Jakie badania - help!

1. Data: 2007-03-19 19:22:03

Temat: Jakie badania - help!
Od: "Miecio" <h...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojciec choruje na serce, ostatnio coraz szybciej sie meczy. Na ostatniej
wizycie u kardiologa, u ktorego sie leczy, wspominal o tym, jednak nie dostal
zadnego skierowania na badania, a jedynie dodatkowe leki (polyka juz tego dosc
duzo). Po wejściu na pierwsze pietro dyszy jak lokomotywa i odpoczywa 5 minut,
nie jest nic lepiej a nawet gorzej. Jakie badania powinien zrobić? Skąd
skierowanie? Ile moga kosztowac wlasciwe badania prywatnie? Gdzie najlepiej
sie udac na Gornym Slasku? Bylbym bardzo wdzieczny za wskazowki.
Pozdrawiam,
Miecio.

2. Data: 2007-03-23 11:39:37

Temat: Re: Jakie badania - help!
Od: "Pawel W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miecio napisał(a):
> Ojciec choruje na serce, ostatnio coraz szybciej sie meczy. Na ostatniej
> wizycie u kardiologa, u ktorego sie leczy, wspominal o tym, jednak nie dostal
> zadnego skierowania na badania, a jedynie dodatkowe leki.
Dostał dodatkowe leki, bo leki mu mogą pomóc, a badania nie. Chorobę ma
zdiagnozowaną, więc robić badania tylko po to, żeby ustalić, że któraś
tętnica wieńcowa ma 70% zwężenie, a nie 60% jak przed rokiem, nie ma
sensu, bo to nic nie zmienia i tego samego (że choroba postępuje) można
się dowiedzieć z wywiadu - czyli informacji o tym, że coraz bardziej się
męczy. Takie badanie miało by sens, gdyby planowane było jednoczesnie
stentowanie lub chociaż 'balonikowanie' serca. Nie znam przypadku, więc
nie wiem, czy w przypadku twojego ojca, jego naczynia wieńcowe nadają
się do tego typu zabiegu. Jeśli nie, to pozostaje pewnie by-pass lub
przeszczep. Tu też trzeba kilka kwestii rozpatrzyć za i przeciw i 'zważyć'.
Tak więc nikt z wiedzą medyczną pewnie nie udzieli ci konkretnej
odpowiedzi, bo takiej być nie może, a badania nic nie poprawią.

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

daktarin krem 2%
paradontoza-narastanie dziasel
Okulistyka - nie moge rozczytac wynikow badan
wynik z rezonansu magnetycznego
Czy lekarz zabiera skierowanie?