Jaki tort na urodziny dziecka?

1. Data: 2001-06-05 13:51:08

Temat: Jaki tort na urodziny dziecka?
Od: "Michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pojutrze mam 10 urodziny siostry i zamierzam upiec jakis ekstra tort... I
tak sobie mysle, ze juz sie troche przejadly rozne "tradycyjne" wypieki...
Czy ktos posiada jakis sprawdzony przepis na nietypowy smaczny tort, najle
piej "dziecięcy". :))

Pozdrawiam serdecznie,
Michal

1. Data: 2001-06-05 15:01:33

Temat: Re: Jaki tort na urodziny dziecka?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktos posiada jakis sprawdzony przepis na nietypowy smaczny tort, najle

Moje są zupełnie niedziecięce, ale takim wyrośniętym 10-letnim dzieciom
smakują, a tym bardziej wyrośniętym też...
http://jduszczynska.republika.pl/_private/tort_orzec
howy.htm
http://jduszczynska.republika.pl/_private/tort_makow
y.htm
http://jduszczynska.republika.pl/_private/tort_migda
lowy.htm

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-06-05 18:39:31

Od: "Ewa" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam AMB :

Ananasowy Magdaleny Basset !

--
Niesz !

1. Data: 2001-06-05 20:44:40

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na swietny tort, pycha, nie za slodki pomimo sporej ilosci bitej
smietany, a do tego ciekawie wyglada. Ale wklepie go jutro - jesli sa
chetni.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-06-05 21:15:44

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos posiada jakis sprawdzony przepis na nietypowy smaczny tort, najle

Witam;-)))))

Nie bardzo wiem, co masz na mysli mowiec tradycyjne wypieki;-))) Ostatnio na
komunie u znajomych pieklam bardzo prosty tort z ptasim mleczkiem (ptasie
mleczko ze smietany i z duza iloscia bakalii i pokrojonej kolorowej
galaretki) i galaretka. Dzieci byly szczesliwe, bo bardzo kolorowe, pyszne,
a nie bardzo slodkie;-) Polecam;-)))))))))))

Kaliope

1. Data: 2001-06-06 07:45:15

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <d...@z...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Mam przepis na swietny tort, pycha, nie za slodki pomimo sporej ilosci bitej
> smietany, a do tego ciekawie wyglada. Ale wklepie go jutro - jesli sa
> chetni.

Oczywiscie, ze sa :)
Czekam...

Lilla

1. Data: 2001-06-06 13:56:58

Temat: Re: Jaki tort na urodziny dziecka? - dlugie
Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

No to uwaga, podaje ( jest nieco pracochlonny, ale warto ):

Trzeba upiec okragly spod z biszkoptu oraz drugi plaski, jak na rolade:
Spod:
2 jajka
80 g cukru
40 g maki
40 g maki ziemniaczanej
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia

Na plaskie ciasto:
4 jajka
100 g cukru
50 g maki
50 g maki ziemn.
30 g kakao

Krem:
3 jajka
120 g cukru
6 platkow zelatyny
2,5 dl soku pomarancz.
1/8 l bitej smietany ( czyt tez kremowki )

Dekoracja:
ok. 4 lyzki marmolady ( dowolny ulubiony smak )
1/2 l sm. kremowki
1 paczka cukru waniliowego
1 paczuszka usztywniacza do smietany ( mozna tez bez )
1 pomarancza ( lub inne owoce wedlug uznania )

Wykonanie:
SPOD: ubic bialka na sztywno z 2 lyzkami zimnej wody. Dodac do tego zoltka i
cukier i wymieszac. Dodac przesiane maki i proszek i wymieszac. Natluscic
tortownice ( 24cm ), wlac mase i piec w nagrzanym do 175C piekarniku ok.
25 - 30 min.
CIASTO PLASKIE: Bialka ubic na sztywno z cukrem; dodac zoltka i wymieszac.
Dodac przesiane make, kakao i ostroznie wymieszac. Blache ( nie zadna na
ciasto, tylko taka, co w kazdym piekarniku siedzi od nowosci ) wylozyc
papierem, a na nim rowno rozprowadzic ciasto i piec ok. 15 min. w 200C.
Wyjac z pieca, wylozyc na recznik, oderwac papier i przykryc drugim mokrym
recznikiem. To spowoduje, ze ciasto latwiej sie bedzie zwijac i nie polamie
sie.
KREM: oddzielic bialka od zoltek i zoltka utrzec na piane z cukrem. Zelatyne
namoczyc 10 min. w zimnej wodzie i dobrze odcisnieta rozpuscic w 3 lyzkach
goracego soku pom. To dodac do reszty soku i calosc wymieszac z masa
jajeczno-cukrowa. Wstawic do lodowki aby stezalo. Ubic bialka na sztywno i
smietane tez. Piane i bita smietane ostroznie wymieszac ze stezala ( ale nie
zastygla ) masa pomarancozwa i wstawic do lodowki, aby pozadnie stezala.
Posmarowac SPOD marmolada, a ciasto plaskie grubo kremem. Nastepnie pokroic
ciasto plaskie w paski szer. ok. 3-5cm ( blachy sa rozne i dlatego szer.
paskow tez ). Jeden pasek zwinac jak na rolade i ustawic na "spodzie". Teraz
pozostale paski owijac wokol niego, jako ciag dalszy, az powstanie ladny
slimaczek.
DEKORACJA: ubic smietane z cuk. waniliowym i wymieszac z reszta marmolady.
Obsmarowac ta mieszanka caly tort i udekorowac wybranymi owocami.

To wszystko brzmi moze nieco skomplikowanie, ale nie zrazajcie sie. Nawet
jesli nie jest on idealnie okragly. Mnie za pierwszym razem zabraklo paskow
na slimaka, ale odcielam nieco spodu i bylo dobrze. Najlepiej wygla od
srodka - ciemne paski ciasta przelozone pysznym kremem ( nie za slodkim ),
ktore stoja niejako na jasnym spodzie z ciasta biszkoptowego.

MOze opisalam to tez troche zawile, ale tak to jest, jak sie tlumaczy z
innego jezyka.
Jesli sa jakies pytania - czekam.

I smacznego!

Pozdr.
Danka

1. Data: 2001-06-06 16:52:00

Od: "Michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
,
> a nie bardzo slodkie;-) Polecam;-)))))))))))

Dzieki za sugestie... Chodzilo po prostu o to, ze jest cieplo, a kremy tego
nie lubia, a poza tym dzieci nie bardzo przepadaja za ciezkimi maslanymi kr
emami... Za to kolorowe galaretki to jest to!
Polecam rowniez dodanie np. truskawkowej galaretki (w proszku!) do biszkoptu
... Ciasto jest wtedy rozowe i ma ciekawy smak...

Pozdrawiam,
Michal

1. Data: 2001-06-07 08:05:39

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:
> MOze opisalam to tez troche zawile, ale tak to jest, jak sie tlumaczy
> z innego jezyka.
> Jesli sa jakies pytania - czekam.

Przejrzalam uwaznie caly przepis, ale nie mam pytan; wszystko jest
napisane calkiem jasno i zrozumiale :)
Dzieki za przepis, z pewnoscia wyprobuje go wkrotce, bo jest calkiem
inny od pozostalych.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-06-07 11:35:47

Od: "Michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Kilka uwag...
Co rozumiesz przez

> 2,5 dl soku pomarancz.

Czy to sa decylitry? :) Czyli pewnie cos okolo szklanki... Ja dalem zamiast
tego galaretke pomaranczowa i tez jest dobre!

Zapomnialas chyba dodac, ze cale ciasto nalezy odwrocic do gory dnem? Chyba,
ze tak ma byc, ale wydaje mi sie, ze efekt jest wiekszy...

Pozdrawiam,
Michal

Zupki owocowe
Szukam dan (potraw) z dzika