Jaki przyrzad, uchwyt do wkrecania

1. Data: 2006-09-11 13:27:50

Temat: Jaki przyrzad, uchwyt do wkrecania
Od: "Tomek" <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktoś może mi polecić sposób lub jakiś przyrząd do wkręcania szpilek do
drewna?
http://www.noka.pl/prowadnice/gfx/szpilki.jpg
Mam do wkręcenia kilka tyś. takich szpilek miesięcznie i jak na razie to na
każdą nakręcam 2 nakrętki kontruję, wkręcam do drewna wkrętarką i odkręcam
nakrętki kluczem. Próbowałem nakrętkę kołpakową, ale gwint metryczny trzyma
mocniej od tego w drewnie i szpilka się wykręca. Istnieją wprawdzie szpilki
z sześciokątem, ale to też odpada bo ja muszę wkręcić tak aby wystawało
tylko 2cm gwintu metrycznego.
Bardzo proszę o pomysły.

Tomek

2. Data: 2006-09-11 14:09:27

Temat: Re: Jaki przyrzad, uchwyt do wkrecania
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <t...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
szpilki
> z sześciokątem, ale to też odpada bo ja muszę wkręcić tak aby wystawało

a moze sa szpilki z szesciokatym otworem? wtedy imbus i jazda...

MaW

3. Data: 2006-09-11 15:03:30

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam!
>
> Czy ktoś może mi polecić sposób lub jakiś przyrząd do wkręcania szpilek do

Po mojemu to końcówka z kluczem nasadowym do wkrętarki. Nakrętke obsadzasz w
kluczu na silikon lub epoksydowy i zostaje jedynie kwestia ogranicznika.
Przypuszczam, że po wkręceniu takiej ilości wkręta w drewno bardzo ładnie
nakrętka się wykręci na lewych.

P.

4. Data: 2006-09-11 16:28:19

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek <t...@c...pl> wrote:

> i odkręcam nakrętki kluczem. Próbowałem nakrętkę kołpakową, ale
> gwint
> metryczny trzyma mocniej od tego w drewnie i szpilka się
> wykręca.

Pokombinowałbym w tą stronę. Np. nakrętka kołpakowa z dziurą
wypełnioną czymkolwiek, np. wazeliną. Wkręcasz wkrętarką,
odkręcasz mocnym szarpnięciem obrotów w drugą stronę, nie wierzę,
żeby ten "drewniany" gwint pierwszy puścił.

J.

5. Data: 2006-09-11 17:04:06

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z sześciokątem, ale to też odpada bo ja muszę wkręcić tak aby wystawało

Są profesjonalne końcowki do wkrecania szpilek. Nie kupi się ich w marketach.
Trzeba szukać w hurtowniach z prawdziwymi narzędziami. Tanie to nie będzie. A
jak będzie tanie to nie kupuj bo bedzie do niczego. Cena takiej końcówki co by
się nią dalo pracować oceniam na jakieś 3 do 5 tysięcy. Jakby robić podróbę to w
póltoraku da się zmieścić. W sumie nie jest to coś skomplikowanego. Ale precyzja
wykonania, materiały, obróbki cieplne sporo kosztują. Tomek

6. Data: 2006-09-11 17:16:03

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
> oceniam na
> jakieś 3 do 5 tysięcy. Jakby robić podróbę to w póltoraku da

czyli to z linku to jest poniżej wszelkiej krytyki i dno
absolutne?

http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=248
_250_298&products_id=3181&currency=PLN

J.

7. Data: 2006-09-11 20:00:49

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> [...]
> z sześciokątem, ale to też odpada bo ja muszę wkręcić tak aby wystawało

A mozna naciac kazda ze szpilek ?

BR
Igus'

8. Data: 2006-09-11 20:09:27

Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy kto? może mi polecić sposób lub jaki? przyrz?d do wkręcania szpilek do
> drewna?

Nakrętke naspawac na pręt o podobnej srednicy jak zewnetrzna nakretki.
Koniec pręta w wiertarke, nakrecasz to na szpilke i krecisz. Potem
trzeba mocnym szarpnieciem w drugą strone ... powinno raczej puscic ? To
jest wlasnie glowny problem w tym rozwiazaniu.

--
Krzysiek, Krakow

9. Data: 2006-09-12 05:55:18

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał:

> Witam!
>
> Czy ktoś może mi polecić sposób lub jakiś przyrząd do wkręcania szpilek do
> drewna?
> http://www.noka.pl/prowadnice/gfx/szpilki.jpg
(...)

A nie da się tych szpilek po prostu wbić?

PWZ

10. Data: 2006-09-12 07:32:52

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli to z linku to jest poniżej wszelkiej krytyki i dno
> [...]
A kto to mioże wiedzieć czy te ze zdjęcia są dobre albo zle. Mialem kontakt z
prawdziwymi końcowkami do wkręcania szpilek. Pracowałem kiedyś w fabryce i tam
też wkrecali szpilki. Mieli kilka zagranicznych końcowek i byli bez szans na
kupno nowych. To rozebrali oryginalne i narzędziownia dorobila niby takie samo.
Ale nie były takie samo. Jakiś czas pracowały dobrze a potem albo kleszczyły się
albo pękaly. Takie coś do wkręcania szpilek to nie kawałek metalu z gwintem w
środku. W tych co widziałem był cały mechanizm z gwintami o rożnych skokach,
lożyskiem oporowym, mechanizmem zaciskania szpilki. Pytający ma do wkręcenia
kilka tysięcy miesięcznie takich szpilek. To nie może tego robić dwoma
nekrętkami albo jakimś pasztetem pospawanym z byle czego. Musi mieć narzędzie.
Tam 4 sztuki są za stowaka. Więcej niż 25 złotych kosztuje dobre wiertło. A tam
końcowka do wkrecania szpilek końcowka kosztuje tyle samo. To chyba dałem Ci
odpowiedź do czego się nadaję. Potrzebne jest marzędzie do produkcji a nie dla
amatora. Ja wiem ze cena 5 tysięcy moze szokować. Samochod można za to kupić. I
to wcale nie najgoeszy. Tylko ze samochodem nie wkreci się szpilki. A kupując
narzędzie za 5 tysięcy wkrecenie jednej szpilki będzie tańsze od zabaw z
nakrętkami 4 razy. Tomek

Pytanie z prawa budowlanego
[wroc] oddam rolety pionowe
lodówka daewoo