Kaleju!!!

31. Data: 2013-09-04 00:34:41

Temat: Re: Kaleju!!!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Sep 2013 23:08:56 +0200, kali napisał(a):

> ja bywałem wielo-wielokrotnie zaczynając od Świnujscia kończac na Piaskach
> wszędzie to morze było OK. -Nie znalazłem tego czegoś nigdzie w "tropikach" :)))

Zjeździłam calutkie polskie wybrzeże - od zachodu po najdalszy wschód.
Wszędzie jednako mi dobrze. Tylko nad Bałtykiem chodząc boso lub w
najprostszych klapkach nie marznę nawet w najgorszą pogodę, tylko tam
oddycham lekko jak ptak, tylko tam nie pzreziębiam się i nie choruję na
zatoki, tylko tam budzę się rano wypoczęta, tylko tam chudnę od samego
zamiaru schudnięcia, tylko tam mam zdrową i piękną cerę, tylko tam nic mnie
nie boli... i sto innych powodów, dla których chyba się na starość tam
przeprowadzę w końcu...

32. Data: 2013-09-04 01:02:31

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co nie zmienia sprawy. Zasadniczo 3333-)

> Ktoś Ci broni?

no nie tyle ktoś ale ta jego
zasadnicza postawa
:)))))))))

> Ano własnie, własnie...
ano ano ... :)))

> Za tym tęsknię...
ale za tym "bieganiem naturalnie" po pustej plaży
czy za tym byciem młodym i..... ?
:)))))))))))

33. Data: 2013-09-04 01:03:06

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie boli... i sto innych powodów, dla których chyba się na starość tam

moja też tak mowi :)))))

ale - cenimy to czego nie mamy

mając to w nadmiarze - stracisz
coś co daje Ci radość - więc
może morze lepiej mieć w odwodzie ?
:)))))))))

34. Data: 2013-09-04 08:54:47

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie
> nie boli... i sto innych powodów, dla których chyba się na starość tam

Tak wygląda to z perspektywy kogoś, kto przyjeżdża rzadko. Mam podobnie.
Tyle, że ja tam jeźdżę często- nawet kilkanaście razy w roku. IMO- to jak z
lekarstwem: kwestia dawki. Tubylcy by Ci pewno coś powiedzieli na temat
dajmy na to reumatyzmu czy innych chorób. Inna sprawa- mieszkańcy są na
pewne rzeczy uodpornieni- a może ich nie zauważają. Mam na myśli gwałtowne
skoki ciśnienia i związane z tym zmiany pogody. Tam to się dzieje jak w
kalejdoskopie. Szczególnie w porach roku, w ktorych nad Bałtyk się nie
jeździ. OK- podkreślę: przyjechać raz- dwa razy do roku na kilka dni. No ale
mieszkać nie każdy tam może.

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

35. Data: 2013-09-04 10:16:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-03 23:08, kali pisze:

> stara tak :)))) ale czy dojrzała ? hm...
> powiedzmy jeszcze ... żywa :)))))

A co to, dojrzała nie może być żywa? ;)

> ja bywałem wielo-wielokrotnie zaczynając od Świnujscia kończac na Piaskach

Dla mnie idealne są Międzyzdroje, wbrew pozorom wcale nie takie
zatłoczone, zwłaszcza poza centrum.

> wszędzie to morze było OK. -Nie znalazłem tego czegoś nigdzie w "tropikach" :)))

Myślę, że być może dlatego, że nasze organizmy nie są przyzwyczajone do
tak długiego przebywania na gorących plażach i delektowania się ciepłym
morzem. U nas można to robić bez końca, wystarczy się cieplej ubrać. ;)

A tak poza tym, to ja urodziłam się i połowę życia przemieszkałam w
północnej części kraju, choć nie nad morzem, i chyba jednak bardziej mi
służy ten północny klimat, rześkie powietrze, niż ten tygiel
dolnośląskiej niecki.

Eh, naszły mnie wspomnienia, bo w tym roku nad Bałtykiem nie byłam.

Ewa

36. Data: 2013-09-04 13:32:14

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to, dojrzała nie może być żywa? ;)

nie tylko może ale raczej powinna :))))

Ja stwierdzam, że jest żywa- ale nie koniecznie
żywa i dojrzała :))))

czyli wynikanie działa w drugą stronę

> Dla mnie idealne są Międzyzdroje, wbrew pozorom wcale nie takie
> zatłoczone, zwłaszcza poza centrum.

ze 2 razy byłem - jakoś mi nie utkwiły w pamięci
ale pewnie to te pierwsze kontakty/miejsca/osoby
pamięta się najlepiej - to jak wdrukowanie
lub prawo pierwszych_połaczeń :)))))

> Myślę, że być może dlatego, że nasze organizmy nie są przyzwyczajone do
> tak długiego przebywania na gorących plażach i delektowania się ciepłym
> morzem. U nas można to robić bez końca, wystarczy się cieplej ubrać. ;)

to może wybrać się do Irlandii lub Szkocji :)))))
Antarktydy skormnie nie zaproponuję :))))

> [...]
> dolnośląskiej niecki.
>
> Eh, naszły mnie wspomnienia, bo w tym roku nad Bałtykiem nie byłam.

oj tam - będą następne wakacje :)))))

37. Data: 2013-09-04 16:24:46

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-04 13:32, kali pisze:

> ze 2 razy byłem - jakoś mi nie utkwiły w pamięci
> ale pewnie to te pierwsze kontakty/miejsca/osoby
> pamięta się najlepiej - to jak wdrukowanie
> lub prawo pierwszych_połaczeń :)))))

U mnie to zupełnie nie to, ponieważ w Międzyzdrojach byłam raz i to 2
lata temu. Po prostu spodobało mi się tam. :) No ale decyzję o tym
"dokąd" muszę podejmować demokratycznie. ;)

> oj tam - będą następne wakacje :)))))

Oj tam, te nie były takie złe, a nawet fantastyczne. Jak gorący romans! ;)))

Ewa

38. Data: 2013-09-05 14:50:42

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj tam, te nie były takie złe, a nawet fantastyczne. Jak gorący romans! ;)))

to gratuluje :))))

39. Data: 2013-09-06 12:06:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Sep 2013 08:54:47 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> jeździ. OK- podkreślę: przyjechać raz- dwa razy do roku na kilka dni. No ale

Pewnie tak, ale bywałam i po 2 miesiące nad morzem, zawsze z żalem stamtąd
wyjeżdżałam... Na pewno mieszkając tam stale nie ma się tyle (albo wcale)
czasu na delektowanie się, bo się tam po prostu ŻYJE - pracuje, pokonuje
codzienne kłopoty itp. Na urlopie nic innego się nie robi, tylko
nastawionym się jest na POZYTYWNY odbiór, to na pewno ma znaczenie.
Jednakże własnie mówię już nie tyle o moich zachwytach nad sprawami
wizualnymi, lecz o samopoczuciu fizycznym/zdrowotnym. Nigdzie indziej TAK
dobrze się nie czuję fizycznie: mija mi alergia i wszystkie inne upierdliwe
sprawy jak suchość skóry, pieczenie spojówek, bóle głowy i setki innych
drobnostek, które w głębi lądu dają o sobie znać każdego dnia. Nad morzem
po prostu tego wszystkiego NIE MA już na drugi dzień po przyjeździe. No
musi w tym coś być :-)

40. Data: 2013-09-06 12:10:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Sep 2013 10:16:39 +0200, FEniks napisał(a):

> Dla mnie idealne są Międzyzdroje, wbrew pozorom wcale nie takie
> zatłoczone, zwłaszcza poza centrum.

O, bywałam, bywałam, też mi pasują. W każdej miejscowości staram się
wybierać rejon poza centrum. Kołobrzeg poza centrum też jest OK, byłam w
tym roku na zachód od portu, w cichej dzielnicy willowej, przy samej plaży,
nie było źle jeśli chodzi o zagęszczenie, do południa plaża prawie pusta
lub w każdym razie luz.

Być jak Pawłowicz
Szkoła polska Zimbardo wstrząśnięty
Czystość przedślubna