Witam serdecznie wszystkich grupowiczów

21. Data: 2002-12-13 22:05:21

Temat: Re: Witam serdecznie wszystkich grupowiczów
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Osińska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:atdiu8$44m$1@absinth.dialog.net.pl...
A iglaki to 4 Tuje Szmaragdowe i 4 tuje
> żółtozielone (nie wiem bo żona kupowała) oraz około 10 świerków, dwa
> modrzewie, dwie sosny i 2 cyprysiki kuliste.
hm... co do modrzewia baaardzo podzielone zdania - no bo smieca znacznie, w
zimie nie piekne a i podobno nie najlepszy wplyw na czlowieka maja.
Dlatego polecam Daglezje - czyli jedlice. Latwa do dostania, tania a rosnie
w tempie modrzewia. Piekny, cytrynowy zapach igliwia i nie traci igiel na
zime. Na prawde przyrosty jak modrzew.
Nie hodowana w lasach, bo drewno niema wartosci uzytkowej - w
przeciwienstwie do modrzewia. Ponadto zdarza sie jej przemarzac - ale nie
kolo Wroclawia.
Wojtek Pa

22. Data: 2002-12-13 22:08:51

Temat: Re: - Doglebnie poruszonej B.
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uprawia się maliny w ogrodzie od ponad 20 lat (nie cały
> czas ja) i NIGDY się nie rozłaziły!!!!!!!! Fakt, że
> zawsze po zbiorach stare pędy były wycinane. Są już na drugim czy trzecim
> mejscu (płodozmian:-)) i w starym TEŻ NIE ODARASTAJĄ!!!!! Co Wy za maliny
> macie, u licha?????
>
> Pozdrawiam poruszona dogłębnie, Basia.
>

> oj Basiu miod na moje malinowe serduszko, bo mnie Janusz chce tu na suchym
malinowym odroscie powiesic i snuje opowiesci o jakims PANDEMONIUM
malinowym.
Wojtek Pa

23. Data: 2002-12-13 22:14:01

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> writes:

> Nie hodowana w lasach, bo drewno niema wartosci uzytkowej - w
> przeciwienstwie do modrzewia.

No, to dobrze, że leśnicy o tymm nie wiedzą :-)

> Ponadto zdarza sie jej przemarzac - ale nie kolo Wroclawia.

Koło Wrocławia rosną takie 80-100 letnie, o czym już chyba kiedyś pisałem...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Kucharka z Abo:
,,Na talerz, żabo!

24. Data: 2002-12-13 22:19:20

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie hodowana w lasach, bo drewno niema wartosci uzytkowej - w
> przeciwienstwie do modrzewia. Ponadto zdarza sie jej przemarzac - ale nie

Masz Wojtku daglezje? Albo chociaż jedną?
Bo jeśli u Ciebie jest to i u mnie przetrwa...

Pozdrawiam

Marta

25. Data: 2002-12-13 22:29:42

Temat: Re: - Januszowi
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote in message

> Baba??? W taki upał???

A co, tylko wino?
"Denaturat przy upale
Smakuje nam doskonale"

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2002-12-13 22:32:37

Temat: Re: - Januszowi MALINY!!
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote in message

> Ktoś tu kiedyś pisał, ze jedyną zaporą przed malinami jest pas grubego PCV
> wkopany na 150cm w ziemi... Albo tej samej głebokości betonowa zapora. Ładne
> perspektywy Cię czekają.

Moje czarne maliny pod ziemia sie nie rozlaza. Rozrastaja sie inna metoda:
dlugi ped dotyka koncem ziemi i tam zapuszcza korzenie.

Pozdrowienia,
Michal

27. Data: 2002-12-13 22:34:50

Od: "Gosia Osińska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odzew. Nie spodziewaliśmy się aż takiego zainteresowania,
no i dyskusji o malinkach ( mogą być te rozgrzane słońcem co to
ON i ONA...)
My się malin póki co nie boimy, pustego miejsca mamy sporo więc
niech się rozłażą. A co tam !
Za rady o iglakach dziękujemy. Modrzewie przemyślimy.
Pozdrawiamy wszyskich, a Tych z Wrocka i okolic szczególnie.
Gosia i Zbyszek Osińscy ( Oshin )

28. Data: 2002-12-13 22:46:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> wrote in message news:atdlbf$dki$1@news.tpi.pl...

> [...]
> Nie hodowana w lasach, bo drewno niema wartosci uzytkowej - w
> przeciwienstwie do modrzewia. Ponadto zdarza sie jej przemarzac - ale nie

Daglezja (po tutejszemu "Douglas fir") rosnie w Gorach Skalistych
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/rmnp/rosliny/pse
udotsuga.jpg
a tam bywa w zimie zimno. Moze w Polsce sa odmiany mniej odporne.

Jesli chodzi o wartosc uzytkowa - zacytuje za
http://argis.les.ar.krakow.pl/elektyw/Lukasz%20Pawli
k/pracamgr/daglezja.htm
"Drewno na okleiny głównie skrawane obwodowo; drewno na okładziny, boazerie,
parkiet; drewno konstrukcyjne średnich wymagań na cele wewnętrzne i zewnętrzne;
w budownictwie wodnym, mostów, statków; do budowy wagonów, łodzi, samolotów;
na stolarkę okienną, drzwiową, podłogi; na maszty, pale, podkłady, beczki;
w przemyśle sklejkowym, celulozowym, płyt wiórowych i pilśniowych."
Mimo dlugiej listy, wyglada, ze to raczej nie najlepsze drewno. Aczkolwiek
chyba sobie ze sklepu z drewnem przypominam "Douglas fir"; wygladalo
ladnie.

Pozdrowienia,
Michal

29. Data: 2002-12-13 22:51:59

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Daglezja (po tutejszemu "Douglas fir") rosnie w Gorach Skalistych

A, gdzieś czytałem, że tam u Was to wyhodowano daglezję o całkiem
kształtnym pokroju i na jej podstawie plantacje choinkowe
zakładają... A u nas najpopularniejszymi jest daglezja zielona
(P. menziesii) i jej odmiana sina. Choć, nie powiem, gdzie niegdzie
(koło Łodzi, ale i koło Wrocławia) można spotkać odmianę karłowatą
(P. menziesii 'Fletcheri') :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien szacowny Mikołaj święty
zgrzeszył i zaczął płacić alimenty

30. Data: 2002-12-13 22:56:43

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Co Wy za maliny > macie, u licha?????

Żadnych swoich!!! A jakie? Musiałbym sąsiada spytać, który ma za płotem
rozłażący się po "moim" maliniak!!
Pozdrawiam :-)
Janusz

cięcia