Jaki piec miałowy?

1. Data: 2005-09-17 14:01:14

Temat: Jaki piec miałowy?
Od: "Rafal" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zastanawiam się nad zakupem pieca miałowego do domku o ok. 130m2 pow do
ogrzania. Znalazłem piece różnych firm - Zębiec, Seko, Ultima, Każdy niby
dobry... Czy macie jakąś opinię o którymś?
Pytanie nr 2 - okazuje się, że piece mają dolny albo górny nadmuch - jaka
tak na prawdę jest różnica?

Pozdrawiam,
Rafał

2. Data: 2005-09-18 07:34:14

Temat: Re: Jaki piec miałowy?
Od: ciach <"michal.(ciach)kita"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal napisał(a):
> [...]
> dobry... Czy macie jakąś opinię o którymś?
> Pytanie nr 2 - okazuje się, że piece mają dolny albo górny nadmuch - jaka

A nad piecem na ekogroszek myślałeś? Np. HEF (http://www.hef.com.pl)
Ponoć (dopiero będę miał instalowany) są dużo mniej "syfiaste"...

Pozdrawiam,
MK

3. Data: 2005-09-18 08:48:08

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach wrote:

> A nad piecem na ekogroszek myślałeś? Np. HEF (http://www.hef.com.pl)
> Ponoć (dopiero będę miał instalowany) są dużo mniej "syfiaste"...

Coś mi się zdaje, że za jakieś 6-12 miesięcy 'ktoś' się zorientuje, że
obłożenie akcyzą czy innym haraczem ekogroszku będzie bardzo dochodowe...

--
Filip.----------------------------------------------
----------------

4. Data: 2005-09-18 16:24:24

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal" <g...@n...pl> napisał w wiadomości

Rodzice mieli miałowy, po 7 latach eksploatacji wymienili na groszkowy : bez
porównania!!
Żadnego czyszczenia co jakis czas, wygaszania pieca do wyrzucania popiołu,
groszek tańszy podobno i wydajniejszy.
Rozwaz tą opcje:)
Niestety nazw firm, które wyprodukowały te piece nie znam.

Pozdrawiam
Dominika

5. Data: 2005-09-18 18:26:13

Od: "Rafal" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Też o tym myślę - ale jest jedno ale - niestety taki piec na ekogroszek to
minimum 6tysi, a miałowiec jest tańszy. Choć z drugiej strony taki miałowy
20kW to też wydatek (jaksię dziś dowiedziałem) to około 3 tysiące. Więc może
jednak ten na ekogroszek będzie lepszy...

dzięki za info,
pozdrawiam
Rafał

6. Data: 2005-09-18 19:00:28

Od: ciach <"michal.(ciach)kita"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal napisał(a):
> [...]
> 20kW to też wydatek (jaksię dziś dowiedziałem) to około 3 tysiące. Więc może
> jednak ten na ekogroszek będzie lepszy...

HEF Uniwersalny (możesz palić groszkiem z podajnika i czasem przepalać
na normalnym ruszcie, jak się coś uzbiera do spalenia, albo jakby np.
wentylator padł) o mocy 25kW kosztował mnie 7100 netto. Nie brałem
sterowania pogodowego ani jakiegoś pokojowego, bo ponoć lepiej działają
zawory z termogłowicami. Piec możesz wziąść jako usługę z 7% VATem. Do
tego trzeba dokupić pompę, no i układ musi działać jako otwarty.

Pozdrawiam,
MK

7. Data: 2005-09-18 19:04:47

Od: "Rafal" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki - chyba rzeczywiście lepiej zainwestować więcej - w sumie to zakup na
kilka lat...
A ile ten ekogroszek teraz kosztuje?

8. Data: 2005-09-18 19:08:56

Od: ciach <"michal.(ciach)kita"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal napisał(a):
> dzięki - chyba rzeczywiście lepiej zainwestować więcej - w sumie to zakup na
> [...]
Chyba circa 350PLN/tona, nie wiem dokładnie...

Jaki odtwarzacz DVD z Media Markt?
Mieszkanie z 1932r, podłogi i ogrzewanie podłogowe
PIEC KAFLOWY
blacha ryflowana na ściane w kuchni?
Frezarka reczna do drewna