Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?

1. Data: 2010-02-04 16:31:47

Temat: Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś się zna i poleci firme(y), konkretne modele w cenie do powiedzmy
1000 zł ?
Na jakie parametry należy zwracać uwagę ?

2. Data: 2010-02-04 21:06:00

Temat: Re: Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Może ktoś się zna i poleci firme(y), konkretne modele w cenie do powiedzmy
> 1000 zł ?
> Na jakie parametry należy zwracać uwagę ?
Sam przerabiam ten temat od powiedzmy 3-4 miesięcy i aktualnie czekam na
dostawę.
Najważniejsza w przygotowaniu dobrej kawy są dobrze zmielona kawa i
stabilność parametrów gorącej wody od pierwszej do ostatniej sekundy
zaparzania.
Dobra stabilność jest łatwiejsza do osiągnięcia w ekspresach, których grupa
zaparzająca i kolba są wykonane z mosiądzu, a duży boiler jest dodatkową
zaletą. Zacznij poszukiwania od marek Gaggia, Ascaso, Demoka.
Innym rozwiązaniem są termobloki (np. BORK, Krups, AEG, Elektrolux,
Zelmer) - działają na zasadzie ogrzewacza przepływowego - te ekspresy mogą
się rozgrzać przez przepuszczenie pewnej ilości wody lub dzięki specjalnym
grzałkom.
Dobrze zmieloną kawę uzyskasz z dobrego młynka żarnowego (od 600-700 zł w
górę - Ascaso, Gaggia, Demoka)
Jesli chcesz dobrze poznać temat, to polecam forum www.caffeprego.pl.

Pozdrawiam,
Druid29

3. Data: 2010-02-05 08:52:34

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Feb 2010 17:31:47 +0100, user napisał(a):
> Może ktoś się zna i poleci firme(y), konkretne modele w cenie do powiedzmy
> 1000 zł ?
> Na jakie parametry należy zwracać uwagę ?

Rozumiem że kolbowy a nie automatyczny, biorąc pod uwagę cenę?
Bo ja bym polecił Nivonę 610 (http://www.ceneo.pl/366369), bardzo fajny
automat - tyle że to teraz w okolicach 1500 stoi... Dobrze miele kawę,
solidny sprzęt (od prawie roku dzielnie robi po 5-10 kaw dzień w dzień).
Robiony ponoć przez tego samego producenta co Jura...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

4. Data: 2010-02-05 13:08:33

Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam

Jeżeli myślisz o automatcznym to polecam Spidem Mycoffe, marka należąca do
SAECO.
Pełen automat: sypiesz kawę i wlewasz wodę a potem tylko naciskasz guzik.
Ja używam go od grudnia i jestem bardzo zadowolony.
Można kupić za 800zł -1000zł zaleznie od wersji i sklepu.

Jarek

5. Data: 2010-02-06 07:59:30

Od: "Abecadło" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Weź Saeco, taki model na jaki cię stać,
Jak weźmiesz najtańszy za 350 zeta, też będziesz zadowolony, tylko groszy
design.

6. Data: 2010-02-06 09:42:54

Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Abecadło wrote:
> Weź Saeco, taki model na jaki cię stać,
> Jak weźmiesz najtańszy za 350 zeta, też będziesz zadowolony, tylko groszy
> design.

I głośniejsza pompa...

7. Data: 2010-02-06 11:26:05

Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-06 10:42, Mikolaj Rydzewski pisze:

> I głośniejsza pompa...

I często aluminium i plastik zamiast mosiądzu :)

Jak dobrze popatrzysz to kupisz Gaggia baby dose w tej cenie.

8. Data: 2010-02-06 17:57:28

Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> solidny sprzęt (od prawie roku dzielnie robi po 5-10 kaw dzień w dzień).
> Robiony ponoć przez tego samego producenta co Jura...

Dzięki za odpowiedź, on ma elementy z mosiądzu ? jaka jest róźnica po między
tym materiałem a innymi zastosowanymi w innych modelach ? czy to w istotnie
wpływa na smak kawy ?
Ekspres nie do końca podoba sie żonie (podobał jej się pomarańczowy Saeco)
ale mi bardziej zależy na jakości urządzenia i najlepiej jak by sam rano się
włączał i zaparzył kawę ;)

9. Data: 2010-02-07 07:33:54

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli myślisz o automatcznym to polecam Spidem Mycoffe, marka należąca do
> SAECO.

W żadnym wypadku nie kupuj automata.
To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.
Wynika to z technologii - w takim automacie sercem jest gruppocafe, taki
plastykowy blok, do którego wpada zmielona kawa, potem jest lekko ubijana,
potem zaparzana. Z uwagi na ograniczneia technologiczne kawa nigdy nie jest
porzadnie ubita, ani odpowiednio zaparzona. Gruppocafe wymaga częstego
mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem.
Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie
można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia).
W niektórych wyczuwalny subtelny aromat pleśni :))

Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie
chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić
i nacisnąć guzik.

Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy? A kto się przyzna do
błędu dając za ekspres od 1000 zł do czasami 6000 zł (zwłaszcza użytkownicy
tych ostatnich). Skoro wywalili tyle kasy to ich kawa musi być rewelacyjna
:)))

Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

MS

10. Data: 2010-02-07 09:58:05

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W żadnym wypadku nie kupuj automata.
> To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.

ot koneser się znalazł :-)

> Gruppocafe wymaga częstego
> mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem.
> Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

to fakt, ale wystarczy opłukać chwile prysznicem i jest dobrze

> Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie
> można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia).

letnia to przesadziłeś, nie jest to wrzątek, fakt, ale to dla mnie
akurat zaleta, nie lubię parzyć sobie języka kawą,
a aromatyczna jest jak najbardziej i to zależy bardziej od kawy niż
ekspresu

> Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie
> chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić
> i nacisnąć guzik.

raczej z potrzeby rynku, dla mnie automat to ideał, nie wyobrażam
sobie, że wstaje rano i wykonuję te wszystkie czynności o których
piszesz i to dla dwóch osób po kolei,
a czyszczenie?, cóz... ekhm... raz w tygodniu przychodzi pani do
sprzątania domu... no i ekspres też czyści :-) (wiem , ze to nie
argument :-))

> Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy?

bo wstaję rano, wciskam przycisk z zamkniętymi oczami i otwieram je
dopiero siedząc na fotelu z filiżanką małej czarnej :-)

> Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

jeśli picie kawy to dla ciebie ważny rytuał (jak również samo jej
przyrządzanie) i czujesz różnice między jakobsem i blue mountain, to
kup ręczny z mosiądzami itp, koniecznie dobrej firmy (jakiej? poczytaj
fora dla koneserów)
a jak cieszy cię odrobina gorącego płynu, mile podrażniająca kubki
smakowe i dającego porannego kopa, bez wysiłku związanego z jego
przyrządzaniem, to tylko automat, ale tez dobrej firmy :-)
ja mam saeco odea go
plusy: dobra kawa i prosta obsługa
minusy: głośna sprężarka (głośniejsza niż młynek), niefortunne
umocowanie podstawki na filiżankę (uwaliłem już przy pierwszej próbie
zdjęcia gumki od spieniacza :-), fałszywe zgłaszanie potrzeby
odkamieniania (nie używam rurki spieniacza, a co jakiś czas zapala się
lampka informująca o potrzebie odkamienienia, chyba jest sterowana
ilością uruchomień ekspresu, a nie rzeczywistą potrzebą), czasem
podczas parzenia wysuwa się kubek na fusy, co blokuje parzenie)
nie można stosować kaw smakowych (jeśli ktoś takie lubi) bo zapychają
sie rurki
BTW jeśli chodzi o kawę, to jakiś czas temu odkryłem Tchibo (zawsze
kojarzyła mi się z podłą rozpuszczałka), espresso, albo mild, w smaku
i zapachu rewelacja i ... cena 18-24 PLN za 500g, co dziesiąta paczka
gratis, w każdy pierwszy piątek miesiąca połowa ceny... toż to taniej
niż najpodlejsza "pluta" :-)

pozdrawiam
s_13

Wygładzanie dużej powierzchni
zakupy agd - gdzie mozna poczytac opinie?
zmywarka kompaktowa vs polowa wsadu
Czy warto kupic odkurzacz bezworkowy?
czy suszarki do włosów są 'naprawialne'?