Jakie tablety na alergie ???

21. Data: 2002-05-10 00:33:07

Temat: Re: Jakie tablety na alergie ???
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <n...@w...pl> napisał
w wiadomości news:abehr8$n6t$1@news.tpi.pl...

> Polecam rozmowę z profesorem Pierożyńskim,
profesorem Matysiakiem lub innym
> autorytetem w dziedzinie leczenia alergii.
Akurat to co napisałeś o
> Zyrtec'u i Claritine jest nieprawdą. W podanej
przez Ciebie informacji
> wszystko powinno być na odwrót. To Zyrtec
wykazuje działanie sedatywne, a
> przy okazji też u wielu osób powoduje tycie.
Jeśli chodzi o czas działania,
> to Loratydyna działa dłużej niż Cytyryzyna
(Zyrtec).

Skoro dla ciebie ważniejsze jest zdanie
autorytetów niz osobiste rakcje na dany lek (twoje
i znajomych) to Bóg z tobą. Ja cenie sobie zdanie
lekarzy ktorzy wypowiadaja sie nie w sposób
autorytarny ale wskazuja że każdy pacjent może
reagować indywidualnie na dany lek. Np. kiedys po
jedenj tabletce Zaditenu po prostu mnie ścieło,
ledwo doszedłem do łóżka ale spałem świetnie ;)
,przestałem toto brać ofkors ale za to corka (wiek
przedszkolny) mojego kuzyna brala to świństwo i
hasala przez cały dzień beż śladu senności. A co
do czasu dzialania Loratydyny to jest o wiele
gorszy od Cetyryzyny i nie wart ceny ktorą należy
za nią zapłacić. Podtrzymuje swoje zdanie także w
kwesti usypiania. A jeszcze inna prawda to taka że
obydwa sa za słabe gdy np. pylenie traw osiągnie
swoje apogeum, to jeszcze nie ta generacja
antyalergików.

Sark

22. Data: 2002-05-10 00:35:14

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McKwack" <m...@n...net>
napisał w wiadomości

> co wiec polacasz?

Cierpieć, czekać (na leki nowej generacji) i
narzekać ... na pl.sci.medycyna ;-)))

Sark

23. Data: 2002-05-10 00:41:33

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <n...@w...pl> napisał
w wiadomości news:abejh2$7h5$1@news.tpi.pl...
cytyryzyna, leki z cytyryzyna sa
> lekami
> >
> Gratuluję niewiedzy. Jeżeli chodzi o Cytyryzynę
i Loratadynę są to akurat
> antyhistaminiki drugiej generacji

A wlaśnie że III (I np. alegasthmin II np. zaditen
III np. cetryzyna czy uwielbiana przez ciebie
loratadyna) ale czekamy na IV ;-)

> Co do skuteczności - są akurat porównywalne,
ale ze wskazaniem na
> loratadynę (opinia autorytetów medycznych).

Gdyby odczucia pacjentów były takie jak wskazania
autorytetów to było by OK .... chociaż to może ta
wiara uskutecznia działanie loratadyny :)

> Chociażby ze względu na to, ze
> nie powoduje sedacji (po polsku nie powoduje
senności) oraz tycia, ba, nie
> wykazuje interakcji z alkoholem.

Czyli to co w ulotce do lekarstwa jest to lipa ?

> Oczywiście trzeba jeszcze podejść do sprawy
> osobniczo.W jednym przypadku lepiej zadziała
cytyryzana natomiast w innym
> skuteczniejsza okaże się loratadyna. To tak jak
z chłopami, "jeden woli
> synową, drugi teściową a trzeci obydwie". ;o)

Nooo, dobrze, dobrze ;-))

Sark

24. Data: 2002-05-10 00:45:26

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga R." <o...@p...wp.pl>
napisał w wiadomości
> Dobry i nie drogi jest nowy lek KRKi - Letizen
kosztuje ok. 6 zl za 7
> tabletek i nie chce sie po nim spac
>
> Pozdrawiam
>
> Olga

A powtarzałem w postach powyżej coby uzywać nazwy
chemicznej składnika a nie handlowej generyka. Ty
po prostu mówisz o CETRYZYNIE czyli Zyrtcu ;-))

////LetizenR
Opakowanie zawiera 7 tabletek powlekanych po 10mg
___cetyryzyny.___ Dostępne jest w aptekach bez
recepty.

Co to jest Letizen i jak działa?
Letizen jest lekiem o działaniu antyhistaminowym.
Hamuje działanie histaminy, która w czasie reakcji
alergicznej jest produkowana i uwalniana wewnątrz
organizmu. Rezultatem działania histaminy są
dolegliwości, które pojawiają się w chorobach
alergicznych nosa, spojówek i skóry.

Początek działania Letizenu pojawia się wcześnie,
już po 20 minutach od zażycia tabletki. Efekt
działania leku trwa zwykle przez 24 godziny,
dzięki czemu wystarczy go zażywać raz na dobę.

Kiedy można stosować Letizen?
Letizen jest zalecany w profilaktyce i leczeniu:

sezonowego i całorocznego zapalenia błony śluzowej
nosa,
alergicznego zapalenia spojówek,
a także w leczeniu przewlekłej samoistnej
pokrzywki.
Kto może przyjmować Letizen?
Dorośli i dzieci powyżej 12 lat: 1 tabletka (10mg)
raz na dobę
Dzieci od 6 do 12 lat (masa ciała powyżej 30kg):
pół tabletki (5mg) dwa razy na dobę
Dzieci od 6 do 12 lat (masa ciała poniżej 30kg):
pół tabletki (5mg) raz na dobę

Tabletki Letizen należy połykać. Lek zażywa się
przed posiłkiem lub po posiłku, popijając płynem.
Stosując Letizen w samoleczeniu nie powinno się
przekraczać zalecanych dawek.

Letizen można stosować u dorosłych i dzieci
powyżej 6. roku życia.
Leczenie bez konsultacji lekarskiej może trwać do
10 dni. Po tym czasie należy skonsultować się z
lekarzem.

Informacja o leku
Opakowania zawierające 7 tabletek powlekanych są
dostępne w aptekach bez recepty.////

Sark

25. Data: 2002-05-10 11:06:25

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cierpieć, czekać (na leki nowej generacji) i
> narzekać ... na pl.sci.medycyna ;-)))
Jest jeden PEWNY sposob by alergia nie dawala sie
we znaki - strzelic sobie w leb ;)

K-D

26. Data: 2002-05-10 13:19:17

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A wlaśnie że III (I np. alegasthmin II np. zaditen
> III np. cetryzyna czy uwielbiana przez ciebie
> loratadyna) ale czekamy na IV ;-)

Wg jednych tak, wg innych inaczej, ale zawsze na tym samym poziomie.Ja
jednak będę upierała się przy drugiej :o)

Ale zaraz, zaraz ... teraz sobie Ciebie przypominam. :o)) Przecież my tu juz
kiedyś dyskutowaliśmy na temat leków, a Ty jesteś przedstawicielem UCB ...
:o)))

> Gdyby odczucia pacjentów były takie jak wskazania
> autorytetów to było by OK .... chociaż to może ta
> wiara uskutecznia działanie loratadyny :)

Chodzi o mniejsze objawy uboczne. :o)
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

27. Data: 2002-05-10 13:27:16

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i znajomych) to Bóg z tobą. Ja cenie sobie zdanie
> lekarzy ktorzy wypowiadaja sie nie w sposób
> autorytarny ale wskazuja że każdy pacjent może

Powtórzę jeszcze raz :
> [...]

> A co
> do czasu dzialania Loratydyny to jest o wiele
> gorszy od Cetyryzyny i nie wart ceny ktorą należy

Co do czasu działania. Mam przed sobą ulotkę Cetyryzyny i Loratydyny. W
ulotce Cetyryzyny okres działania to tylko 10 godzin :o(, podczas gdy w
ulotce Loratydyny okres działania to 24 godziny ...

"Czyli to co w ulotce do lekarstwa jest to lipa ?" ;o)

> Podtrzymuje swoje zdanie także w
> kwesti usypiania.

Nie spotkałam osoby, któraby po Loratydynie tak smacznie pospała jak po
Cetyryzynie. ;o>
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

28. Data: 2002-05-10 15:01:02

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w
wiadomości news:abghrj$7nr$2@news.tpi.pl...

> Co do czasu działania. Mam przed sobą ulotkę
Cetyryzyny i Loratydyny. W
> ulotce Cetyryzyny okres działania to tylko 10
godzin :o(, podczas gdy w
> ulotce Loratydyny okres działania to 24 godziny

Margaretka, widzę że dla swojej firmy ;-)) jesteś
nawet gotowa przekręcic zapisy w ulotce, a
w przypadku Zyrteca chodzi o ___okres
półtrwania___ ( i wtdy jest owe 10 h) podczas gdy
w przypadku loratydyny sformułowano to tak
___działanie utrzymuje się przez 24
godziny___(trochę to marketingowe bo sugeruje że
poziom leku ma charakter liniowy przez 24h a to
przecież nieprawda i w przypadku C jak i L)

Dla obydwu standardem jest 1 tabletka na 24h. A
co ważne zażycie dwóch tabletek C lub L nie
potęguje efektu leczniczego, za to w przypadku L
gdy zauważam zanik jego działania, po ok.14 godz.
to pobranie następnej tabletki przywraca efekt
ochronny (dla mnie jest to najlepszy dowód na
słabość tego leku), cetryzyna starcza spoko na 24h
(do czasu jednak jak zapylenie wzrośnie)

> Nie spotkałam osoby, któraby po Loratydynie tak
smacznie pospała jak po
> Cetyryzynie. ;o>

Bo się z takimi ludźmi zadajesz ;-)))

Sark

29. Data: 2002-05-10 15:40:01

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w
wiadomości news:abghri$7nr$1@news.tpi.pl...

> Ale zaraz, zaraz ... teraz sobie Ciebie
przypominam. :o)) Przecież my tu juz
> kiedyś dyskutowaliśmy na temat leków, a Ty
jesteś przedstawicielem UCB ...
> :o)))

Pozdrawiam przedstawicielke konkurencji ;-))

Sark

30. Data: 2002-05-10 18:15:54

Temat: Odp: Jakie tablety na alergie ???
Od: "Olga R." <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje tak obrzernej wiedzy na temat tego leku, a skad jesli mozna
wiedziec?
To jest dosc nowy preparat

Pozdrawiam
Olga