Jaki sos do babki ziemniaczanej?

1. Data: 2002-01-29 12:38:17

Temat: Jaki sos do babki ziemniaczanej?
Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Mam pytanko. Wrzucilam ostatnio DosiJM przepis na babke ziemniaczana.
A jaki sos do tego proponujecie?
Jestem bardzo ciekawa wszelkich propozycji.
--
*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska

1. Data: 2002-01-29 12:45:52

Temat: Re: Jaki sos do babki ziemniaczanej?
Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:a3650e$htb$1@news.tpi.pl...
> Witam serdecznie.
> Mam pytanko. Wrzucilam ostatnio DosiJM przepis na babke ziemniaczana.
> A jaki sos do tego proponujecie?
> Jestem bardzo ciekawa wszelkich propozycji.

Grzybowy?
Mniam, rozmarzyłem się...

Adam 'Rolek' Rolbiecki
[This mail is ozone friendly and was not tested on animals]

1. Data: 2002-01-29 13:48:59

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmm, moze byc.
Ja myslalam jednak o jakims zimnym sosie...
Prosze o przepisy :)))
--
*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska

Użytkownik Adam 'Rolek' Rolbiecki <a...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a365k2$ord$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-01-29 15:00:36

Od: "DosiaJM" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie zapomne jak kiedys moja kolezanka zrobila placki ziemnaczane a do nich
pokroila kiszone ogorki w kosteczke, zmieszala z majonezem
z poczatku nie moglam w to uwierzyc ze mozna zjesc taki zestaw
ale pozniej ....
mniemusne
moze cos w ten desen dac do tej babki

hi hi
nie wyglupilam sie
bo ze mnie to zadna kucharka
moj chlop to byle kawalek miesa zje :o)

pozdrawiam wszystkich

DosiaJM

1. Data: 2002-01-29 15:33:14

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia ^KIKI^ napisał(a) w wiadomości: ...
>Hmmmm, moze byc.
>Ja myslalam jednak o jakims zimnym sosie...
>Prosze o przepisy :)))

Kilka zabkow czosnku (zgodnie z zamilowaniami) rozetrzec z sola. Dodac
saznista lyche majonezu (Jedynie Slusznego Kieleckiego, hehe) i rozmieszac.
Porcjami po troszku dolewac oliwy, caly czas mieszajac, az sos zgestnieje i
zrobi sie aksamitny. Jesli nie upadniesz na kolana i nie bedziesz mnie
calowac po stopach, to bedzie znaczylo, ze swiat chyli sie ku upadkowi ;)))

Margola

1. Data: 2002-01-29 16:38:33

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmmm, moze byc.
> Ja myslalam jednak o jakims zimnym sosie...
> Prosze o przepisy :)))
Kiedyś przeczytałam iż przepisy które podajecie pochodzą z serca albo lepiej
z waszej kuchni...Kiedy przeczytałam opis iż potrzebny przepis na zimny
sos - dip. to postanowiłam podzielić się z wami tym co ja przygotowuje w
domu..
Mój maż( jedyny juror z jakim się tak naprawdę liczę..)
bardzo lubi taki mikst..śmietana homogenizowana +rozmieszana w tym saszetka
przypraw, sosu np. do surówek Knorra lub Winniary. taka miksturkę
pozostawiam po wymieszaniu na chwilkę w chłodny a później podaje do ryb ,
mięsa, kiełbas, frytek w moim domu taki zimny sos bardzo się przyjął ...
Moze to i tuczace ale w koncu nie trzeba jesc to bez ustanku.... :))
Eva T.

1. Data: 2002-01-29 16:52:07

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margolka :))
Nio baa, pewnie ze tylko majonez kielecki. Juz nawet nie wspomne ze min.
przez solidarnosc regionalna (Skarzysko-Kam. woj. swietokrzyskie), ale ja
uwazam ze jest to chyba najlepszy majonez na rynku.
--
*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska

Użytkownik Margolka Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a36hvr$qda$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-01-30 05:43:06

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Jan 2002 13:38:17 +0100, "Gosia ^KIKI^"
<g...@p...onet.pl> wrote:

>Witam serdecznie.
>Mam pytanko. Wrzucilam ostatnio DosiJM przepis na babke ziemniaczana.
>A jaki sos do tego proponujecie?

rozowy sos tesciowej (mojej)

2 lyzki majonezu (najlepiej - jedynie sluszny dekracyjny z winiar! ;P)
2 lyzki ketchupu
lyzeczka musztardy
lyzka gestej smietany
lyzka koniaku
2-3 rozgniecione zabki czosnku]
1/2 lyzeczki ulubionych suszonych ziol (ja wrzucam prowansalskie lub
tymianek i bazylie)
1/4 lyzeczki ostrej papryki lub pieprzu cayenne

wrzucic do szkalnego naczynia i dokladnie wymieszac.

do zapiekanek - pychota! najlepszy do kryzysowej zapiekanki
tesciowej, ktora robi sie tak:

spod:
2-3 platki macy
1 duze lub 2 male jajka
pol szklanki mleka
1/2 lyzki rozgniecionej w mozdzierzu kolendry
sol i piperz do smaku

mace polamac na kawalki o boku +/- 2 cm. wrzucic do miski razem z
przyprawami, zalac rozbeltanymi z mlakeiej jajkami. odstawic na jakies
5 minut. na patelni rozgrzac troszke masla, wylac mase macowo-jajeczna
i usmazyc placek, podsmazajac z obydwy stron na zloto (zwykle sie
kruszy w trakcie przewracania, ale to nic). po usmazeniui
przestudzeniu przelozyc do posmarowanego tluszczem naczynia do
zapiekania.

na wierzch:
w zasadzie cokolwiek, choc najlepiej sprawdzaja sie albo podsmazone
pieczarki z cebulka, albo pokrojona drobno szynka, tez podsmazona z
cebulka.

na to: tarty ser zolty, najlepiej parmezan, ale co kto lubi.

piec jakies 15-20 min, az ser sie zrumieni.

pozdrowienia,
kamila

--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-01-30 09:19:07

Od: "DosiaJM" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z tymi majonezami to juz cala historia
ja jestem z mazur i tam jemy tylko majonez KETRZYNSKI :o)
bardzo podobny do kieleckiego ale moim zdaniem lepszy hi hi

Pozdrawiam

DosiaJM

1. Data: 2002-01-30 09:38:09

Od: "Joanna Żbikowska" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A jaki sos do tego proponujecie?
> Jestem bardzo ciekawa wszelkich propozycji.

Witam
A ja bym pozostała przy czymś prostym:
- na zimno - śmietanka kwaśna lekko posolona i poczosnkowana - i już
- na ciepło - sosik grzybowy albo tekki gulaszowy (tylko wtedy to już jest
granat a nie jedzenie).

Poza tym nie wiem jak wygląda przepis DosiJM na babkę ziemniaczaną, ale
będąc jeszcze cielęciną jadłam babkę upieczoną we flaku po żołądku (na wsi
po świniobiciu). Skład jak na placki + malutkie kawałeczki opieczonego
boczku, w tym flaku do bryffanki i do piekarnika - I śmietanką z wierzchu.
Boże!! jeszcze mam smak na języku - jeść!!!! a dopiero 10 rano... jak ja
wysiedzę w pracy do 16....
Joaśka

salatka z kurczaka?
herbata...