Japonczyki atakuja

11. Data: 2004-07-12 13:33:47

Temat: Re: Japonczyki atakuja
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł L." <l...@i...pl> wrote in message
news:cct94d$qkj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Czy słyszałeś o narkotycznych właściwościach zwyczajnych pelargonii?
> Sam widziałem ich działanie na te żuki.

A na czym to polega? Zasadzic pelargonie? Polac zuki wywarem z
pelargonii? I czy nacpane zuki traca apetyt?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2004-07-12 13:35:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Jak się zachowują naćpane chrzaszcze? Liście pelargonii podobno
> są jadalne.Przez ludzi, wielokrotnie.Czy to prawda?

Co rozumiesz przez "jadalne wielokrotnie"? Bo mnie sie to dosc niedobrze
kojarzy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2004-07-12 13:39:00

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu siedzą bez ruchu. Wyglądają na martwe, ale trzymają się, nie
> spadają. Są w każdym razie doskonale widoczne i łatwe do zebrania.

Do takiego ich zachowania wystarczy troche nizsza temperatura.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2004-07-12 16:56:07

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl>

> Jak się zachowują naćpane chrzaszcze? Liście pelargonii podobno
> są jadalne.Przez ludzi, wielokrotnie.Czy to prawda?

Pelargonia wonna ma jadalne liscie ale lepiej dodawać do napojów.
--
Pozdrawiam, Jerzy

15. Data: 2004-07-13 07:41:49

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> A na czym to polega? Zasadzic pelargonie? Polac zuki wywarem z
> pelargonii? I czy nacpane zuki traca apetyt?

Będąc w kraju wiecznej szczęśliwości miałem pelargonie na balkonie.
Codziennie znajdywałem na kwiatach "śpiące" japanese beetles.
Zresztą zobacz:
http://www.rgs.uky.edu/ca/odyssey/spring00/beetles.h
tml

Pozdrawiam również Paweł L.

16. Data: 2004-07-13 14:01:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Będąc w kraju wiecznej szczęśliwości miałem pelargonie na balkonie.
> Codziennie znajdywałem na kwiatach "śpiące" japanese beetles.
> [...]

Pytanie, czy to nie jest tak jak z pulapkami na zuki. Przyciagaja wiecej niz sie
lapie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2004-07-29 20:51:51

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał:

> Polewanie obgryzanych roslin chemikaliami nie mialoby i tak
> specjalnego sensu. Oczywiscie zastapiloby to reczne zbieranie zukow,
> a ja w tym czasie moglbym lezec na lezaczku i wdychac z blogoscia
> niezwykle dla mnie pozyteczne i mile opary tychze srodkow. Natomiast
> nowo nadlatujace zuczki, zeby padly, musialyby i tak najpierw sie
> najesc.

A pułapki feromonowe nie są dostepne? Sam pracowałem kiedys w Stanach
w zespole, który robił (ja akurat nie uczestniczyłem w tym zboznym
dziele) substancję czynna do takich pułapek na owe żuki (tak fucha dla
doktorantów :-)

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.