Re: Kara czy nagroda - problem z nastolatka

From: "Duch" <a...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kara czy nagroda - problem z nastolatka
Date: Fri, 21 Jun 2002 10:37:22 +0200

> Pietnastoletnia dziewczyna sprawia ogromne klopoty wychowawcze,
niechodzenie
> do szkoly, alkohol, papierosy, 'punkowe' towarzystwo, eksperymenty z
> narkotykami, konflikty z prawem.

Jestem laikiem, ale cos moze wykrzesam:
np. co to znaczy konflikt z prawem....

albo jest "zle wychowana" - ewidentna wina rodzicow,
albo ma jakis problem i chce na siebie zwrocic uwage
(lub zlym zachowaniem problem dotknac/poruszyc)

Jesli 1) - nie chce mi sie o tym pisac ;-)
jesli 2), trzeba problem przeryc.

Byc jest wariant 1), tylko rodzice maja za slaba reke,
a moze brak ojca??

> Aby sprostac wymaganiom matki i swoim
> potrzebom (za dobre oceny i wlasciwe zachowanie - sa dluzsze wyjazdy do
> domu) zaczyna sie uczyc.

To co ten osrodek daje? : Izolacje dziewczyny od "zlego" i
zacheca do nauki. Dziewczyna widze - najzwyczajniej to omija.

A tak naprawde to nie wierze w problemy z nikad - problem dziewczyny z
czegos sie bierze - dlaczego chce ona "zle zyc" (a moze to nie zle zycie?)
czyli alkochol, narkotyki itd.? Co ja do tego pcha?
Na to pytanie trzeba odpowiedziec najpierw.
Zdrufka, Duch