Jaki kran pod okno?

1. Data: 2005-02-14 14:42:38

Temat: Jaki kran pod okno?
Od: FatCat <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pytanie. Zastanawiamy sie nad urzadzeniem kuchni w nowym mieszkaniu
- chcemy m.in. umiescic zlew pod oknem, jednak musimy jakos rozwiazac
problem otwierania okna (chodzi o to zeby kran nie blokowal swobodnego
otwierania okna). Probowalismy cos wygooglac, ale prawde mowiac niewiele
nam sie udalo - jedyne co znalezlismy to potwornie drogie skladane
baterie podokienne firmy Franke (ok 2000zł). Czy mozecie polecic cos
tanszego? Bylbym wdzieczny za jakies porady lub namiary.

Pozdrawiam,
FC

2. Data: 2005-02-14 14:52:39

Temat: Re: Jaki kran pod okno?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:cuqd7o$h60$1@inews.gazeta.pl
Od: FatCat <h...@k...pl>
Było:
> [...]
> znalezlismy to potwornie drogie skladane baterie podokienne firmy
> Franke (ok 2000zł). Czy mozecie polecic cos tanszego? Bylbym

Może zrób "skrzynkę" z glazury, w niej zamontuj baterię jaka ci się spodoba
a wodę doprowadź wężykami takimi jak do spłuczki ... ?

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

3. Data: 2005-02-14 14:55:34

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może zlew w innym miejscu. Masz wtedy lepszy dostęp do okna (otwieranie ,
mycie, dekoracja) pod oknem możesz mieć wtedy główny blat roboczy.

4. Data: 2005-02-14 15:12:29

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 15:55:34 +0100, Krzysztof napisał(a):

> A może zlew w innym miejscu. Masz wtedy lepszy dostęp do okna (otwieranie ,
> mycie, dekoracja) pod oknem możesz mieć wtedy główny blat roboczy.

Może być pod oknem - standardowe rozwiązania z baterią stojącą, byle
wypadła ... pośrodku okna :)

Nie ma problemów z otwieraniem okien - skrzydła miną swobodnie
stojącą baterię.

Jednakże rzeczywiście dostęp do okien pozostaje nieco utrudniony.
--
spp
spp(na)op.pl

5. Data: 2005-02-14 15:12:40

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze okno dwudzielne i otwierac gore?

no i najwazniejsze ile masz luzu miedzy blatem a oknem? 10cm, 20cm czy tez
nawet zmywaczek zostanie zmieciony?

musta

6. Data: 2005-02-14 15:14:39

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FatCat" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...] - chcemy m.in. umiescic zlew pod oknem[...]

A macie możliwość zrobienia w tym miejscu szerszego blatu? Wtedy można
celować tak, żeby bateria była w miejscu otwierania okna (pośrodku przy
dwuskrzydłowym, pod klamką przy jednoskrzydłowym) i na tyle odsunięta, żeby
okno otwarło się "za nią". U mnie jest na odwrót - bateria pod zawiasami,
więc okno otwiera się tylko o 90%, ale uznałam, że to wystarczy (btw zlew
pod oknem wydawał mi się pomysłem niedobrym i mam tak tylko dlatego, że
inaczej nie bardzo się dało). A szerszy blat polecam niezależnie od kwestii
zlewu - mam 80cm (poszerzony o parapet właśnie), kocham go miłością wielką i
nikomu nie oddam ;)

Pozdrawiam
H.

P.S. Mam też baterię z wyciąganą wylewką, kupioną na zasadzie "trzeba kupić
już teraz zaraz, a ona jedna w całym sklepie jakoś wygląda" - ku mojemu
zdumieniu jest to naprawdę praktyczna rzecz.
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

7. Data: 2005-02-14 15:29:00

Od: FatCat <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:
> A może zlew w innym miejscu. Masz wtedy lepszy dostęp do okna (otwieranie ,
> mycie, dekoracja) pod oknem możesz mieć wtedy główny blat roboczy.

Rozne warianty rozpatrywalismy, ale ten ze zlewem pod oknem wydaje sie z
"logistycznego" punktu widzenia najlepszy (chodzi o lokalizacje zlewu
wzgledem plyty kuchennej). Pole manewru nie jest zreszta zbyt wielkie,
bo ciag kuchenny bedzie dosc krotki, w ksztalcie litery L, wiec jesli
zlew nie bedzie pod oknem, to musialby byc w poblizu plyty kuchennej, a
to niezbyt nam sie podoba.

Pozdrawiam,
FC

8. Data: 2005-02-14 15:32:54

Od: FatCat <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta wrote:
> moze okno dwudzielne i otwierac gore?
>
> no i najwazniejsze ile masz luzu miedzy blatem a oknem? 10cm, 20cm czy tez
> nawet zmywaczek zostanie zmieciony?

Miedzy blatem a oknem będzie około 10 cm, a okno jest jednoskrzydlowe
niestety bez podzialu na czesc gorna i dolna :-(

Pzdr,
FC

9. Data: 2005-02-14 15:43:54

Od: FatCat <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> [...]
> okno otwarło się "za nią". U mnie jest na odwrót - bateria pod zawiasami,
> więc okno otwiera się tylko o 90%, ale uznałam, że to wystarczy

Szerszy blat pewnie daloby sie zrobic (rozwazamy to nawet), natomiast
bateria na wysokosci klamki lub zawiasow chyba nie przejdzie, bo miejsca
malo - wypada centralnie i juz (choc musze jeszcze usiasc i
przeanalizowac, mam nadzieje ze nie osiwieje od tego)

> (btw zlew
> pod oknem wydawał mi się pomysłem niedobrym i mam tak tylko dlatego, że
> inaczej nie bardzo się dało).

Dlaczego? O ile przyjemniej sie zmywa, gdy mozna pogapic sie co sie
dzieje za oknem, zamiast wpatrywac sie w sciane! ;-)

> P.S. Mam też baterię z wyciąganą wylewką, kupioną na zasadzie "trzeba kupić
> już teraz zaraz, a ona jedna w całym sklepie jakoś wygląda" - ku mojemu
> zdumieniu jest to naprawdę praktyczna rzecz.

Czy to jest moze cos podobnego jak tutaj:
http://franke.home.pl/b2c/kuchenna/baterie/roti/inde
x.html ?

Pzdr,
FC

10. Data: 2005-02-15 07:07:58

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] wypada centralnie i juz (choc musze jeszcze usiasc
> i przeanalizowac, mam nadzieje ze nie osiwieje od tego)

Są szanse ;) My ostatecznie zdecydowaliśmy się na zlew jednokomorowy,
okrągły, a baterię mamy zamontowaną lekko po chińsku - nie za zlewem, a
obok. Niestety przy zlewozmywaku dwukomorowym numer przechodzi tylko przy
wyciąganej słuchawce właśnie, a i to trzeba rozważyć wygodę stosowania.

> [...]O ile przyjemniej sie zmywa, gdy mozna pogapic sie
> co sie dzieje za oknem, zamiast wpatrywac sie w sciane! ;-)

U mnie w rodzinie jest taki przesąd, że jak się zmywa, to należy się gapić
na zmywane gary. Gapienie się gdzie indziej przynosi pecha i mogą Ci się od
tego na przykład tłuc talerzyki ;)

> [...]
> Czy to jest moze cos podobnego jak tutaj:
> http://franke.home.pl/b2c/kuchenna/baterie/roti/inde
x.html ?

Nie, ta jest, o ile dobrze widzę, wyjmowana w całości. Nasza wygląda mniej
więcej tak: http://www.deante.com.pl/bateria_k.php?id=35 - wyciąga się samą
słuchawkę (efektywny zasięg węża bodajże ok. 1m), rura z wajchą zostaje stać
:) Więc na otwieranie okna samo w sobie Ci to raczej nie pomoże, natomiast -
po starannym rozważeniu wszystkich za i przeciw! - może pozwolić na
umieszczenie baterii w miejscu bezkolizyjnym.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

Ile prądu zużywa ogrzewanie podłogowe?
[SPAM] Sprzedam zlewozmywak High-End ;)
[ogłoszenie] ogrzewacz przepływowy CLAGE
Wysokosc odprowadzenia wody pralki
Rodzaje liczników (prąd)