Kapusta z grochem

1. Data: 2002-12-20 15:54:19

Temat: Kapusta z grochem
Od: "Dziubek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
ciekawy jestem jak robicie i jak przyprawiacie kapuche z grochem
Pozdrawiam wszystkich
Puszka

1. Data: 2002-12-21 15:43:21

Temat: Re: Kapusta z grochem
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziubek" <p...@p...onet.pl> napisał:
> ciekawy jestem jak robicie i jak przyprawiacie kapuche z grochem

Kapusta z grochem
500 g kwaszonej kapusty, 3-4 suszone grzybki, szklanka grochu,
średnia cebula, sól, pieprz, majeranek, 2 łyżki oleju słonecznikowego.

Namoczony na noc groch ugotować w tej samej wodzie, dodając majeranek,
sól i pieprz do smaku. Umyte i namoczone grzyby zagotować i odcedzić.
Kapustę posiekać, zalać wywarem z grzybów i ugotować.
Drobno posiekaną cebulę zeszklić na oleju, dodać do kapusty.
Gdy kapusta i groch będą miękkie, połączyć, wymieszać i jeszcze
chwilę razem gotować.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-21 17:05:49

Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu, który zapamietamy na wieki 12/20/2002 04:54 PM, Dziubek
postanowił/a nas uraczyć niniejszym stwierdzeniem:

> ciekawy jestem jak robicie i jak przyprawiacie kapuche z grochem

u mnie robi sie zazwyczaj to troche inaczej niz tradycyjna kapuste z grochem
otoz nalezy poszatkowac glowke czerwonej kapusty, 20 min gotowac z
wodzie z dodatkiem soli
odsaczyc , a po ostudzeniu dodaje sie sol, pieprz, sok z cytryny, groch,
pokrojony ogorek, cebule, jablko
pyyyyycha
osobiscie wole te odmiane ;-)

Anka

1. Data: 2002-12-21 17:32:03

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziubek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> ciekawy jestem jak robicie i jak przyprawiacie kapuche z grochem
> Pozdrawiam wszystkich
> Puszka

A u mnie nie robi sie z grochem, a z fasolka, perlowa.. gotuje sie kapuste
kiszona, tak zeby byla bardzo miekka (w sumie gotuje sie od razu na farsz do
pierogow)
Na noc w wodzie namacza sie fasolke
Potem gotuje sie ja zeby byla mikka ale nie robila sie ciapa
Njapierw na tluszczu podsmazana jest cebula, na zloto
podem wrzuca sie do tego apuste, dodaje sie ugotowana fasolke, doprawia do
smaku sola, peprzem czarnym, czasem troche maggi dodajemy
I na koniec zasmazka
I na stol :))))))

Marta

1. Data: 2002-12-21 18:11:25

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziubek napisal(a):

>ciekawy jestem jak robicie i jak przyprawiacie kapuche z grochem

1.5kg kapusty kiszonej, kawalek boczku, cebulka.
Okolo godziny gotujemy kapuste. W miedzyczasie gotujemy, do
rozgotowania, 2 szklanki grochu luskanego. Podsmazamy boczek z
cebulka (cebulke dodajemy na koncu). Groch oraz tluszcz z boczkiem
wrzucamy do gara z kapusta. Mieszamy.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Nienawidze turystow."

1. Data: 2002-12-21 18:58:18

Od: "Anna Dmochowska" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

Boczku? Na kolacje wigilijna?
hmmmmmmm.....
pozdrawiam,
Anna

1. Data: 2002-12-21 19:15:21

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Dmochowska" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Boczku? Na kolacje wigilijna?
> hmmmmmmm.....
> pozdrawiam,

Hmmm a czy podczas postu rzeczywiscie poscisz? :) Kazdy robi jak lubi, lub
to co tradycyjnie sie podaje, chyba nic strasznego przez to sie nie dzieje
:) Ktos tu niedawno pisal, ze na jego wigilli sa kielbaski itp :)

Marta

1. Data: 2002-12-21 19:47:13

Od: "Leszar" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> 1.5kg kapusty kiszonej, kawalek boczku, cebulka.

Zamiast boczku maslo.
Za trzy dni jest Wiglia

> [...]
> rozgotowania, 2 szklanki grochu luskanego. Podsmazamy boczek z
> cebulka (cebulke dodajemy na koncu). Groch oraz tluszcz z boczkiem

Pozdrawiam Leszek

1. Data: 2002-12-21 21:12:42

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Kapusta z grochem
> 500 g kwaszonej kapusty, 3-4 suszone grzybki, szklanka grochu,
> średnia cebula, sól, pieprz, majeranek, 2 łyżki oleju słonecznikowego.

Wedlug przepisu mojej babci - jest pol na pol fasolki i zoltego grochu. W
wersji nie wigilinjnej obowiazkowo skwarki i kawalki miesa na ktorych
gotowana byla kapusta ;-))

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-12-21 21:30:06

Od: "Anna Dmochowska" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to co tradycyjnie sie podaje, chyba nic strasznego przez to sie nie dzieje
> :) Ktos tu niedawno pisal, ze na jego wigilli sa kielbaski itp :)

Poszczę, poszczę:-) (ale tylko w Wigilię) to chyba jedyny przejaw
przywiązania do tradycji katolickiej, bo pozostałe watki tradycji raczej z
domu wyniesione, np. ubieranie choinki w wigilijny poranek, nigdy
wcześniej....
ale nie zabijam za boczek w Wigilię, o nie! tylko zauważam pewne odstepstwo
od szeroko rozumianej idei Wigilii...
pozdrawiam serdecznie,
A.

Jak prawdziwe