Jaki sos do schabu nadziewanego śliwkami

11. Data: 2005-10-21 10:08:39

Temat: Re: Jaki sos do schabu nadziewanego ?liwkami
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ale od kiedy schab ze śliwkami jest suchy?! A ponadto jest sos spod
>pieczeni.

>Łoś co też lubi sosy.

U mnie nie ma wlasciwie sosu od pieczeni bo wsiaka we mnie, jak
nikt nie patrzy...a zanim jest podana ta pieczen.

Pierz
K.T. - starannie opakowana

12. Data: 2005-10-21 10:25:54

Temat: Re: Jaki sos do schabu nadziewanego śliwkami
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie. Coś naszła mnie dzisiaj ochota na coś takiego na obiad,
> wcześniej robiłam taki schab jako "wędlinę" do chleba i sos nie był
> potrzebny, co najwyżej chrzan. I teraz stoję przed dylematem co do tego
> pasuje.

Klasyczny polski czarny sos.

Smakowo winien doskonale koresponodować.

Dominik Jan Domin

13. Data: 2005-10-21 10:42:04

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
>
> Klasyczny polski czarny sos.
>
> Smakowo winien doskonale koresponodować.

Co to jest klasyczny polski czarny sos???

14. Data: 2005-10-21 11:29:04

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

> Co to jest klasyczny polski czarny sos???

Klasyczy sos o kolorze zbliżonym do czarnego :) mam przepis z Compendium
ferculorum z 1682 roku. Książkę mam w domku, internetu nie, więc napisze z
pamięci i ogólnie:

Sekret polega na dodanie do składników sosu (klasyczny sos na rumianej mące
i maśle) prawdziwych powideł śliwkowych, kilka łyżek.

Całość generalnie zwie się czarnym sosem bez juchy, jest też wersja z juchą,
gdzie kolor idzie od krwi, ale wydaje mi się, ze ta powidłowa wersja powinna
pasowac do tegoż schabu. No i jest klasycznie polska, nie jakieś tam wymysły
"fuzion".

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

15. Data: 2005-10-21 11:36:40

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> przeprasza, że się z Tobą droczę, ale zafrapowało mnie to, po co
> dodatkowy sos do pieczonego schabu?

To się rzeczywiście czepiasz, Władysławie. W jednej z wrocławskich,
bardzo dobrych NB knajpek, podają roladki schabowe nadziewane śliwkami
(suszonymi) z sosem śliwkowym i kładzionymi kluseczkami. Jak dla mnie
danie jest świetne, choć mężczynzom raczej nie smakuje ze względu na
zbyt dużą zawartość słodkiego smaku ;-).

Pozdrawiam
Ewa

16. Data: 2005-10-21 12:05:40

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie nie ma wlasciwie sosu od pieczeni bo wsiaka we mnie, jak
> nikt nie patrzy...a zanim jest podana ta pieczen.
>
> Pierz
> K.T. - starannie opakowana

U mnie też wsiąka ale dzisiaj się powstrzymałam. Przynajmniej na razie. A
sos będzie jakby taki pieczeniowy na bazie tego co w naczyniu z pieczenia
mięsa zostało (dałam luzem parę śliwek). Wygląda to całkiem ciekawie,
smakuje też niczego sobie. Dzięki wszystkim za rady, mało brakowało a na
schabowym by się skończyło a ten tylko teściowej wychodzi wiec ja unikam
jego "produkcji".

Anet

17. Data: 2005-10-21 13:06:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Oct 2005 14:05:40 +0200, "Anet" <a...@a...pl> wrote:

>U mnie te? wsi?ka ale dzisiaj si? powstrzyma?am. Przynajmniej na razie. A
>sos b?dzie jakby taki pieczeniowy na bazie tego co w naczyniu z pieczenia
>mi?sa zosta?o (da?am luzem par? ?liwek). Wygl?da to ca?kiem ciekawie,
>smakuje te? niczego sobie. Dzi?ki wszystkim za rady, ma?o brakowa?o a na
>schabowym by si? sko?czy?o a ten tylko te?ciowej wychodzi wiec ja unikam
>jego "produkcji".
>
>Anet

Ja do roznych wieprzowych prduktow robilam sos nabazie sliwek
suszonych i duzej ilosci majeranku, razem sie zmacerowalo i
zawsze bylo (i jest ) dobrym raczej sosem (opinie subiektywne
pozeraczy)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

18. Data: 2005-10-21 13:39:28

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> suszonych i duzej ilosci majeranku, razem sie zmacerowalo i
> zawsze bylo (i jest ) dobrym raczej sosem (opinie subiektywne

O wlasnie czegos mi brakowalo, a to pewnie brak majeranku. Na szczescie nic
straconego ide dosypac i spróbowac (mam nadzieje po raz ostatni bo jak tak
dalej pójdzie to reszta nie bedzie miala czym miesa polac)

Anet

19. Data: 2005-10-21 17:02:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Oct 2005 15:39:28 +0200, "Anet" <a...@a...pl> wrote:

> [...]
>straconego ide dosypac i spróbowac (mam nadzieje po raz ostatni bo jak tak
>dalej pójdzie to reszta nie bedzie miala czym miesa polac)

Ale pamietaj, ze sliwki z majerankiem musza sie tak dlugo raczej
dusic czy cos, sos sie sam zageszcza

Pierz
K.T. - starannie opakowana

20. Data: 2005-10-21 17:23:29

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <djajs1$vgv$3@proxy.provider.pl>, medea <e...@p...fm>
wrote:

> [...]
> danie jest świetne, choć mężczynzom raczej nie smakuje ze względu na
> zbyt dużą zawartość słodkiego smaku ;-).

Zrozumiałem, że chodzi o schab pieczony nadziewany śliwkami.

Władysław

TATAR
Nowości Winnic Mołdowy
jaki mikser