Jakie pnącze?

1. Data: 2003-06-09 12:36:08

Temat: Jakie pnącze?
Od: "jolaB" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,
Czytam Was od dłuższego czasu i z wielu rad chetnie korzystam.
Ponieważ mam wiedzę podstawową z dziedziny z której jesteście mistrzami
zwracam sie nieśmiało o poradę!!!
Jakie posadzić pnącze na boczną ścianę tarasu (szer. 3 m), aby ochronić się
przed: 1) słońcem, 2) zacinającym deszczem i 3) wiatrem (najważniejsze!!!).
Jak roślinka to wszystko wytrzyma?
Pozdrawiam
Jola

2. Data: 2003-06-09 13:10:31

Temat: Re: Jakie pnącze?
Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się
> przed: 1) słońcem, 2) zacinającym deszczem i 3) wiatrem

ja akurat znawca nie jestem, ale moze rdest?
http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.
cgi?rdest

wojtek

3. Data: 2003-06-09 17:21:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Jakóbczyk napisał(a) w wiadomości: ...
>ja akurat znawca nie jestem, ale moze rdest?

Moze byc :)
Winorosl tez sie nada (coraz bardziej przekonuje sie do tego pnacza - ale
nie ze wzgledu na owoce i nie w wyobrazeniu rowno prowadzonych winnic).
Jedna z moich ulubionych - akebia pieciolistkowa - tez powinna sie sprawdzic
na takim miejscu.
Powyzsze rosliny wymagaja jakiejkolwiek (lepiej by byla wytrzymala)
konstrukcji po ktorej moglyby sie piac.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-06-09 19:31:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> wrote in message

> się
> (najważniejsze!!!).

Winobluszcz - moi sąsiedzi mają taką zieloną ścianę na tarasie, świetnie
wygląda.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-06-10 04:03:01

Od: "Too Old" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kochany misio"
Basia Kulesz<b...@i...pl>
napisał(a) w swojej
wiadomości
<news:bc2q4q$ndo$1@nemesis.news.tpi.pl> ,a ja na to :

> "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> wrote in message

> Winobluszcz - moi sąsiedzi mają taką zieloną ścianę na tarasie, świetnie
> wygląda.

własnie to chciałem napisac - winobluszcz .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

6. Data: 2003-06-10 09:46:00

Od: "jolaB" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> własnie to chciałem napisac - winobluszcz .

Dzieki,
myślałam jeszcze o bluszczu pospolitym, bo wiecznie zielony
a wiosna i jesień na działce to głównie wiatry zachodnie.
Czy wytrzyma?
Bardzo mi sie podoba też milin, ale jak myślicie te wiatry go wykończą?
Pozdrówka
Jola

7. Data: 2003-06-10 13:39:17

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"jolaB" <j...@o...pl> wrote in message

> Bardzo mi sie podoba też milin, ale jak myślicie te wiatry go wykończą?

Wiatry w Indianie wieksze niz w Polsce, a milimu sporo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-06-10 14:51:04

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości
> "jolaB" <j...@o...pl> wrote in message

> Wiatry w Indianie wieksze niz w Polsce, a milimu sporo.

Chyba "aleja tornad" nie przechodzi przez Indianę?
Taki twister to może zastąpić glebogryzarkę i kilka inny narzędzi ogrodowych.
Ale to chyba nie w Twoim stanie...
tzn. w innym stanie niż Twój...
Pozdrawiam
Wojtek Kowalczyk

9. Data: 2003-06-10 15:44:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

jolaB napisał(a) w wiadomości: ...
>my?lałam jeszcze o bluszczu pospolitym [...]

Bluszcz pospolity lepiej sprawuje sie w cieniu.

>Bardzo mi sie podoba też milin

Jego tez lepiej chronic od mroznych wiatrow.
Zakladam, ze pnacza te maja piac sie po azurowej konstrukcji (jakichs
drutach itp.). Bluszcz nie owija sie, nie wytwarza wasow czepnych, dlatego
dla niego lepszy jest mur czy pien drzewa. Pedy "w powietrzu" moga latwiej
przemarzac.
W gruncie rzeczy posadz co chcesz i obserwuj jak rosnie. W ten sposob
zdobedziesz doswiadczenie, chociaz taka nauka moze byc kosztowna (jesli cos
sie zmarnuje).

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2003-06-10 17:04:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <t...@b...pl> wrote in message

> Chyba "aleja tornad" nie przechodzi przez Indianę?

Niestety nie jest tak dobrze. Obejrzyj tabelke na stronie
http://www.spc.noaa.gov/archive/tornadoes/st-trank.h
tml
Pod wzgledem szkod Indiana jest na drugim miejscu, zaraz
za znacznie wiekszym Teksasem :-(

Pozdrowienia,
Michal

--