcji.
> Narobiło się soku w życiu, oj narobiło, i widzisz diabeł tkwi w
> szczegółach sokowirówki:
Oj narobiło i robi.
Dokładnie, dla tego mogę o tym modelu coś powiedzieć.
> * czy grube marchewki się mieszczą, czy trzeba je kroić wzdłuż?
Grube marchewki trzeba pokroić wzdłuż.
> * jak sie zachowuje sokowirówka przy samej końcówce
> marchewki/jabłka?
Normalnie. Pracuje tak jak by nie było marchewki/jabłka.
> * czy chce "wędrować" po blacie?
Nie. Stoi bardzo stabilnie.
> * czy chlapie sokiem?
Nie. Jest szczelna, i sok leci normalnie z wylewki.
> * czy rozsypuje wióry?
Nie. Lecą prosto do pojemnika.
Czasami w zależności od rodzaju jabłka, trzeba dłonią puknąć w ten
element z którego wylatują wióry, bo potrafią nazbierać się na
zakręcie i blokują wylot. Ale to rzadko się zdarza, i nie jest
kłopotliwe.
> * czy kawałeczek owocu potrafi gdzieś podczas pracy wleźć tak, że
> qu...cy dostajesz?
Nigdy nie zdarzyło sie cos takiego, a z pięć lat ją już używam.
W starym modelu przypominam sobie takie cyrki po 20 latach
eksploatacji, ale tam pod jego końcówkę żywota, plastiki sita były
bardzo wyjechane. Może dla tego.
> * czy łatwo umyć w zlewie mniejszym niż 120 cm?
Bardzo łatwo. Myjesz po rozebraniu kilka nie dużych elementów. W sumie
to płuczesz. Na sitko może minutę szczoteczką poświęcasz i jest każda
dziurka pusta.
> * a może całość da się do zmywarki?
A co tam zmywarką myć. Na całość poświęcam kilka minut w zlewozmywaku.
> * hałas? (wieczorową porą)
Nie ważne jaka porą, ale dostarcza trochę wysokich tonów. Związane to
jest z bardzo wysokimi obrotami. Ale wiury za to wychodzą naprawde
bardzo suche.
--
Krzysiek

15. Data: 2013-11-13 15:07:08

Od: tenor <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest coś takiego
http://www.redcoon.pl/B180873-Efbe-Schott-E2-Malina_
Sokowirówki

lub

http://www.amazon.de/Kenwood-JE-950-Entsafter-Indukt
ionsmotor/dp/B0020OYPYG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=13835
53354&sr=8-1&keywords=Kenwood+JE950

16. Data: 2013-11-13 16:14:37

Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sokowirówka to przeżytek, tylko wyciskarka.

17. Data: 2013-11-13 16:19:56

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 13 listopada 2013 16:14:37 UTC+1 użytkownik 666 napisał:
> Sokowirówka to przeżytek, tylko wyciskarka.

Do marchewek też są wyciskarki?

18. Data: 2013-11-18 15:51:12

Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak.
Przy czym wielkie marchewki najlepiej kroić wdłuż na cieńsze.
Poszukaj najnowszej wyciskarki Moulinex (wyglada jak lądujący pojazd kosmiczny ;))

-----

19. Data: 2013-12-16 17:30:48

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

mi się wydaję, że warto sobie trochę w tym temacie poczytać np.
http://www.morele.net/wiadomosc/jak-wybrac-sokowirow
ke-i-wyciskarke/454/ sokowirówka i wyciskarka mają swoje plusy, ale także minusy

Znaleziony kabel w ścianie
Brzydki zapach z pralki
Jakie fronty mebli kuchennych są trwalsze?
Re: psy i koty
pralka Amica Easytronic AWCE12DA, opinie