Jakie badania po poronieniu

1. Data: 2005-02-09 11:23:42

Temat: Jakie badania po poronieniu
Od: "Mika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W grudniu poroniłam w 6 tygodniu. Miałam zabieg czyszczenia macicy i badanie
histopatologiczne tego co wyciągnęli. Na rozpoznaniu napisano - poronienie
niekompletne. Zestarzała kosmki.
Teraz chcę się udać do lekarza prowadzącego i zrobić jakieś badania żeby na
przyszłość uniknąć podobnych problemów. Jakie badania powinnam zrobić? Byłam
już raz u lekarza w tej sprawie, ale powiedział mi, że przyczyny mogą być tak
różne, że w zasadzie nie wiadomo na co robić badania. Ale ja chciałabym
przynajmniej najbardziej popularne przyczyny wykluczyć i stąd moje pytanie. Na
jakie badania powinnam otrzymać skierowanie od lekarza? Dodam, że od niedawna
mieszkam z kotem. Może to była toksoplazmoza? Jeśli tak to czy jest szansa, że
przy następnej ciąży będzie dobrze?
Dziękuję za odpowiedzi.

Mika

2. Data: 2005-02-09 11:33:04

Temat: Re: Jakie badania po poronieniu
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to była toksoplazmoza? Jeśli tak to czy jest szansa, że
> przy następnej ciąży będzie dobrze?
> Dziękuję za odpowiedzi.

Jesli jest kot, to najpierw trzeba sprawdzić czy jesteś chora.
Moja znajoma to przerabiała - 2 razy poroniła zanim lekarz wpadł na
toksoplazmoze, z badani krwi wyszło ze to to świństwo, brała antybiotyki -
po każdej serii kolejne badanie krwi, w sumie 3 serie. Gdy poszła z ostatnim
wynikiem do ginekologa usłyszała, ze pan doktor udziela jej swojego
błogosławieństwa;-) Przyjeła je;-), zaszła w ciążę, szczęsliwie ją donosiła
i niedawno jej Synek skończył roczek.

pozdrawiam serdecznie
Basia

3. Data: 2005-02-09 11:49:46

Od: "emyo" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W grudniu poroniłam w 6 tygodniu. Miałam zabieg czyszczenia macicy i
badanie
> histopatologiczne tego co wyciągnęli.

nie "co" a człowiek kobieto. szacunek dla istoty ludzkiej kimkolwiek ona by
była

4. Data: 2005-02-09 12:03:57

Od: "Mika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze - nie wyciągnęli zarodka, ponieważ albo było puste jajo, albo sam
się usunął wcześniej (tam mówili mi lekarze), a pozostały tylko jakieś
pozostałości (kosmki jak pisałam). Dlatego napisałam "co".
Po drugie szacunku i miłości dla tego dziecka, o którym wiedziałam co prawda
tylko prezz tydzień na pewno mi nie brakuje i nie brakowało. I nikt mi tego
kurcze nie będzie zarzucać. To że się tak wyraziłam nie znaczy nic, a do
całego tego bólu który przeżyłam dochodzi teraz, że ktoś kto mnie nie zna
zarzuca mi brak szacynku dla mojego dziecka.
Po trzecie skoro prosiłąm o radęjak tego uniknąć na przyszłość to znaczy że
chciałabym jeszcze miećdzieci. Po co chciałabym je mieć jeśli nie z miłości i
szacunku dla nich?
Prosiłam o radę a nie o jakieś dziwne, wyciągane na podstawie jednego
sformułowania komentarze.

Prezpraszam za ten elaborat, ale zdenerwowałam się tym komentarzem strasznie.

Mika

5. Data: 2005-02-09 14:54:52

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mika napisała
> [...]
> niedawna
> mieszkam z kotem. Może to była toksoplazmoza? Jeśli tak to czy jest

Ja zrobilabym badania na toksoplazmoze i cytomegalowirusa.

pozdrawiam
Gosia

6. Data: 2005-02-09 15:25:42

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mika wrote:
> Prezpraszam za ten elaborat, ale zdenerwowałam się tym komentarzem
> strasznie.

Nie przepraszaj. Moim zdaniem uwaga nie byla konieczna, sama najlepiej wiesz
jak wszystko opisac po tym co przeszlas.

Zazula

7. Data: 2005-02-09 15:40:20

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Feb 2005 12:49:46 +0100, emyo napisał(a):

> badanie
>
> nie "co" a człowiek kobieto. szacunek dla istoty ludzkiej kimkolwiek ona by
> była

szacunek dla kobiety, dla matki zaślepieńcze, kimkolwiek ona by nie
była!

kto, jeśli nie matka, mógł bardziej szanować to zmarłe dziecko?!
zastanów się a dopiero później wypowiadaj publicznie - złe emocje
można wyładować na tysiące różnych sposobów - ty wybrałaś/-eś
pouczanie człowieka, który doznał wielkiej straty a teraz walczy o to,
by taka sytuacja nigdy więcej się nie powtórzyła...

o ludzkiej psychice wiesz tyle, ile ja o budowie promu kosmicznego - milcz
więc emyo!

nie pozdrawiam,
piotr

8. Data: 2005-02-09 15:44:09

Od: piotrtr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Feb 2005 13:03:57 +0100, Mika napisał(a):

> (...) zdenerwowałam się tym komentarzem strasznie.

Ręce mi opadły Mika, gdy przeczytałem to co 'emy' wypisał. Przykro mi,
że musiałaś przeczytać coś takiego...
Trzymaj się, pozdrawiam,

piotr

9. Data: 2005-02-09 17:42:05

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 9 Feb 2005 12:23:42 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Mika, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> Może to była toksoplazmoza?

To moglo byc wszystko - bardzo wiele ciaz jest traconych wlasnie w tym
czasie - tam gdzie moja jest prowadzona do 3 miesiaca ciaza nie jest wogole
w sumie traktowana jako ciaza, nie ma karty ciazy, nie podtrzymuje sie jej
- z tego co wiem. Podobnie jest w wielu krajach. Dopiero jesli ciaza wytrwa
do tego 3 miesiaca - wtedy jej "status" sie zmienia - bo wiadomo ze teraz
ryzyko poronienia jest juz znacznie mniejsze.
Wlasnie dlatego ze tak ogromna ilosc ciaz ginie przed koncem 12 tygodnia
(ile to bylo? okolo 40 %?).
Glownie z tego powodu ze zarodek ma jakas wade, zle sie umiejscowil itp.
Czesto kobieta bedac juz w ciazy - nie wie o tym i np. bierze jakies
tabletki. Ja np. malowalam sobie radosnie farbami w sprayu....
Przyczyn moze byc naprawde ogromna ilosc.

>Jeśli tak to czy jest szansa, że
> przy następnej ciąży będzie dobrze?

Oczywiscie ze tak :)
Tylko daj sobie teraz czas (moja kolezanka po poronieniu dostala nakaz
conajmniej 6 miesiecy ostroznosci) a w czasie niego - dokladnie sie
przebadaj. Zrob testy na toxo (kot jest najmniej prawodopodobnym zrodlem
zakazenia - ten pierwotniak jest wszedzie), porob badania krwi, mialas
robione USG macicy?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

10. Data: 2005-02-09 21:08:49

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emyo" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> badanie
>
> nie "co" a człowiek kobieto. szacunek dla istoty ludzkiej kimkolwiek ona
> by
> była

A poza tym masz coś mądrego do powiedzenia?

Ewa

Diclac a bole brzucha
Prosze o pomoc nie mam perspektyw na dalsza prace
Zatkane ucho
Adenocarcinoma G2 Gleason 4 - nowotwór prostaty
** Produkty - Terapia Magnetyczna**