Jest wreszcie na krety sposób!!!

11. Data: 2002-05-09 12:52:56

Temat: Re: Jest wreszcie na krety sposób!!!
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tak też można . Tylko czy w tej literaturze znajdę coś o uprawie w
naszym
> (polskim) klimacie ?

W każdym klimacie, w każdym. To typowa roślina tarasowa w PL, podejrzewam,
ze Krzysztof M. tez ja ma (od Bogusława), tyle, że on dostał bodajże bulwę
i jest bardziej zaawansowany w uprawie niz. ja. Pewnie jeszcze mu nie
zakwitła i tylko dlatego się nie chwali. Natomiast jak ja pielęgnować to
on najlepiej wie.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Don't be fooled. If something sounds too good to be true, it probably
is."

12. Data: 2002-05-09 14:19:15

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:abdreq$fv3$1@sunsite.icm.edu.pl...

> W każdym klimacie, w każdym. To typowa roślina tarasowa w PL,

Nie jestem pewien, czy tarasowa. Raczej cieplarniana, bo w Polsce
nawet w lecie moze jej byc za zimno.

> [...]
> i jest bardziej zaawansowany w uprawie niz. ja. Pewnie jeszcze mu nie
> zakwitła i tylko dlatego się nie chwali.

Problem wlasnie w tym, ze zakwita niezwykle rzadko. Wtedy ustawiaja sie
kolejki chcacych ogladac kwiat i mozna pobierac oplate.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2002-05-09 17:26:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości
> ustawiaja sie > kolejki chcacych ogladac kwiat i mozna pobierac oplate.

No pewnie, że za jedyny skuteczny , ekelogiczny środek na krety, koty i
nornice trzeba zapłacić. Ten świat bylby zbyt piękny gdyby tekie super
środki można było miec za frajer. :-))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

14. Data: 2002-05-09 18:14:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem wlasnie w tym, ze zakwita niezwykle rzadko. Wtedy ustawiaja sie
> kolejki chcacych ogladac kwiat i mozna pobierac oplate.

Mam nadzieję, iż nie podważasz umiejętności Krzysztofa M. w hodowaniu
roślin tarasowych. Tym bardziej, iż podejrzewam go o to, że chce
wyprodukować udomowioną odmianę tzn. dostosowaną do polskich warunków, a
jeśli mu się to uda to [widziałeś ile nasion produkuje ta roślina?] zbyt
ma zapewniony. Każdy kto ma krety na działce ją kupi. I podejrzewam, że
zapłaci każdą cenę.
:-O

15. Data: 2002-05-13 20:33:10

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Amorphophallus titanum - bylina z olbrzymią bulwiastą łodygą podziemną, do
50 cm średnicy i ważącą do 7 kg. W lecie tworzy czerwonopurpurowe pochwy,
1,5 m długości, każda z wystającą białą kolbą na łodydze metrowej długości.
Pochwy są objęte przez pojedyncze, trzyczęściowe, głęboko klapowane liście,
do 4 m średnicy, osadzone na ogonku liściowym 4,5 m długości...
No, pod czymś takim kopiec kreta jest już chyba zupełnie niezauważalny,
prawda? -)))))))

Pozdrawiam - Danusia

16. Data: 2002-05-14 05:52:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Faber" <f...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do 4 m średnicy, osadzone na ogonku liściowym 4,5 m długości...
> No, pod czymś takim kopiec kreta jest już chyba zupełnie niezauważalny,

Prawda, ale nie do końca. Gdyż:
bulwa może mieć i 50 kg.
kwiatuszek wydziela trupi zapach tak intensywny, że żaden kret nie ma szans
podejsć tak blisko by zrobic niezauwazalny kopiec.
A poza tym wszyscy zdrowi :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Ale że to bylina to nie wiedziałem. No to Basia go powinna mieć! :-)))
J.

17. Data: 2002-05-14 14:13:09

Temat: Odp: Jest wreszcie na krety sposób!!!
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Ale że to bylina to nie wiedziałem. No to Basia go powinna mieć! :-)))

Nie, mam tylko Sauromatum venosum, ale plewiąc ostatnio grządkę też się
zastanawiałam, co to za padlina tu leży. A jeśli porównać rozmiary bulw obu
roślin, to chyba zostanę przy mniejszej. Zapach wprost proporcjonalny do
wielkości, domniemuję?

Pozdrawiam, Basia.

Re: opadajace kwiaty gruszy
szparagi