Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!news.one
t.pl!lublin.pl!news.nask.pl!news.ipartners.pl!news.task.gda.pl!newsfeed.belnet.
be!news.belnet.be!kibo.news.demon.net!demon!news.maxwell.syr.edu!newsfeed1.cide
ra.com!Cidera!peer1-sjc1.usenetserver.com!usenetserver.com!pd2nf1so.cg.shawcabl
e.net!residential.shaw.ca!news1.calgary.shaw.ca.POSTED!not-for-mail
X-Trace-PostClient-IP: 24.66.72.200
From: "Pyzol" <p...@s...ca>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <ab5bfv$mpp$1@info.cyf-kr.edu.pl> <ab5t62$4i9$1@news.tpi.pl>
<ab6a0i$3n6$1@info.cyf-kr.edu.pl> <ab6jhs$sra$2@korweta.task.gda.pl>
Subject: Re: Jeszcze o "klik - wrrr"
Lines: 46
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Message-ID: <uZwC8.48947$xS2.3662317@news1.calgary.shaw.ca>
Date: Thu, 09 May 2002 15:55:06 GMT
NNTP-Posting-Host: 24.71.223.147
X-Complaints-To: a...@s...ca
X-Trace: news1.calgary.shaw.ca 1020959706 24.71.223.147 (Thu, 09 May 2002 09:55:06
MDT)
NNTP-Posting-Date: Thu, 09 May 2002 09:55:06 MDT
Organization: Shaw Residential Internet
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:136523
Ukryj nagłówki
(...) moj ojciec zachowuje sie tak samo... normalnie bierze
> pierwszy produkt jaki napotka x3 chyba ze cos jest w promocji to wezmie
> na pewno tylko x6...
Promocja jest po to, aby sciagnac klienta do sklepu, ceny promocyjne SA
oplacalne - sek w tym, aby wypracowac w sobie dyscypline: kupic to co
promowane ( tj. taniej) a co n a p e w n o bedzie potrzebne ( pasta do
zebow znakomicie sie w tym temacie miesci) i NIC POZA tym - z wyjatkiem
oczywiscie, tego co i tak planowalismy kupic.
Medrkuje sie, ale ja tez ciagle jeszcze sie ucze - jak juz znajde sie w
sklepie, to natentychmiast rozsadek gdzies szlag bierze i laduje do kosza co
mi w oko wpadnie, a potem, kiedy widze jak rosnie rachunek przy kasie, to
jakby mi kto kregoslup z plecow wyjmowal...;)
Teraz stosuje juz z m y l k e:) - przed podejsciem do kasy jeszcze raz
przegladam zakupy i - coraz wiecej rzeczy odkladam z powrotem na polke. W
drodze do domu czuje ulge, a nie rozpacz, ze sie ich pozbylam:):):)
Jestesmy slabsi od klienta tz.w zachodniego, bo tlucze sie w nas jeszcze
"kompleks pustych polek" ale ten "zachodni" klient tez ostro potrafi wejsc w
uzaleznienie zakupowe ( gl. z powodu braku jakichkolwiek zainteresowan),
wiec - nie mamy powodu do szczegolnych kompleksow.
Wymyslaj zabawne odpowiedzi, np.
Pasta do zebow?
- Nie uzywam.
Prosze do prania?
- Takie zakupy robi moja praczka, poczulaby sie urazona, gdybym ja w tym
wyreczyl, a to doskonaly pracownik. Bardzo mi przykro.
Jerry Seinfeld, znakomity amerykanski satyryk, w ktoryms ze swoich shows,
kiedy probowano mu cos sprzedac przez telefon, odpowiedzial, ze teraz nie
moze rozmawiac i poprosil o numer telefonu to oddzwoni, jak bedzie mial
czas!
Kaska
|