Jaka to roślinka

21. Data: 2006-01-18 13:21:33

Temat: Re: Jaka to roślinka
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:dqjk81$1u5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Teoretycznie. Mnie nigdy nie udalo się wysuszyć podłoża przed zimą i od
> 5-ciu lat moje opuncje żyją i mają się dobrze a marszczą sie od mrozu :)

A masz gdzieś zdjęcia swojej opuncji kwitnącej?

Z pozdrowieniami, Maria

22. Data: 2006-01-18 13:29:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> A masz gdzieś zdjęcia swojej opuncji kwitnącej?

Ja mam (choc nie pytany) :-)
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/opuncja.j
pg

Kwiaty opuncji maja te ciekawa wlasciwosc, ze jesli sie dotknie
precikow, to te zaczynaja sie poruszac ku srodkowi kwiatu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2006-01-19 12:48:20

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):

> A masz gdzieś zdjęcia swojej opuncji kwitnącej?

Nie mam, nie kwitną mi, jedyny problem z nimi. Chyba potrzebują do tego
bardzo ciepłej i słonecznej wiosny.

Pozdarwiam
Kaśka

24. Data: 2006-01-19 14:20:15

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam, nie kwitną mi, jedyny problem z nimi. Chyba potrzebują do tego
> bardzo ciepłej i słonecznej wiosny.

No to masz odpowiedź. To nie jest teoria. Opuncja potrzebuje zimą suchego
okresu spoczynku by wyindukować kwiaty, tak jak niektóre storczyki. Jeśli
nawet bez tego zakwitnie, to bardzo skąpo. Nie, nie mądrzę się. Ja to
przećwiczyłam u siebie i odkąd przykrywam na zimę kwitnie bardzo obficie.
A swoją drogą to tak bardzo już się rozrosła, że z połowę bym komuś wydała
na wiosnę.

Z pozdrowieniami, Maria

25. Data: 2006-01-19 14:32:58

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> [...]
> nawet bez tego zakwitnie, to bardzo skąpo. Nie, nie mądrzę się. Ja to
> przećwiczyłam u siebie i odkąd przykrywam na zimę kwitnie bardzo obficie.

Sprawdze (jesli nie zapomne). Zima tego roku u mnie bardzo deszczowa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2006-01-19 15:31:12

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:uqNzf.21038$tK4.15417@tornado.ohiordc.rr.com...

> Sprawdze (jesli nie zapomne). Zima tego roku u mnie bardzo deszczowa.

Proszę bardzo :-). Mnie też się kiedyś nie chciało przykrywać, ale teraz już
wiem, że warto. Dziękuję za zdjęcie, ale ja mam swoją kwitnącą. Widzę, że
Twoja opuncja jest inna, ma czerwony środek. Moja ma kremowożółte kwiaty.
Owoce mi nie smakują.

Z pozdrowieniami, Maria ( u mnie już -12*C)

27. Data: 2006-01-19 15:39:08

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dqo791$bet$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A swoją drogą to tak bardzo już się rozrosła, że z połowę bym komuś wydała
> na wiosnę.

Chętny już się znalazł. Z dziką przyjemnością będę obserwować dzielenie i
wykopywanie i pakowanie hihihi...Byle do wiosny :-).

Z pozdrowieniami, Maria

28. Data: 2006-01-19 15:45:16

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:
> [...]
>

> Chętny już się znalazł. Z dziką przyjemnością będę obserwować dzielenie i
> wykopywanie i pakowanie hihihi...Byle do wiosny :-).

Duzo latwiej jest wykonac te funkcje, gdy sie opuncje grubo owinie
gazetami i skreci sznurkiem. Tak robilismy w Kaliforni przy
przesadzaniu wszystkich katusow.
MB

29. Data: 2006-01-19 15:50:18

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):

> [...]
> A swoją drogą to tak bardzo już się rozrosła, że z połowę bym komuś wydała

W takim razie w przyszłym roku nakryję moje we wrześniu w połowie
października nie zadziałało, ziemia nie zdążyła obeschnąć. Mam nadzieję,
że podziała.
Swoją drogą jeśli teraz panują mrozy, to tak jakby były w idelanie
suchym podłożu? :)

Pozdrawia Kaśka i -15 za oknem :(((

30. Data: 2006-01-19 16:16:25

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A swoją drogą to tak bardzo już się rozrosła, że z połowę bym komuś wydała
> na wiosnę.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Witam,
Mario, czy mógłbym liczyć na jakąś część tej połowy?
Wiosną przebudowuję skalniak i chcę stworzyć fragment z opuncjami.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

karmnik ościsty
Proba - przepraszam ze smiecenie