Jaka winorośl?

1. Data: 2010-11-07 07:20:30

Temat: Jaka winorośl?
Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanowna grupe!

Chce posadzic jeszcze w tym roku winorosl i mam pytanie. Szukam odmiany
deserowej o zoltych (zielonych) gronach, ale zeby miala duze, slodkie,
owalne owoce - jednym slowem takie jak te kupowane na codzien w sklepie. Czy
takie odmiany w ogole w Polsce sa mozliwe do uprawy? Jeszcze nigdy nie
widzialem, zeby ktos mial taka odmiane u siebie - moze po prostu w naszym
klimacie jest to nie do osiagniecia?

Z reguly spotyka sie u nas winogrona o malych, lekko cierpkich i
kwaskowatych owocach. Wszyscy sie chwala, ze maja winogrona jak ze sklepu, a
w rzeczywistosci nadaje sie to glownie na wino.

A moze chociaz cos zblizonego do moich oczekiwan?

Trudno o doradztwo w tej dziedzinie w sklepach ogrodniczych, bo kazdy sie
chwali, ze jego odmiana jest duza, slodka i smaczna :)

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2010-11-07 10:19:35

Temat: Re: Jaka winoro?l?
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-07 08:20, wolim pisze:
> [...]
>
> Trudno o doradztwo w tej dziedzinie w sklepach ogrodniczych, bo kazdy sie
> chwali, ze jego odmiana jest duza, slodka i smaczna :)
:)
Powinieneś zapytać i szukać na http://www.winogrona.org/forum/
O gustach zasadniczo się nie dyskutuje ale mam Szwagra , który
podobnie jak Ty określa swoje preferencje odnośnie winnych gron: duże ,
owalne i wielkości tych sklepowych jagody ale jak przychodzi do mojej
winnicy to omija te "sklepowe" a wybiera odmiany o mniejszych owocach
ale za to smaczniejsze,słodsze o różnorodnych smakach i aromatach
bardziej aromatyczne.
Dla mnie te "sklepowe" choć wielkie i ładnie wyglądają , są jednak
twarde i takie bezsmakowe tzn mało słodkie i mało aromatyczne ale
oczywiście Twoim prawem jest je lubić.
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

3. Data: 2010-11-07 23:19:14

Temat: Re: Jaka winorośl?
Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> Witam szanowna grupe!
>
> Trudno o doradztwo w tej dziedzinie w sklepach ogrodniczych, bo kazdy sie
> chwali, ze jego odmiana jest duza, slodka i smaczna :)

http://www.clematisy.pl/izazaliwska.html

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

4. Data: 2010-11-08 08:43:01

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 07.11.2010 08:20, wolim wrote:
> [...]
> deserowej o zoltych (zielonych) gronach, ale zeby miala duze, slodkie,
> owalne owoce - jednym slowem takie jak te kupowane na codzien w sklepie.

Da sie takie uprawiac w Polsce jednak trzeba je okrywac na zime.
Przynajmniej w pierwszych latach po posadzeniu, pozniej mozna okrywanie
zaniedbac liczac na ciepla zime i owoce lub ostra zime i brak owocow.
Poczytaj o odmianach Łora, Talizman i Arkadia. Pierwsze dwie są dosc
odporne na mroz, przy czym Lora jest naprawde bardzo smaczna i wczesna.
Arkadia jest super ale dosc delikatna. Talizman jest odporniejszy ale
obcopylny no i smak taki sobie - jak ze sklepu.

5. Data: 2010-11-08 20:42:57

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Chce posadzic jeszcze w tym roku winorosl i mam pytanie. Szukam odmiany
> deserowej o zoltych (zielonych) gronach, ale zeby miala duze, slodkie,

Zółte, słodkie i okrągłe i wczesne - Iza Zaliwska.

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2010-11-08 22:28:52

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:

> Chce posadzic jeszcze w tym roku winorosl i mam pytanie.

V 68021. Duże, różowe, smaczne, z wyraźnym posmakiem czereśni jeśli
pozwoli się dobrze dojrzeć ;-)

Pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2010-11-22 08:58:26

Od: d...@d...dp.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Nov 2010, wolim wrote:

> Z reguly spotyka sie u nas winogrona o malych, lekko cierpkich i
> kwaskowatych owocach. Wszyscy sie chwala, ze maja winogrona jak ze sklepu, a
> w rzeczywistosci nadaje sie to glownie na wino.

Nie zgadzam się. Te winogrona nadają się na rozcieńczony napój
alkoholizowany z dodatkiem cukru.
Czasami jest smaczny.

> A moze chociaz cos zblizonego do moich oczekiwan?

Tak. Są odmiany wyglądające tak samo jak w sklepie ale smak trochę gorszy.
Mam na mysli Arkadię. Przygotuj się jednak na posługiwanie się chemią i coroczne
całkowite okrywanie na zimę.

D.P.

program do prowadzenia ogrodu
Kompost czym przyspieszyc