Jakość przypraw

11. Data: 2007-01-19 17:04:57

Temat: Re: Jakość przypraw
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi napisał(a):

Ja natomiast nie kupuję przypraw tylko z jednej firmy. Wszystkim
polecam takie próbowanie różnych firm - w końcu znajdzie się
"swojego" producenta danej przyprawy. Co prawda opinie innych osób
mogą w tym pomóc, ale każdy z nas i tak gotuje, piecze, smaży itp.
i doprawia po swojemu.
Jeszcze trzy zdania o przyprawach. Nie kupować gotowych mieszanek
ziołowych (poza curry). Kupując produkty polecałbym wybieranie
całych owoców (np. gałka, pieprz, kardamon) i mielić w młynku lub
tłuc w moździerzu. Wszystkie firmy to w Polsce oferują, ale z tego
co wiem największą ofertę ma ta z kóleczkiem na zielonym tle.
Dobrze mieć koło siebie sklepik gdzie można kupić przyprawy na wage
tak jak w krajach orientu.

Pozdrawiam Janusz

12. Data: 2007-01-19 19:02:00

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ps" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Nie wiem, czy te ktore polecam to markowe czy nie ;) ale zdecydowanie
> preferuje przyprawy fimy "Cykoria"z Wierzchoslawic.

Ja sie do Cykorii zniechęciłam po tym, jak żurek w proszku miał w sobie
piasek czy cos.

pozdr

cherokee

13. Data: 2007-01-19 20:51:51

Od: "wmgdansk" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anatol" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

dippi napisał(a):

[...]

Jeśli używam mieszanek przyprawowych to tylko Kamis, nigdy nie zawiodłam
się, natomiast przyprawy takie jak pieprz,gałka... tylko całe. Mam dwa
młynki do pieprzu, jeden do czarnego drugi do białego lub kolorowego a małą
takę do gałki i innych art.
Serdecznie pozdrawiam Wikta

14. Data: 2007-01-20 09:21:24

Od: "Czarownik" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Generalnie
> to marzę o domku z ogródkiem, aby miec własne świeże zioła. Choćby na zime
> WŁASNA bazylia to cudo, a suszona sklepowa nie pachnie.

a ja sobie hoduje latem w skrzynce na balkonie bazylie i inne ziola, dla
domowego uzytku wystarczy

15. Data: 2007-01-20 09:22:14

Od: "Panslavista a vista" <s...@p...polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> "ps" <d...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Ja sie do Cykorii zniechęciłam po tym, jak żurek w proszku miał w sobie
> piasek czy cos.

Może to był proszek?
A ty nie skumałaś bazy?

Panslavista a vista

16. Data: 2007-01-20 09:48:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Jan 2007 10:21:24 +0100, "Czarownik" <k...@...pl>
wrote:

>U?ytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> Generalnie
>
>a ja sobie hoduje latem w skrzynce na balkonie bazylie i inne ziola, dla
>domowego uzytku wystarczy

ja tez mam i taka susze, jak pamietam :))
ale musze sie przyznac, ze kminku nie hoduje, szalwie (juz
zdrewniaja) szlag mi trafil w susze letnia, a papryki suszyc i
mielic nie potrafie jakos :P

pierz
K.T. - starannie opakowana

17. Data: 2007-01-20 09:52:01

Temat: Re: Jako przypraw
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> [...]
> ale musze sie przyznac, ze kminku nie hoduje, szalwie (juz
> zdrewniaja) szlag mi trafil w susze letnia, a papryki suszyc i

Po co paprykę mleć? Ostrą suszy się w strąkach - potrzebną ilość odcina się
nożyczkami, tak jak ja przed chwilą - pęczek suszonego lubczyku trochę liści
z niego i 1/4 strączka ostrej do gulaszu... Pychotka, jeszcze kaszka
gryczaszka i surówka z białej kapusty, marchwi, cebuli, soku cytryny...

18. Data: 2007-01-20 10:34:48

Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czarownik" napisał w wiadomości

> a ja sobie hoduje latem w skrzynce na balkonie bazylie i inne ziola, dla
> domowego uzytku wystarczy

Latem też hodowałam bazylię i miętę, ale jakoś przed jesenią obie uschły
(mięta nawet zaczeła mi kwitnąć). Teraz w dwóch doniczkach rośnie u mnie
szczypiorek, do sałatek jak znalazł...

Pozdr
Dippi

19. Data: 2007-01-20 17:36:52

Od: Marzena i Cyprian <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi napisał(a):

> Latem też hodowałam bazylię i miętę, ale jakoś przed jesenią obie uschły
> (mięta nawet zaczeła mi kwitnąć).

Mięcie trzeba uszczykiwać czubki, to nie będzie kwitnąć.

Marzena

20. Data: 2007-01-20 19:33:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena i Cyprian napisał(a):

> Mięcie trzeba uszczykiwać czubki, to nie będzie kwitnąć.

Będzie, należy ciąć jak najniżej.
pozdr. Jerzy

Klodawska kamienna gruba sol drogowa z mikroelementami (bez jodu) - rewelacja w kuchni
Mordoklejki
kardamon ?
przepis na parzonego stolca
Dobranoc moja kuchnio.