Kalendarz badan kobiety

1. Data: 2002-05-22 22:07:00

Temat: Kalendarz badan kobiety
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcialabym prosic o przynajmniej probe okreslenia kalendarza badan zdrowej
kobiety ok 30 lat. (i starszej) Chodzi mi o to jak czesto robic np cytologie
oraz inne stricte kobiece badania, plus ogólne badania - aby w miare szybko
wykryc ewentualne zagrozenia.(typu np osteroporoza i inne). Kiedys taki
kalendarz zamiescilo jakies babskie pismidlo typu "elle", "twoj styl" itp
ale to bylo lata temu. Teraz mi sie przypomnialo bo wlasnie czeka mnie ciag
badan.

HaNkA ChYbA ZdRoWa :-)

ps. oczywiscie wiem, ze dentyste i okuliste trzeba przynajmniej co 6
miesiecy wiec nie musi to byc uwzglednione:-))

2. Data: 2002-05-23 09:41:06

Temat: Re: Kalendarz badan kobiety
Od: "Zuza" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Z tego co wiem to nalezy cytologie robic minimum corocznie ale najlepiej co
6 m-cy, badania tzw. okresowe tez min raz w roku (OB, morfologi, mocz itp).
Z kobiecych badan dochodzi tez USG piersi i/lub mammografia, dobrze jest tez
zrobic sobie USG dopochwowe (tak to sie chyba nazywa). Jezeli zazywa sie
leki hormonalne (np. tabletki anty) nalezy robic rowniez proby watrobowe.
Wiekszosc badan proponuje robic conajmniej raz w roku.
Czestotliwosc badan nalezy zwiekszyc jesli m.in. jest sie obciazonym
genetycznie jakimis chorobami (np. rak piersi) lub przebylo sie jakies
powazniejsze choroby, zabiegi.
pzdr Zuza
ps. nie jestem lekarzem wiec prosze sie nie czepiac niefachowych terminow i
jesli sa pewne niescislosci
;))

3. Data: 2002-05-23 13:47:30

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps. nie jestem lekarzem wiec prosze sie nie czepiac niefachowych terminow
> jesli sa pewne niescislosci
> ;))
>
>To widać. Nie musisz tego dopisywać.
pozdr tolo

4. Data: 2002-05-23 13:51:11

Od: Władysław Gaweł <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR wrote:
Zuza wrote:
ciach
Z ginekologiem jak ze spowiedzia: przynajmniej raz w roku , choc niekoniecznie w
okresie wielkanocnym ;-)
Badanie piersi reczne przy okazji bad. gin. zawsze , mammografia u 30 latki to
troche za wczesnie , ewentualnie bad. usg piersi
Cytologie raz w roku .
Poza tym jak pisala Zuza
Vlad

5. Data: 2002-05-28 09:30:20

Od: "Zuza" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie :)
Na stronach gazety wyborczej znalazlam artykulik pod tytulem kalendarz badan
http://www2.gazeta.pl/zdrowie/1,28073,737084.html
Pod artykulem sa tez linki do innych artykulow o podobnej tematyce
pzdr Zuza

padaczka
koncentrator tlenu
Prosze o wyjasnienie