Jaki kolor farby "niewidki"

1. Data: 2004-07-22 14:49:50

Temat: Jaki kolor farby "niewidki"
Od: "Tomek G" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakim kolorem najlepiej pomalować ogrodzenie (metalowy kontownik 2 w pionie
co 12 cm) by jak najmniej optycznie przysłaniało drzewa po jego drugiej
stronie ?
Czy wybór farby chlorokauczukowej (podkład również) Nobilesu jest słuszny?
czy lepiej farbę poliuretanową?

Pozdrawiam
Tomek TG

2. Data: 2004-07-22 21:56:07

Temat: Re: Jaki kolor farby "niewidki"
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek G" <t...@p...onet.pl> napisał

> Jakim kolorem najlepiej pomalować ogrodzenie (metalowy kontownik 2 w
pionie
> co 12 cm) by jak najmniej optycznie przysłaniało drzewa po jego drugiej
> stronie ?

Nie wiem jak innych, ale moje oczy najmniej widzą (zimą i latem) w ogrodzie
dość ciemne brązy.

Pozdrawiam
p...@r...pl

3. Data: 2004-07-23 06:29:51

Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wybór farby chlorokauczukowej (podkład również) Nobilesu jest słuszny?
> czy lepiej farbę poliuretanową?
Ja tak zrobiłam czyli podkład (ale taki do statków - nie wiem jakiej firmy) i
póżniej
chlorokauczuk. Jedna uwaga ten podkład jest bardzo gęsty i strasznie się źle maluje
(pomalowanie ok 40m ogrodzenia w pojedynkę trwało ponad tydzień). Wybór dobry i
trwały.
A jeśli chodzi o kolor to zależy u jednych wygląda dobrze ciemna zielen (ja ją
wybrałam)
tam gdzie mam zimozielone a tam gdzie winobluszcze, to brąz. To kwestia gustu.

Pozdrawiam
miłego malowania

4. Data: 2004-07-23 10:16:38

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pionie
> co 12 cm) by jak najmniej optycznie przysłaniało drzewa po jego
[...]

Zastosuj kolory złamane np.: jasne zielenie, ugier [sraczkowaty], różne
brązy lub po prostu czerń albo biel bo ich nie ma w palecie barw
[tęczy], a skoro nie ma to nie ma.
;-)
Możesz też pomieszać kolory i zrobić jako kolory maskujace [wojskowe].
Tylko co z porami roku, bedziesz malować co sezon?
:-)
A tak naprawdę, aby to była farba "niewidka" to jedynie wypada
zastosować ósmy kolor tęczy [purpura] . Ludzie ponoć go nie widzą a
zwierzęta aż dwa: podczerwień i nadfiolet.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
PS

5. Data: 2004-07-23 22:40:02

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał

> A tak naprawdę, aby to była farba "niewidka" to jedynie wypada
> zastosować ósmy kolor tęczy [purpura] . Ludzie ponoć go nie widzą a
> zwierzęta aż dwa: podczerwień i nadfiolet.
> ;-)

Zależy które zwierzęta.

Pozdrawiam
p...@r...pl

6. Data: 2004-07-24 12:05:29

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>

> Zależy które zwierzęta.

Masz świetą rację, szkoda tylko iż nie napisałeś które, a widać, że
wiesz.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2004-07-25 22:05:45

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>

> Masz świetą rację, szkoda tylko iż nie napisałeś które, a widać, że

Nie widzę powodu:-)
Nawet nie poprawiłem Cię, że ludzie też zwierzęta:-), tak się
zagapiłem:-)...

A informacje o UV docierają do ludzkiego mózgu inną drogą niż poprzez oko.
Wpisz sobie w Google np.: hormon melanotropowy, albo przysadka mózgowa, może
coś jest w tym Twoim Internecie:-))))
Dodatkowo UV nawet jeśli "niewidzialny", to niezbędny w metaboliźmnie
kalcytriolu (krzywice itp.), czy obrocie hemu (porfiryny - porfirie).

Podobnie z IR, nie widać, ale czujemy przez skórę.

Pozdrawiam
p...@r...pl

8. Data: 2004-07-26 10:13:32

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>

> Nie widzę powodu:-)

Nie widzą go a jednak nazwali? I był uśmieszek.

> Nawet nie poprawiłem Cię, że ludzie też zwierzęta:-), tak się
> zagapiłem:-)...

Żadna strata, czasami muszę przyznac ci racje nawet z opóźnieniem.
;-)

> A informacje o UV docierają do ludzkiego mózgu inną drogą niż poprzez
oko.
[...]

Wyrwij się trochę z akademickiego myślenia i stań sie artystą, najlepiej
malarzem.

--
Pozdrawiam, Jerzy
PS

9. Data: 2004-07-26 20:44:28

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A tak naprawdę, aby to była farba "niewidka" to jedynie wypada
> zastosować ósmy kolor tęczy [purpura] . Ludzie ponoć go nie widzą a
> zwierzęta aż dwa: podczerwień i nadfiolet.

Wszyscy wiedza, ze osmym kolorem teczy jest oktaryna, ktora znawcy opisuja
jako cos miedzy fioletem a zielenia (zrodla: Swiat Dysku T.Pratchetta :)

Elfir

10. Data: 2004-07-26 20:53:13

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał

> [...] stań sie artystą, najlepiej
> malarzem.

:-(
Nowy nakaz?

> Pozdrawiam, Jerzy
> PS
> A czy masz w swoim ogrodzie kwiaty [naturalne] koloru czerwonego?

Zależy.
Jeśli chodzi Ci o taki czerwony, który pani w przedszkolu pokazuje w
kolorowym bloku - to mam.
Jeśli chodzi Ci o czysto fizyczno-chemiczną czerwień (np. widziałem
wyizolowane czyściutkie antocyjany z kwiatu pelargonii w środowisku
kwaśnym) - to coś zbliżonego też bym znalazł.

Pozdrawiam
p...@r...pl

Witam
Perukowiec podolski