Jeszcze Atkins

1. Data: 2006-03-17 08:59:25

Temat: Jeszcze Atkins
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, Wystarczy zajrzeć do tabel i ujrzeć ile zawartości węglowodanów jest
w warzywach a jeszcze więcej w owocach. Z Atkinsa, (o ile dobrze pamiętam):
aby wejść w stan ketozy trzeba ograniczyć spożycie tych nieszczęsnych
węglowodanów do ilości nawet około 50 g dziennie.To bardzo mało. Gdzieś trzeba
te ilości "zaoszczędzić".
Stan ketozy wywołany niskim spożyciem węglowodanów nie powinien trwać dłużej
niż dwa tygodnie.Tak jak pamiętam : przestawienie spalania z węglowodanów na
tłuszcze. Jeśli chodzi o kaloryczność pokarmów, to Atkins zalecał dobieranie
składników pożywienia nie pod kątem niskiej kaloryczności właśnie ale niskiej
zawartości węglowodanów. To jest sensem tej diety.
Nawet "prawomyślni"dietetycy zalecają ostrożne spożywanie owoców w czasie
odchudzania w swoich dietach. Atkins zaś napisał przynajmniej dwie książki, o
których wiem na pewno (w Polsce). Jeśli chodzi o szkodliwość białka - wszystko
w nadmiarze szkodzi. Nawet witaminy. A także np. nadmiar alkoholu, nadmiar
węglowodanów prowadzi zaś do otyłości, która też szkodzi...;))A tak nawiasem:
Eskimosi jedzą głównie ryby i mięso i jakoś nie wymarli z powodu nadmiaru
białka. :)) Jak oni to robią? :))
Miłego dnia

2. Data: 2006-03-17 12:51:18

Temat: Re: Jeszcze Atkins
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Eskimosi jedzą głównie ryby i mięso i jakoś nie wymarli z powodu nadmiaru
> białka. :)) Jak oni to robią? :))

Nie napisałem Jolu, że umiera się z nadmiaru białka, tylko, że nadmiar
białka jest szkodliwy. Czytaj dokładniej odpowiedzi.
Pozdrawiam Jurek

3. Data: 2006-03-17 13:33:48

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Nie napisałem Jolu, że umiera się z nadmiaru białka, tylko, że nadmiar
> białka jest szkodliwy. Czytaj dokładniej odpowiedzi.

Ale moze podaj jednak jakies wymierne wskazniki tej szkodliwosci
nadmiaru bialka (nadmiaru rozumianego tutaj jako ilosci z przedzialu 1-2
g na kg masy ciala, poniewaz optymalni zjadaja go mniej niz 1 g, a
oficjalna dietetyka zaleca AFAIR zwyklym udziom spozycie w granicach do
2 g), oprocz tego, ze Inuici sa pomarszczeni, a szczegolnie ich kobiety?

4. Data: 2006-03-17 17:50:20

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> [...]
> oficjalna dietetyka zaleca AFAIR zwyklym udziom spozycie w granicach do
> 2 g), oprocz tego, ze Inuici sa pomarszczeni, a szczegolnie ich kobiety?

1-2 g uwazam, ze to jest malo, a nie nadmiar.
Ja nawet zjadam do 5 gramow na kilogram i nic mi nie jest, wiec nie
mozna mowic ze 1-2 gramy to nadmiar, uwazam to za norme dla czlowieka
ktory nic nic cwiczy.

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr

5. Data: 2006-03-17 19:14:57

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Nie napisałem Jolu, że umiera się z nadmiaru białka, tylko, że nadmiar
> białka jest szkodliwy. Czytaj dokładniej odpowiedzi.
> Pozdrawiam Jurek

Jurku,
A Ty oczywiście w dalszym ciągu upierasz się przy swoich argumentach, cha, cha,
cha. Nie, ja teraz żartuję... Zresztą tak samo jak o Eskimosach. W sumie to
raczej myślałam, że napiszesz coś w rodzaju, że u nich to jakaś kwestia
przystosowania itd. Odnoszę wrażenie, że inni rozmówcy są zwolennikami diety dr
Kwaśniewskiego. Jednak w niej jest dosyć dużo tłuszczu. Czytając kiedyś jeden z
przepisów tej diety myślałam, że w podanej ilości masła wystąpił błąd w druku,
tyle tego było.Jest dużo diet, w końcu chodzi o to, żeby znaleźć odpowiednią
dla siebie, przeżyć ją :)) i jak to się mówi odzyskać figurę. Tu też potrzebny
jest zdrowy rozsądek.
Wszystkiego dobrego
Jola

6. Data: 2006-03-17 19:59:25

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:dvedo8$i70$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> masy ciala, poniewaz optymalni zjadaja go mniej niz 1 g, a oficjalna
> dietetyka zaleca AFAIR zwyklym udziom spozycie w granicach do 2 g

Zależy przede wszystkim z jakim mamy białkiem do czynienia. Mam zawsze na
mysli białko zwierzęce, bo roślinne jest mniej przyswajalne przez organizm,
i jest marnej jakości, nie nadające się do odbudowy organizmu człowieka.
(Przykład: wszyscy wegeterianie są chorzy, wcześniej lub później na choroby
z grupy kolagenoz).
A jeżeli je się duży nadmiar białka ziwrzęcego, to organizm musi zbudować
specjalne enzymu do jego przerobu, enzymy te są stale usuwane i budowane na
nowo. Idzie na to masę niepotrzebnej energii. Wiele chorób jest z nadmiaru
białka, m.in. dna moczanowa, różne zwyrodnienia, otyłość (jeżeli ktoś ma
tendencje do tycia, bo taki ma metabolizm), cukrzyca, nowotwory.
Optymalnym od nadmiaru białka (powyżej 15%) wracają różne choroby, m.in.
cukrzyca.
Ja zjadam 55 g białka, jak przekroczę 65 g, to po kilku dniach łuszczy mi
się skóra na czole i policzkach, po zmniejszeniu białka w kolejnych dniach,
proces ustęopuje.
Filip podał, że zjada ok. 5 g białka na kg wagi, ale musi być chorym
człowiekiem , i wydalać nieprzerobuione białko z moczem i kałem. Bo
niemożliwością jest jedzenie takjiej ilości bialka. Kulturyści optymalni
zjadają białka ok. 3 g na kg wagi należnej.
Pozdrawiam Jurek

7. Data: 2006-03-17 20:32:30

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> [...]
> i jest marnej jakości, nie nadające się do odbudowy organizmu człowieka.

Bo tak napisal Kwasniewski? Coz, kazdy ma takie autorytety, na jakie mu
jego wlasny intelekt pozwala. Przyjmij jednak do wiadomosci, ze wiedza
Kwasniewskiego na temat bialka (i nie tylko) zatrzymala sie gdzies w
glebokiej prehistorii, bo w dziedzinie medycyny i biologii 30 lat to
kilka epok.

> (Przykład: wszyscy wegeterianie są chorzy, wcześniej lub później na choroby
> z grupy kolagenoz).

Popatrz, a ja jestem zdrowy. I do tego potrafie poprawnie napisac wyraz
"wegetarianie". Ciekawym, ilu wegetarian znasz i ilu juz zdiagnozowales?
Moze zdiagnozujesz tez siebie, bo twoje objawy skorne moga wskazywac na
cos, co kiedys okreslalo sie mianem kolagenozy.

> [...]
> białka, m.in. dna moczanowa, różne zwyrodnienia, otyłość (jeżeli ktoś ma
> tendencje do tycia, bo taki ma metabolizm), cukrzyca, nowotwory.

Pytalem o dowody, nie o bajki dla sredniorozgarnietych wyczytane u
Kwasniewskiego. Enzymy maja to do siebie, ze nie zuzywaja sie podczas
katalizowania reakcji chemicznych, a ich ilosc nie zalezy od ilosci
przerabianych surowcow, wiec piszesz bzdury.

> [...]
> się skóra na czole i policzkach, po zmniejszeniu białka w kolejnych dniach,

Bo jak zjadasz wiecej bialka, to ta skora ma sie _z_czego_ luszczyc i
odbudowywac. Jak w gospodarstwie domowym brakuje pieniedzy, to nie za
bardzo jest za co remont robic. Co nie znaczy, ze dom remontu nie wymaga.

8. Data: 2006-03-17 21:20:19

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbudowywac. Jak w gospodarstwie domowym brakuje pieniedzy, to nie za
> bardzo jest za co remont robic. Co nie znaczy, ze dom remontu nie wymaga.
Witam
Czy to znaczy, ze kazdemu ma sie luszczyc i odbudowywac?
Sam wiesz doskonale, jakie sa lub byly /jeszcze rok temu, jak sie tym
tematem interesowalem/ normy spozycia bialka.
Poszukalem, norma sie nie zmienila
http://kn.am.gdynia.pl/nkzc/kz/kz_bialka2.html
Jest tam tabelka, na dole strony, bo byc moze niektorym nie bedzie sie
chcialo tekstu czytac, skoro nie chce im sie googlowac.
Pozdr
maf
ps
<cytat>Bezpieczny poziom spożycia
(w g/kg/dzień)
wartość odżywcza 90%
Mężczyźni 21-65; 0,8
</cytat>

9. Data: 2006-03-17 21:28:28

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Czy to znaczy, ze kazdemu ma sie luszczyc i odbudowywac?

Dopowiem jeszcze, zebys sie nie przyczepil, wiadomo, ze skora sie luszczy,
ale niewidocznie.
Pozdr
maf

10. Data: 2006-03-17 21:45:18

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeden z
> przepisów tej diety myślałam, że w podanej ilości masła wystąpił błąd w
Hmm, jestem zwolennikiem diety Kwasniewskiego, ale jak przeczytalem przepis
chyba na jakies ciasto (sernik?) Cwierciakiewiczowej, gdzie byly 24 jaja, to
tez sadzilem, ze to jakis blad.
Ciast zadnych nie jadam, wiec nie mam tego problemu.
Przepisy opty nie sa takie straszne, zajrzyj na strone
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/przepisy.html
Pozdrawiam
maf

110 kg żywej wagi
Re: $25,000.00 WEEKLY INCOME.MAGAZINE FRANCHISE.WORK AT HOME
problem?
Atkin-dieta
[URLOP] Aktywny wypoczynek na Kaszubach