Kaktusy

1. Data: 2002-01-03 07:40:44

Temat: Kaktusy
Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

Czy i jak zimujecie kaktusy?
Ponoc nie nalezy ich podlewac i trzymac w chlodnym miejscu, niestety w
domu lubie miec cieplo. Myslalem o piwnicy ale tam mam ciemno
zupelnie.Jakies pomysly?
I jeszcze dodatkowe pytanie - czy jest jakas grupa o roslinach
doniczkowych/domowych?
--
Marek

2. Data: 2002-01-04 07:14:43

Temat: Re: Kaktusy
Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 03 Jan 2002 08:40:44 +0100, Marek Nazarko
<m...@n...bigfoot.com> wrote:

> [...]
>zupelnie.Jakies pomysly?
>I jeszcze dodatkowe pytanie - czy jest jakas grupa o roslinach

czy to za trudne pytania, czy moze nie na temat?
--
Marek

3. Data: 2002-01-04 09:35:27

Od: "Marek Darowski" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Nazarko napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

Jak bedzie +5 do +10°C i zupelnie sucho (bez podlewania) to moze byc i
ciemno. Wiele zalezy od gatunku kaktusa. Generalnie mozna je podzielic na
dwie grupy: zimujace na zimno - +5 do ok +12°C i zimujace na cieplo od ok
+12°C do powiedzmy 18°C. W wyzszych temperaturach kaktusy oczywiscie tez
moga zimowac ale nie przechodza spoczynku i maja wieksze potrzeby (czyli nie
mozna pozwolic sobie na pelna susze i ciemnosci).

nie wiem

>czy to za trudne pytania, czy moze nie na temat?

nie wiem :-)

Pozdrawiam
M.D.

4. Data: 2002-01-04 09:51:43

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy to za trudne pytania, czy moze nie na temat?
Raczej tak ;-))) dlatego zobacz tutaj:
http://www.ogrodnik.pl/kaktusy/default.asp
albo
http://www.google.com/search?num=100&q=kaktusy+piel%
EAgnacja
i do wiosny masz co czytac.
:-)))
pozdr. Jerzy

5. Data: 2002-01-04 13:04:03

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jan 2002 10:35:27 +0100, "Marek Darowski"
<m...@i...com.pl> wrote:

> [...]
>moga zimowac ale nie przechodza spoczynku i maja wieksze potrzeby (czyli nie
>mozna pozwolic sobie na pelna susze i ciemnosci).
dzieki za odpowiedz
nie wiedzialem ze zupelna ciemnosc tez moze byc - musze sprawdzic jaka
tam jest temperatura wtej piwnicy
mam problem z identyfikacja kaktusow, troche je obfotografowalem ale
tylko kilka udalo mi sie rozpoznac i to nie na pewno
Mozecie mi pomoc?
http://www.tanga.prv.pl/rosliny
Przydaloby mi sie to do rozpoznania ktory kaktus/sukulent lubi jakie
warunki
Jest tam tez kilka niekaktusow ale te juz znalazlem

--
Marek

6. Data: 2002-01-04 13:06:14

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jan 2002 10:51:43 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Raczej tak ;-))) dlatego zobacz tutaj:
tzn trudne czy nie na temat? :)

>http://www.ogrodnik.pl/kaktusy/default.asp
to czytalem :)

>albo
>http://www.google.com/search?num=100&q=kaktusy+piel
%EAgnacja
>i do wiosny masz co czytac.
>:-)))
to tez juz przerabialem :)
I wcale nie stracilem na to kwartalu, wystarczyly dwa dni :)
Jednak problemu przechowywania kaktusow w ciemnosci nie znalazlem
nigdzie opisanego.
--
Marek

7. Data: 2002-01-04 16:18:01

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I wcale nie stracilem na to kwartalu, wystarczyly dwa dni :)
> Jednak problemu przechowywania kaktusow w ciemnosci nie znalazlem
Bo czytales "po lebkach". Przeczytaj jeszcze to a znajdziesz odpowiedz:
http://www.ogrodnik.pl/kaktusy/kaktusy_01_09.asp

pozdr. Jerzy

8. Data: 2002-01-06 02:22:27

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek Nazarko" <m...@n...bigfoot.com> napisal w
wiadomosci news:sj283uo6jtlipp7f3vfkm14jpjs7ipam4j@4ax.com...
> Czy i jak zimujecie kaktusy?
> Ponoc nie nalezy ich podlewac i trzymac w chlodnym miejscu, niestety w
> domu lubie miec cieplo. Myslalem o piwnicy ale tam mam ciemno
> zupelnie.Jakies pomysly?

Ja trzymam na oknie w wozkowni (kaloryfer na minimum, temp. ok. 8-15 st,
maja tam swiatlo).
Efekty dobre - kwitnace gatunki maja co roku kwiaty (w lecie trzymam na
ogrodzie).

Ciemnosc zupelna moze byc, ale wtedy temperatura raczej nizsza niz wyzsza
(bo w ciepelku beda ci rosnac i sie "wyciagac). Zawsze miec troche swiatla
jest lepiej,
gdzies czytalem ze mozna doswietlac swietlowka (malo pradu zzera), nalepiej
wlaczajac
na 8-10 godzin dziennie (automatem).

Podlewac zdecydowanie nie, tylko jesli masz mlode egzeplarze o srednicy
mniejszej od czeresni
to zwilzaj podloze raz na 3 tyg/miesiac, bo moga wyschnac. Duze nie wyschna
(mam jednego
ucietego ktory bez wody jest juz 1/5 roku; dopiero po roku poczul pragnienie
i puscil korzenie :-)

Pare razy zimowalem zupelnie bez podloza (korzenie wyjete z ziemi, przyciete
do 1/2-2/3 dlugosci,
ulozone w skrzynkach zawiniete w papier) - tez przezyja. Zaleta - mniej
miejsca zajma ci w piwnicy.

Jest tez inny sposob - trzymasz w pokoju na parapecie (jak masz wiecej -
budujesz regalik na cale okno
i stawiasz je tam), a we wnece okna od strony pokoju wstawiasz szybe zeby
cieplo z kaloryfera
(ktory jest zwykle pod oknem) na nie nie szlo. Temperaturka idealna (kumpel
tak ma), i duzo swiatla.

Edek

9. Data: 2002-01-06 09:31:26

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jan 2002 17:18:01 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Bo czytales "po lebkach". Przeczytaj jeszcze to a znajdziesz odpowiedz:
>http://www.ogrodnik.pl/kaktusy/kaktusy_01_09.asp
racja, tego artykulu nie czytalem :)
Dzieki
--
Marek

10. Data: 2002-01-10 08:12:42

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Jan 2002 03:22:27 +0100, "Edek" <c...@p...onet.pl>
wrote:

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)

>gdzies czytalem ze mozna doswietlac swietlowka (malo pradu zzera), nalepiej
>wlaczajac
>na 8-10 godzin dziennie (automatem).
To ja mam pytanie nastepujace - czy mozna swietlowka zastapic slonce?
Tzn moze nie do konca, chodzi mi o to ze chcialbym postawic kaktusy w
miejscu zacienionym, a ze to miejsce nie najlepsze, chcialbym je
doswietlac swietlowka. I nie chodzi mi tylko o imie, ale o caly rok.
Czy ma to szanse powodzenia? Czy ktos probowal? Jaka powinna byc
moc/parametry swietlowki?
--
Marek

nowicjusz potrzebuje pomocy w sprawie szparag i difenbachii
Na Nowy 2002 Rok
Czy mam rację?
program do projektowania ogrodow
logo IPO?