Jakie leki przeciwbolowe sa bezpieczne w ciazy?

1. Data: 2005-02-11 21:12:02

Temat: Jakie leki przeciwbolowe sa bezpieczne w ciazy?
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety - odkad jestem w ciazy (3 miesiace) dosyc czesto boli mnie glowa,
a ostatnio mialam fatalna trzydniowke.
Do pracy chodzic musze bo dostanie zwolnienia graniczy z cudem (no ale
przeciez ciaza to nie choroba), pracowac sie nie da w czasie bolu - tym
bardziej ze pracuje w szpitalu psychiatrycznym i nie moge lazic
wykrzywiona i z lzami w oczach a moja praca wymaga stalego kontaktu z
pacjentami, rozmow z nimi itp.
Musze sobie z tym bolem jakos radzic.
Od lekarza ktory mnie badal uslyszalam ze moge brac na ten bol w sumie
tylko pyralgine.
Lekarz to profesor, wieloletni ordynator oddzialu polozniczego. No ok.
Pyralgina dziala slicznie i szybko. Ale z kazdej strony slysze ze w zadnym
razie pyralgine bo szkodliwa.
No to co moge? :(((((

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2005-02-11 21:28:16

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paracetamol? Można w ciąży.

Pozdr. Ewa

3. Data: 2005-02-12 07:41:47

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Paracetamol? Można w ciąży.

mozna, ale tylko w ostatecznosci, do tego bylo kilka artykulow w wyborczej,
ze ten lek moze powodowac zaburzenia bedace przyczyna homoseksualizmu u
dziecka - ale trwaja dopiero nad tym badania amerykanskich uczonych.

4. Data: 2005-02-12 07:44:24

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 11 Feb 2005 22:28:16 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Ewa W, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Paracetamol? Można w ciąży.

Ale ponoc nie w pierwszym trymestrze (?). Ja go juz wlasnie koncze - ale
wolalabym jeszcze troszke odczekac skoro w jakis sposob moze zaszkodzic.

5. Data: 2005-02-12 22:07:40

Od: "kaja" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pyralgina dziala slicznie i szybko. Ale z kazdej strony slysze ze w zadnym
> razie pyralgine bo szkodliwa.
> No to co moge? :(((((

Pyralgina i inne leki z grupy niesteroidowych przeciwzapalnych oprócz
paracetamolu są stanowczo przeciwskazane w ciąży.
Kasia Janiak

6. Data: 2005-02-13 08:14:27

Od: " glabella" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bierz Paracetamol jeśli nie pomoże to z dodatkiem kofeiny.
Zawsze znajdzie się ktoś kto powie że łykanie czegoś tam prowadzi do
homoseksualizmu lub wodogłowia. Ale na pewno bardziej stress w ciąży
(chociażby z powodu nieradzenia sobie z bólem)prowadzi do poronienia i gamy
więcej zaburzeń niż wymienione leki.

7. Data: 2005-02-13 11:57:43

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

[ciach]

> No to co moge? :(((((

Z pewnością endorfiny, stosowałam nagminnie ;). Mam migrenę podstawną i
w ciąży lżej nie było. Paracetamol i tak mi nigdy nie pomagał, więc
mimo, że w ciązy uznawany chyba za w miare najbezpieczniejszy, nie
stosowałam. Skupiłam się bardziej na niefarmakologicznych sposobach. Z
pewnością zamartwianie się "zaszkodzi" "nie zaszkodzi" może nasilić ból.
Zaufaj sobie i rób sobie najczęściej jak możesz jakieś przyjemności.
Może jakaś relaksująca kąpiel, masażyk karczku i skronii :) lub inne
miłe sprawy, które Ci z pewnością przychodzą do głowy. Z lekami w ciąży
to chyba najlepsza jest zasada, aby stosować gdy zyski są większe niż
ewentualne straty. A czasem ból z całą otoczką może przynieść większe
straty, niż choćby paracetamol. Pamiętaj, że ból tylko w częśći
likwiduje się substancją czynną leku :). Resztę załatwi Twoje
nastawienie :).
--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04
"Gdy rodzi się dziecko, Twój świat się kończy,

8. Data: 2005-02-13 12:55:12

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 13 Feb 2005 12:57:43 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako nonnocere, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Z pewnością endorfiny, stosowałam nagminnie ;).

Ahh, zebyz to bylo takie proste :)

> Może jakaś relaksująca kąpiel, masażyk karczku i skronii :) lub inne
> miłe sprawy, które Ci z pewnością przychodzą do głowy.

Oj - robie to przy kazdej okazji :)
Niestety - o ile przy innych rodzajach niegroznych boli (np.
miesiaczkowych) czesto wystarczy mi ze poloze sie w spokoju, rozluznie i
odpowiednio dlugo bede sobie mowic ze mnie nic nie boli - by przeszlo :) -
o tyle moje bole glowy, choc bardzo latwe do zniesienia przez tabletke
przeciwbolowa - o tyle bez jej wziecia - glowa mnie bolec nie przestanie -
przetrenowane, najdluzej wytrzymalam 3 doby i nigdy wiecej :-/.
Nawet jesli relaksujac sie i rozluzniajac sprawie ze bol przycichnie i
stanie sie znosny - to wstanie i jakakolwiek aktywnosc powoduje ze ten
wybucha z cala sila. Do czasu az wezme tabletke.

Normalnie glowa boli mnie bardzo rzadko - wiec nie jest to zadnym
problemem.
Ale ostatnio daje mi w kosc praktycznie co kilka dni - nie mowiac o tym
kilkudniowym maratonie ostatnio gdy juz budzilam sie z koszmarnym bolem
glowy :(
Za kilka dni bede robila kolejne badania - moze one cos wyjasnia?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/

125 uderzeń serca
ból w klatce
skuteczność szczepionki przeciw grypie...?
ból w klatce piersiowej
Niewydolność serca