Jaki ekspres do kawy wybrac?

1. Data: 2007-11-03 13:34:26

Temat: Jaki ekspres do kawy wybrac?
Od: Maciek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zamierzam zrobic rodzica prezent i chcialbym im kupic dobry ekspres do
kawy?
Czym rozni sie ekspres cisnieniowy od przelewowego? czy jest duza
roznica w smaku kawy?
Nie znam sie w ogole na tym, sam nigdy nie uzywalem ekspresu nie pije
nawet kawy, wiec prosze was o pomoc w wyborze.

Pozdrawiam Maciek

2. Data: 2007-11-03 14:20:20

Temat: Re: Jaki ekspres do kawy wybrac?
Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Maciek" <p...@i...pl> wrote in message
ps.com...

> [...]
> Nie znam sie w ogole na tym, sam nigdy nie uzywalem ekspresu nie pije
> nawet kawy, wiec prosze was o pomoc w wyborze.

Widzialem w jakims sklepie za 2,5-5tys.
Sadze ze jak kupisz to sie nikt nie bedzie pytal o smak i cisnienie.
Lepiej zjedz na recznym zeby rozladowac wlasne pedale.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

3. Data: 2007-11-03 16:04:57

Od: "Tomasz" <labeo7@USUŃpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
ps.com...
(...)
> Czym rozni sie ekspres cisnieniowy od przelewowego? czy jest duza
> roznica w smaku kawy?

Ekspresy kawowe są ciśnieniowe i przelewowe. W ciśnieniowy kawa w zasadzie
zaparzana jest mieszanką wody i pary pod dużym ciśnieniem, przez co kawa
zyskuje sporo na smaku. W przelewowym wyglada to mniej wiecej tak jakbys
zalał kawe wrzątkiem. Dodatkowo wystepuja jeszcze ekspresy nisko- i
wysokościsnieniowe, te nisko cisnieniowe maja cisnienie około 3,5 bara
natomiast wysokociśnieniowe okolo 15 barów. Ja polecałbym Ci jakiś
wysokocisnieniowy - sa one jednak najdrozsze. Po drugie ze wzgledu na
trwalosc dobrze kupic jakis markowy ekspres, a nie chinszczyzne - poznac to
np. po ilosci plastiku w takim ekspresie. Rozgladnij sie na allegro jesli
chcesz kupic taniej. Markowy ekspres bedzie kosztował ok. 2 000 zł, na
allegro czesto mozna kupic troszke taniej lub nawet uzywany wtedy dosyc
sporo zaoszczedzisz. Co do szczegolow na temat rodzaju kaw, parzenia, tego
ktory ekspres jest lepszy to poszukaj w necie - jest tego mnostwo, chociazby
strony
http://www.kawa-online.pl/
http://www.caffeprego.pl/phpBB2/index.php?sid=1f94f2
58747ef69e6e3277b1f40b35c6

pozdrawiam
Tomek

4. Data: 2007-11-03 17:06:10

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie znam sie w ogole na tym, sam nigdy nie uzywalem ekspresu nie pije
> nawet kawy, wiec prosze was o pomoc w wyborze.

NTG !

5. Data: 2007-11-04 15:52:16

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Nov 3, 6:06 pm, "Andrzej" <a...@p...onet.pl> wrote:
> U ytkownik "Maciek" <p...@i...pl> napisa w wiadomo
cinews:1194096866.703836.281140@o38g2000hse.googlegr
oups.com

> NTG !

A jaka jest TG?
Jest polska usnetowa grupa na temat kawy?

--
ZZ@private

6. Data: 2007-11-04 16:07:26

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> A jaka jest TG?

Właśnie ta.
Może ciśnieniowy DeLonghi? Kawa lepsza, niż z przelewowego.
Są rożne moce, różne ceny, pewnie coś uda się wybrać.
--
BBjk

7. Data: 2007-11-05 06:45:40

Od: "Maciek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja polecam kawiarkę - dużo taniej, kawa zaparza się ciśnieniowo. Jedyny
minus - trzeba poczekaż az sie woda zagotuje. Za to trwałość - nie do
zdarcia. Jade juz 3 lata na jednej uszczelce :)
Maciek

8. Data: 2007-11-07 07:45:26

Od: WW <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek pisze:
> [...]
> Jedyny minus - trzeba poczekaż az sie woda zagotuje. Za to trwałość -
> nie do zdarcia. Jade juz 3 lata na jednej uszczelce :)

Czy to takie cuś, że do dolnego naczynia wlewasz
wódę, w sitko kawę, skręcasz i stawiasz na gazie ?

Pozdrawiam
WW

9. Data: 2007-11-07 07:47:19

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

WW pisze:

> Czy to takie cuś, że do dolnego naczynia wlewasz wódę

Ooo, to ciekawe, nie pomyślałam o tym wcześniej ;-)

> , w sitko kawę,
> skręcasz i stawiasz na gazie ?

Tak, to jest to. Najlepsza kawa, jaką piłam.

--
XL wiosenna

10. Data: 2007-11-07 09:00:34

Od: "Maciek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to takie cuś, że do dolnego naczynia wlewasz wódę, w sitko kawę,
> skręcasz i stawiasz na gazie ?

Dokładnie tak :)
Jakby ktoś był we włoszech to tam taniej wychodzi.
20 euro za ładny 6-cio filiżankowy model ze stali nierdzewnej.
(Sa też tańsze ale bardzo brzydkie i toporne)
Maciek

Apologizacja
łosoś
Tarka do warzyw ?
kruchosc miesa gulaszowego - od czego zalezy
chlebek świętojański