Jaki torf pod trawnik?

1. Data: 2002-06-28 09:08:11

Temat: Jaki torf pod trawnik?
Od: "Joanna A." <a...@m...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam posiać trawę - na działce mam ziemię piaszczysto gliniastą i
chcę zmieszać wierzchnią warstwę z torfem.
Zastanawiam się jaki torf będzie lepszy kwaśny czy obojętny?
Proszę fachowców o radę.
Pozdrawiam,
Asia

2. Data: 2002-06-28 10:22:45

Temat: Re: Jaki torf pod trawnik?
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fachowcem nie jestem ;-) ale mogę powiedzieć co zrobiłem u siebie -
zamówiłem wywrotkę humusu wymieszaną z piachem gruboziarnistym ( ponieważ
miałem ciężką ziemię ). Skoro masz ziemię lżejszą nie brałbym tylko piachu.
Dwa lata temu za 7 ton zapłaciłem z transportem 200,-. Myślę, że torf
kosztowałby dużo więcej...Czy moja rada jest dobra niech ocenią fachowcy...
TB

3. Data: 2002-06-29 06:54:27

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwasny torf nie nadaje sie na trawnik, chyba, ze chcesz zaraz na grupe list
z tematem "mech na trawniku" na grupe wysylac ;-) W kazdym razie nie widze
zadnego uzasadnienia dla sypania torfu pod trawnik. Rada Tomasz w mojej
ocenie jest bardzo dobra. Tylko, ze faktycznie, jakis fachowiec moglby sie
jeszcze wypowiedziec...

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2002-06-29 14:38:25

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ocenie jest bardzo dobra. Tylko, ze faktycznie, jakis fachowiec moglby sie

Podłoże pod trawnik powinno miec pH ok. 6,5 wiec nie dawaj kwaśnego torfu.
Torfem odkwaszony możesz przykryć nasiona - warstwa ok 1 cm. Jeżeli trawnik
będzie podlewany przez system auto... to podłoże owinno się składać z ziemi i
piasku w stosunku 1:1 albo na bardzo suchych i słonecznych stanowiskach
2:1 ...ważne by podłoże nie był zbyt gliniaste, zbite...
Pozdrawiam
Jack

Perlit sprzedam
grzybobranie na trawniku ...