Witam serdecznie wszystkich grupowiczów

41. Data: 2002-12-14 10:09:29

Temat: Re: - Januszowi MALINY!!
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"katarzyna" <k...@p...com> wrote in message
news:uvlj8pnn7kl2a0@corp.supernews.com...

> no wlasnie, ja wprawdzie nie mam malin, bo nie mam warunkow, ale nie
> pamietam, zeby sie rozlazily w ogrodzie mojego dziadka. Moze wlasnie o to
> chodzi, ze te starsze odmiany sie nie rozlaza, zreszta i tak je trzeba
> przycinac co roku, jak sie chce miec owoce, ale rozumiem, ze jak sie ma
> maliny to po to zeby owocowaly, wiec tez nie rozumiem o co ten caly
> raban:-).

No właśnie! Z przycinaniem winorośli o ileż więcej roboty, żeby te sznury
jedno-lub dworamienne wyprowadzić...łozy uszczykiwać...pasierby
wyłamywać...liście obrywać, żeby słońce dochodziło...baaardzo skomplikowane.
A maliny raz na rok wyciąć, a nowe przywiązać. I już!

Pozdrawiam, Basia.
P.S. Michałowi. Malina czarna to inny botaniczny gatunek. Stąd inne
zwyczaje - faktycznie nie rozrasta się "pod ziemią". Więc może ci narzekacze
zaczną uprawiać czarną i będzie spokój?

B.

42. Data: 2002-12-14 12:00:32

Temat: Re: Witam serdecznie wszystkich grupowiczów
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:atdlbf$dki$1@news.tpi.pl WojtekP
<d...@p...com.pl>napisał(a):
> Dlatego polecam Daglezje - czyli jedlice. Latwa do dostania, tania a
> rosnie w tempie modrzewia. Piekny, cytrynowy zapach igliwia i nie traci
> igiel na zime. Na prawde przyrosty jak modrzew.
> Nie hodowana w lasach, bo drewno niema wartosci uzytkowej - w
> przeciwienstwie do modrzewia. Ponadto zdarza sie jej przemarzac - ale nie
> kolo Wroclawia.
> Wojtek Pa

Hejka. Wojtku przestań fantazjować. Drewno daglezji nie ma wartości
użytkowej? Zdarza się jej przemarzać? Skąd te rewelacje? Może to wpływ
nadużywania malin?:-)
Długo się zastanawiałem czy zwrócić uwagę,na to co wypisujesz, tym
bardziej, że masz na koncie rewelacje na temat skutków stosowania wapna do
malowania drzewek. Ale myślę, że nie można mieszać w głowach początkujących
ogrodników.
Ja...cki
PS. Wystarczy zajrzeć do googli
http://argis.les.ar.krakow.pl/elektyw/Lukasz%20Pawli
k/pracamgr/daglezja.htm

43. Data: 2002-12-14 12:57:01

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie! Z przycinaniem winorośli o ileż więcej roboty, żeby te sznury
> jedno-lub dworamienne wyprowadzić...łozy uszczykiwać...pasierby
> wyłamywać...liście obrywać, żeby słońce dochodziło...baaardzo skomplikowane.

Sama przyjemność!!! :-))) A sekator świetnym kumplem.... :-)

> A maliny raz na rok wyciąć, a nowe przywiązać. I już!
Raz na rok? A co kilka dni latem znajduję jakieś nowe draństwo w najbardziej
nieprawdopodobnych miejscach... :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
I żeby nie było wątpliwości - sok malinowy lubię, ale...z malin uprawianych
daaaaleko ode mnie.. :-))
J.

44. Data: 2002-12-14 14:46:15

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <W...@p...fm> wrote in message

> Agnieszka, lubiaca maliny i winogrona :-)

A jakby tak skrzyzowac maliny z winogronami? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

45. Data: 2002-12-14 14:49:53

Temat: Re: - Januszowi
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> i jeszcze zapach lip i brzeczenie pszczol - pelnia szczescia.

Z tymi pszczolami trzeba troche uwazac. Jak w znanej piosence:
"To nie jest takie mile ani wesole
Posadzic sobie prszczole na **** gole"

Pozdrowienia,
Michal

46. Data: 2002-12-14 14:53:13

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote in message

> I żeby nie było wątpliwości - sok malinowy lubię, ale...z malin uprawianych
> daaaaleko ode mnie.. :-))

A czyz nie jest wspaniale wino z winorosli uprawianych we Francji? :-)

Pozdrowienia,
Michal

47. Data: 2002-12-14 16:07:55

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Baba??? W taki upał???

Oj Januszu !!
Nie ma to jak nagrzana słońcem Kobieta ;-))
Nie pamiętasz?
--
kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

48. Data: 2002-12-14 19:13:07

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> i nie zapomnij o miejscu dla malin (wystarczy z 10 arow jakby powiedzial
> Janusz Wielki Milosnik Malin)
> Wojtek Pa

... no i na derenie, bo gadac z Toba nie bede.

Irek kochany

49. Data: 2002-12-14 19:54:00

Temat: Re: daglezje
Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WojtekP" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> wojtek pa

Takie podejście mi się podoba:-)
Przypomnę się wiosną.

Marta

50. Data: 2002-12-14 20:14:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atg1fl$jj8$04$...@n...t-online.com...

> ... no i na derenie, bo gadac z Toba nie bede.
>
> Irek kochany

Łoooo! Jaki wieczór pełen niespodzianek! :-)
Już się martwiłem, żeś z dereniówką przesadził... :-)
A gdzieżeś to bywał gdy Ciebie nie było?
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Dla Uty nieustanne ukłony :-)