Jestem w kropce:)

1. Data: 2002-09-14 08:06:53

Temat: Jestem w kropce:)
Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj przegladajac mniamniam postanowilam zrobic dzis do obiadu pitte.
I, o zgrozo, nie moge sie polaczyc z mniam, a tu wszystko tej nieszczesnej
picie podporzadkowane. Wiem, ze ta niedyspozycja strony jest chwilowa, ale
moze ktos pamieta ten przepis lub ma wlasny?

pozdrawiam
atena

--
Niewiedza nie oznacza głupoty,
podobnie jak ciemność ślepoty.

1. Data: 2002-09-14 08:41:22

Temat: Re: Jestem w kropce:)
Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sie polaczylam ale przepisu znalezc nie moge. Mozesz powiedziec mniej
wiecej gdzie byl???

--
__________________________
Justyna

1. Data: 2002-09-14 08:51:36

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam!!!!!

Chleb pitta

Składniki
pół kilograma mąki
2 łyżeczki cukru
łyżeczka soli
3 łyżki oliwy
pół paczki drożdży instant lub zaczyn: 2 dag drożdży, łyżka cukru, kilka
łyżek mleka
łyżeczka soli
tyle ciepłej wody, by otrzymać niezbyt twarde ciasto
oliwa do smarowani blachy

Sposób przygotowania
Jeśli mam drożdże zwykłe, najpierw przygotowuję zaczyn - drożdże mieszam z
cukrem, kilkoma łyżkami mleka, łyżką mąki i odstawiam w ciepłe miejsce - po
około 20 minut, jeśli podwoi swoją objętości i zacznie się lekko ruszać,
znak iż jest gotowy.

Do miski wsypuję mąkę, dodaję zaczyn lub drożdże instant i wszystkie
pozostałe składniki i dodaję około szklanki wody i zaczynam wyrabiać ciasto.
W trakcie wyrabiania oddaję ostatecznie tyle wody, by otrzymać elastyczne,
miękkie ciasto. Kiedy ciasto błyszczące i bardzo gładkie, wyjmuję je z
miski, miskę nacieram oliwą i ponownie do niej wkładam ciasto, a całość
wkładam do dużej torby foliowej i dokładnie ją zamykam. Ciasto stawiam na 2
godziny w raczej ciepłym miejscu.

Po tym czasie ciasto dzielę na około 12 porcji i każdą z nich rozwałkowuję
na placek o grubości 0.5 cm - nie powinien być cienki, bo chlebki będą się
palić podczas pieczenia.

Placki odkładam na bok do wyrośnięcia na około pół godziny.

W tym czasie nagrzewam piekarnik do 230 stopni C.

Kiedy placki podrosną, do piekarnika wkładam blachę na 3-4 minuty - powinna
być mocno nagrzana. Wyjętą blachę spryskuję oliwą i kładę na niej chlebki i
smaruję wodą. Chlebki piekę około 5-6 minut - powinny mocno urosnąć i być
lekko złociste - podczas pieczenia trzeba je sprawdzać co chwilę, bo się
naprawdę szybko pieką.

Przepis wklejony na chamca (jak widac) ze strony mniamniama.
--
__________________________
Justyna

1. Data: 2002-09-14 08:55:50

Od: "przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

też mi się udało połączuć, ale już 15 minut szukam i nic

Kasia

1. Data: 2002-09-14 09:00:27

Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Juz dziala, wiec zainteresowanym podaje, a sama zaraz zapisze, co by miec na
wieki:)))
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=780

pozdrawiam
atena