Junkers a wyciag

1. Data: 2002-08-20 14:32:47

Temat: Junkers a wyciag
Od: "Jacek" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie o przeciwskazania dotyczace instalowania
wymuszonego wyciagu w lazience w polaczeniu z urz. gazowymi typu junkers.
Pzdr
Jacek

1. Data: 2002-08-20 17:28:12

Temat: Re: Junkers a wyciag
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Aug 2002, Jacek wrote:

> Mam pytanie o przeciwskazania dotyczace instalowania
> wymuszonego wyciagu w lazience w polaczeniu z urz. gazowymi typu junkers.

O ile wiem, jest to zabronione.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-08-21 06:06:00

Od: "Grześ" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Praca wyciągu zakłócać może ciąg w przewodzie kominowym. Sprowadza się to do
tego, że różnica w ilości powietrza, dostającego się do łazienki i
wypompowywanego z niej przez wyciąg może być niewystarczająca aby przy
włączonym junkersie (zapalonym gazie) wytworzyć ciąg w przewodzie kominowym
wystarczający do odprowadzenia wszystkich spalin. W skrajnych przypadkach
(np. zbyt szczelne okna bez cyrkulatorów) może utworzyć się nawet ciąg
wsteczny.

Tak wytłumaczył mi to pewien miły pan kominiarz.

1. Data: 2002-08-21 10:17:05

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wsteczny.
>
> Tak wytłumaczył mi to pewien miły pan kominiarz.

Hmm, się aż zaczęłam zastanawiać. Bo piec mamy podczepiony pod jeden szyb, a
wentylację (z wiatraczkami) z kuchni i łazienki pod inny.
Może tak być?

Asmira

1. Data: 2002-08-21 13:46:53

Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hmm, się aż zaczęłam zastanawiać. Bo piec mamy podczepiony pod jeden szyb,
> wentylację (z wiatraczkami) z kuchni i łazienki pod inny.
> Może tak być?

Jeżeli te wszystkie urządzenia są w jednym pomieszczeniu , to nie.
Zasada jest taka. Jeśli w pomieszczeniu jest kocioł gazowy z otwartą komorą
spalania to w TYM pomieszczeniu nie może być wentylacji wspomaganej
mechanicznie. Dlaczego to już koledzy wyjaśnili.

Pozdrawiam
Antoni Broniak

1. Data: 2002-08-21 15:30:30

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spalania to w TYM pomieszczeniu nie może być wentylacji wspomaganej
> mechanicznie. Dlaczego to już koledzy wyjaśnili.

Mam kocioł zamknięty, dwufunkcyjny.

Asmira

1. Data: 2002-08-22 07:44:23

Od: "Grześ" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że wszystkie te trzy urządzenia tj. piecyk, wyciąg w kuchni i
wyciąg w łazience powinny być połączone z trzema różnymi przewodami (o ile
oczywiście pomieszczenia są na tym samym piętrze budynku).
To raczej niemożliwe - a wynika z Twojego postu - abyście wentylację z
kuchni i łazienki mieli podłączoną do tego samego przewodu wentylacyjnego.

1. Data: 2002-08-22 10:51:10

Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> komorą
>
> Mam kocioł zamknięty, dwufunkcyjny.
>
> Asmira

Nie znam się dobrze ale znaczy że masz doprowadzane drugą rurą powietrze z
zewnątrz ?

1. Data: 2002-08-22 18:36:47

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie znam się dobrze ale znaczy że masz doprowadzane drugą rurą powietrze
> zewnątrz ?

Wygląda to mniej więcej tak.
Parter trzypiętrowej kamienicy. Cztery szyby w kominie.Pod jeden podpięty
piec (wszystko zgodnie z projektem, kominiarzem, itp.). Piec wisi w kuchni.
Obok pieca jest kratka wentylacyjna, ale pociągnięta pod sufitem kanałem do
szybu, który idzie za ścianą graniczącą z łazienką. W łazience zero
wentylacji. Ta, która była, zamurowana, a pod szyb 'łazienkowy' podpięty
piec wiszący w kuchni. Łazienka bez kawałka okna. I tak mieszkanie zastałam.
To sobie wymyśliliśmy, że podłączymy się z łazienki pod ten sam szyb, pod
który jest podpięta wentylacja z kuchni. Przy okazji wygrzebaliśmy z szybu
sześć wiaderek różnych cudów - cegły, pył 'czarnoziem' :), kawałki drewna,
piórka, ptaszka nie znaleźliśmy.
Z obu stron są wiatraki.
Pierwszy raz odkąd mieszkam w tym mieszkaniu, czuję, że posiada ono
jakąkolwiek wentylację, pomijając szeroko otwarte drzwi (mam mieszkanie, do
którego wchodzi się od razu na zewnątrz - bez klatki schodowej).
No a teraz zaczęłam się zastanawiać czy jest dobrze.

pozdr.
Asmira

Test-sorry :-)-nie czytać !
Deski na balustrady