Kara czy nagroda - problem z nastolatka

1. Data: 2002-06-20 19:44:39

Temat: Kara czy nagroda - problem z nastolatka
Od: "kai" <k...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyobrazcie sobie taka sytuacje:
Pietnastoletnia dziewczyna sprawia ogromne klopoty wychowawcze, niechodzenie
do szkoly, alkohol, papierosy, 'punkowe' towarzystwo, eksperymenty z
narkotykami, konflikty z prawem. Matka odsyla ja do Osrodka
Szkolno-Wychowawczego o bardzo dobrej renomie. Dziewczyna, rzecz jasna,
buntuje sie - ale nie ma wyboru. Aby sprostac wymaganiom matki i swoim
potrzebom (za dobre oceny i wlasciwe zachowanie - sa dluzsze wyjazdy do
domu) zaczyna sie uczyc. Przyjazdy do domu sa dla niej chwila upragnionej
wolnosci, ktora woli spedzac w towarzystwie swoich znajomych. Przez dwie
swiateczne przepustki, duzo czasu spedzila poza domem, prowadzac de facto
poprzedni tryb zycia. Problem pojawia sie wraz z koncem roku szkolnego.
Sa dwie mozliwosci: albo pojedzie zaraz po zakonczeniu do domu; albo
wyjedzie na oboz organizowany przez Osrodek. Wychowawcy sugeruja pobyt na
obozie, zas dziewczyna uparcie odmawia uczestnictwa w nim. I tu jest
problem: jaka podjac decyzje? Z jednej strony latwo przewidziec jej tryb
zycia w czasie wakacji i zachodzi pewna obawa o efekty pracy wychowawczej
Osrodka, z drugiej dziewczyna czuje sie oszukana i potraktowana
niesprawiedliwie, gdyz fakt - jej oceny i zachowania sa dobre, a nawet
przerastajace oczekiwania.
Tak wiec czy opisana nastolatka powinna pojechac na oboz czy tez wracac
wczesniej do domu?
Szczegolnie prosze o odpowiedz osoby, ktore maja kontakt z tzw 'trudna
mlodzieza'.

Z gory dziekuje, pozdrawiam
kai

1. Data: 2002-06-21 08:37:22

Temat: Re: Kara czy nagroda - problem z nastolatka
Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pietnastoletnia dziewczyna sprawia ogromne klopoty wychowawcze,
niechodzenie
> do szkoly, alkohol, papierosy, 'punkowe' towarzystwo, eksperymenty z
> narkotykami, konflikty z prawem.

Jestem laikiem, ale cos moze wykrzesam:
np. co to znaczy konflikt z prawem....

albo jest "zle wychowana" - ewidentna wina rodzicow,
albo ma jakis problem i chce na siebie zwrocic uwage
(lub zlym zachowaniem problem dotknac/poruszyc)

Jesli 1) - nie chce mi sie o tym pisac ;-)
jesli 2), trzeba problem przeryc.

Byc jest wariant 1), tylko rodzice maja za slaba reke,
a moze brak ojca??

> Aby sprostac wymaganiom matki i swoim
> potrzebom (za dobre oceny i wlasciwe zachowanie - sa dluzsze wyjazdy do
> domu) zaczyna sie uczyc.

To co ten osrodek daje? : Izolacje dziewczyny od "zlego" i
zacheca do nauki. Dziewczyna widze - najzwyczajniej to omija.

A tak naprawde to nie wierze w problemy z nikad - problem dziewczyny z
czegos sie bierze - dlaczego chce ona "zle zyc" (a moze to nie zle zycie?)
czyli alkochol, narkotyki itd.? Co ja do tego pcha?
Na to pytanie trzeba odpowiedziec najpierw.
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-06-21 19:21:28

Od: "ep" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam mam podobna sytuacje z corka i ja przed wszystkim zalatwilam jej
kuratora-postepow co prawda nie ma chodzi tez na terapie i tez chcialabym
wiedziec co ja jako matka moge zrobic zeby wreszcie zrozumiala ze trzeba sie
uczyc
Użytkownik "kai" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> Wyobrazcie sobie taka sytuacje:
> Pietnastoletnia dziewczyna sprawia ogromne klopoty wychowawcze,
>
> Z gory dziekuje, pozdrawiam
> kai

Pytanie
CZWARTEK = CZaT ???
Netoholizm
Re: Jak popracować nad sobą ?
Kibicowanie slabszej druzynie. Jakis "kompleks"???