Jaki kwiatek do łazienki ?

1. Data: 2004-06-02 21:05:10

Temat: Jaki kwiatek do łazienki ?
Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Łazienkę ma się rozumieć mam w domu nie w ogrodzie ;-)
O kwiatach wiem niewiele a szukam takiego który nadawałby się do łazienki.
Jeśli mogę sobie pomarzyć to najlepiej żeby kwiat był biały, okazały , w
zimie sobie odpoczywał bo z racji ogrzewania będę go chyba musiała
eksmitowac z łazienki ?
Coś niecoś próbowałam sobie wyszukać ale trochę ciężko mi idzie bo przecież
o wielu gatunkach nawet nie słyszałam.
Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi

Pozdrawiam
Toffi

PS A może jest grupa o roślinach " domowych " ?

2. Data: 2004-06-02 21:20:30

Temat: Re: Jaki kwiatek do łazienki ?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli mogę sobie pomarzyć to najlepiej żeby kwiat był biały, okazały , w
> zimie sobie odpoczywał bo z racji ogrzewania będę go chyba musiała

Jesli oczywiscie masz jasna lazienke to znajdzie w niej miejsce wiele
roslin. Okazale biale kwiaty ma skrzydlokwiat lub biale anturium. Przepiekna
jest biala kalia (Zantedeshia), ale wymaga okresow spoczynku. Mozna sie
pokusic w tych wilgotnych warunkach na bialego storczyka phalenopsisa. I
polecam przesliczna, delikatna i urocza paprotke - adiantum. A moze cos z
bialymi liscmi?

Elfir

3. Data: 2004-06-02 22:01:47

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Jesli oczywiscie masz jasna lazienke

Lazienka jest jasna. Niewielka ale z oknem od południa. Kwiatek stałby jakiś
metr od okna.

. Okazale biale kwiaty ma skrzydlokwiat

Brałam pod uwagę , nawet mam ale...;-)

lub biale anturium.

Oooo, widziałam tylko czerwone....a gdzie można dostać takie cudo ?

Przepiekna
> jest biala kalia (Zantedeshia), ale wymaga okresow spoczynku.

Jest na mojej liście :-) Co do spoczynku ....tak sobie myślę, że powinnam
mieć ze dwa rózne kwiaty które odpoczywają w innym czasie.

Mozna sie
> pokusic w tych wilgotnych warunkach na bialego storczyka phalenopsisa.

Polecała mi go dzisiaj pani w kwiaciarni. Myślisz, że taki kwiatkowy
lajkonik da radę utrzymać go przy życiu ?;-) Szczerze mówiąc właśnie
ogladałam stronę pani Marii Maciąg.....nic nie powiem bo mnie zatkało jak
oglądałam te wszystkie arcydzieła ( storczyki) :-)
> polecam przesliczna, delikatna i urocza paprotke - adiantum.

Zaraz sobie poszukam

A moze cos z
> bialymi liscmi?

Właściwie bardziej interesuje mnie jakiś biały kwiat ale chętnie zerknę
jeśli podrzucisz mi jakieś nazwy.

Pozdrawiuam
Toffi

4. Data: 2004-06-02 22:11:30

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> lub biale anturium.
>
> Oooo, widziałam tylko czerwone....a gdzie można dostać takie cudo ?

Bladorozowe, niemal biale bylo do kupienia w Poznaniu.

> [...]
> ogladałam stronę pani Marii Maciąg.....nic nie powiem bo mnie zatkało jak
> oglądałam te wszystkie arcydzieła ( storczyki) :-)

Ja sie zakochalam w storczykach i zaczelam kupowac co wpadlo mi niedrogiego
w reke (wolalam nie eksperymentowac na czyms drogim), praktycznie bez wiedzy
doprowadzilam do ponownego zakwitniecia miltonopsisa. A Phalenopsisy sa
podobno latwe w uprawie.

> Właściwie bardziej interesuje mnie jakiś biały kwiat ale chętnie zerknę
> jeśli podrzucisz mi jakieś nazwy.

Najprostsze to ficus benjamina w jakiejs pstrokatej odmianie.

Elfir

5. Data: 2004-06-02 22:13:31

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Toffi napisał:

> PS A może jest grupa o roślinach " domowych " ?

Jest: alt.pl.rec.rosliny.doniczkowe
Anna I.
--
interesujesz się turystyką? zapraszam na strony www:
www.goscinni.betacom.pl - bezpłatne noclegi

6. Data: 2004-06-02 22:29:09

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sie zakochalam w storczykach

Nooo, nie dziwię się :-)

i zaczelam kupowac

Tak do " normalnego " mieszkania czy przygotowałaś sobie jakoś fachowo
miejsce ?

co wpadlo mi niedrogiego

Widziałam dzisiaj storczyki( różne odmiany) po 25 zł. Ale w markecie i bałam
sie kupić . Może niepotrzebnie ?

praktycznie bez wiedzy
> doprowadzilam do ponownego zakwitniecia miltonopsisa.

Nie będę Cię chwalić żeby nie zapeszyć :-)

> Najprostsze to ficus benjamina w jakiejs pstrokatej odmianie.

Benjamina już mam ale zielonego i do sufitu sięga ;-)

pozdrawiam
Toffi

7. Data: 2004-06-02 23:56:19

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ogladałam stronę pani Marii Maciąg.....nic nie powiem bo mnie zatkało jak
> oglądałam te wszystkie arcydzieła ( storczyki) :-)

> Pozdrawiuam
> Toffi

Nie kombinuj, tylko wybierz storczyka z białymi kwiatami.
Mój kwitnie od chwili zakupu po dziś dzień, tzn. 3 miesiące.

Pozdrawia zadowolony boletus

8. Data: 2004-06-03 08:19:01

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniai" <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> napisał w wiadomości

> Jest: alt.pl.rec.rosliny.doniczkowe

Już chyba nie ma,nigdzie nie mogę znależc

Gosia

9. Data: 2004-06-03 08:55:02

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Plitnik napisał:

> Już chyba nie ma,nigdzie nie mogę znależc
>
> Gosia

Sprawdziłam jeszcze raz- ciołek ze mnie. Podałam złą nazwę, ma być
alt.pl.rosliny.doniczkowe. Przepraszam. Ale grupa jest, choć może nie
tak rozmowna jak ta :)
Anna I.

10. Data: 2004-06-03 10:11:22

Temat: Odp: Jaki kwiatek do łazienki ?
Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widziałam dzisiaj storczyki( różne odmiany) po 25 zł. Ale w markecie i
bałam
> sie kupić . Może niepotrzebnie ?
> pozdrawiam
> Toffi

W Tesco ? 25 zł to dobra cena jeśli chodzi o stroczyki. Kup sobie
Phalaenopsisa, to najlepszy storczyk dla początkujących. Na pewno będzie
zalany ;(( bo podlewają tam rośliny codziennie, ale po przesuszeniu się
zreanimuje. I obejrzyj uważnie bo prawie na pewno będą na nim jakieś
szkodniki ;((. Ja sobie kupiłam parę i jestem zadowolona (a obiecywalam
sobie koniec z hybrydami, tylko botaniczne ! Tak, przyznaję się jestem
orchideoholikiem ;))))

pozdrawia
samaki

Jaka roza jest jadalna?