Kaszanka na sposób holenderski (P)

1. Data: 2002-03-23 18:23:32

Temat: Kaszanka na sposób holenderski (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jednym z wydawnictw "Kuchni" doczytała się takiego oto
sposobu podania kaszanki po holendersku

Bierzemy 50 dag jablek slodkich i 75 daj jablek kwasnych.
Obieramy, drobno kroimy (zaznaczono, ze oddzielnie). 1 cebule
obieramy i siekamy, 1,5 kg ziemniakow tez - na drobno. Slodkie
jablka, ziemniaki i cebule zalewamy w garnku 3 szklankami lekko
posolonej wody i gotujemy 10 minut. Nastepnie dodajemy kwasne jablka
i gotujemy jeszcze 15 minut. Gdy ziemniaki miekkie, odlewamy
wode i jeszcze przez chwile odparowujemy ziemniaki, nastepnie
miazdzymy je na puree, dodajac 4 lyzki masla, 1 lyzeczke cukru, 1
lyzke octu winnego i pieprzu. Kaszanke w tym czasie podsmazamy
na masle...(kaszanki okolo 70 dag)

mysle ze tez sposob na kaszanke...

AgataW.

1. Data: 2002-03-24 00:43:18

Temat: Odp: Kaszanka na sposób holenderski (P)
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a7igsq$qi8$...@n...tpi.pl...
> W jednym z wydawnictw "Kuchni" doczytała się takiego oto
> sposobu podania kaszanki po holendersku
<ciach!>
> mysle ze tez sposob na kaszanke...

A ja wczoraj zjadłam ostatni kawałek kaszanki z zamrażarki nieświadoma tego
przepisu :( Chyba będzie kaszanka na bis...

Anka - stsal

1. Data: 2002-03-24 09:32:46

Temat: Re: Odp: Kaszanka na sposób holenderski (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"stsal" <s...@p...onet.pl> wrote:

>A ja wczoraj zjadłam ostatni kawałek kaszanki z zamrażarki nieświadoma tego
>przepisu :( Chyba będzie kaszanka na bis...

..kiedys jeszcze przewinal sie pomysl Gesslerowej na pierogi z
kaszanka i z cynamonem. Autorka polecala go jak malo co,
proponowala zaryzykowac bo zestawienie doskonale (jedno z jej ulubionych)

AgataW

1. Data: 2002-03-24 12:13:47

Temat: Re: Kaszanka na sposób holenderski (P)
Od: "Don Pedro" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miazdzymy je na puree, dodajac 4 lyzki masla, 1 lyzeczke cukru, 1
> lyzke octu winnego i pieprzu. Kaszanke w tym czasie podsmazamy

Witam.

Tak dla wyjaśnienia.
Ziemniaki + jabłka - to z kuchni niemieckiej. Zwie się to u nich "Himmel
und Erde" i konsumuje głównie w płn Niemczech. Można jeść toto z różnymi
mięsami, a także z kaszanką.

Mam taką książeczkę M. Halbańskiego - Potrawy z różnych stron świata" gdzie
jest b. podobny przepis w kuchni niemieckiej.

Pozdrawiam

Piotr

1. Data: 2002-03-25 10:39:52

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Don Pedro" <d...@p...com> wrote:

> [...]
>Ziemniaki + jabłka - to z kuchni niemieckiej. Zwie się to u nich "Himmel
>und Erde" i konsumuje głównie w płn Niemczech. Można jeść toto z różnymi

..nazwa tego kaszankowego specjalu po holendersku " hete bliksem" :)

AgataW.

1. Data: 2002-03-26 09:02:06

Od: "Don Pedro" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a7muf0$gr7$...@n...tpi.pl...

> ..nazwa tego kaszankowego specjalu po holendersku " hete bliksem" :)
>
> AgataW.

Zgadza się - po naszemu "płonący piorun". Mam na to przepisik, ale zamiast
kaszanki jest w nim biała smażona kiełbasa, ewentualnie plastry boczku.

A z drugiej strony patrząc na mapę płn. Niemcy (okolice Essen) i Holandia to
jak u nas Warmia i Mazury, to i pewnie jedzą to samo.

Piotr

ratunku
łosos w platach
Normy sanitarne dot. przechowywania i transportu żywności
Zrazy po nelsońsku(nelsońskie)?
[OT] Miod pitny w sklepie