Re: Kamienie w woreczku zółciowym

Data: 2000-08-15 12:57:24
Temat: Re: Kamienie w woreczku zółciowym
Od: "MORGANO" <m...@p...onet.pl>

Użytkownik Michal Zablocki <z...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3986e249$...@n...vogel.pl...

> Z tego postu emanuje wielka wiedza medyczna i polonistyczna (skórcz!).
> Problem jest niestety dużo bardziej złożony. W żółci są co najmniej 3
> składniki, a tworzenie kamieni może być powodowane nawet niewielkimi
> odchyleniami od ich stanu równowagi. Do tej pory nie bardzo wiadomo czym to
> bywa spowodowane (czynniki genentyczne, otyłość, ilość dzieci, płeć, wiek
> powyżej 40). W związku z tym rozbicie kamieni nie likwiduje przyczyny i
> kamienie znów powstają.
> Nie próbuj jeść bardzo tłustycz potraw jak masz kamienie bo będzie bardzo
> bolało
Tłuszcz rozpuszcza kamienie pisał Jacek. Można spróbować uniknąć operacji
właśnie żywieniem optymalnym. Wiem , że chirurg nie zarobi. A może należy mu
się odpoczynek.
Spróbować zawsze można. Jest niewykluczone , że to boleć bo nigdy nie wiadomo
jak takie kamienie się rozkruszą. Dlatego w tym przypadku należy zawsze mieć
przy sobie środki przeciw bólowe na wszelki wypadek. Moim zdaniem operacja to
ostateczność i trzeba się jej poddać jak nie będzie innego wyjścia. Morgano

(skurcz podrażnionego pęcherzyka i ucisk przez kamienie od wewnątrz).