Katastrofa

1. Data: 2005-04-24 16:35:32

Temat: Katastrofa
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mialo byc tak pieknie, czyli Dni Magnolii w Ogrodzie Botanicznym w
Powsinie:

http://www.fuw.edu.pl/~michalj/misc/0424-121445.jpg
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/misc/0424-121552.jpg
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/misc/0424-125236.jpg
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/misc/0424-125255.jpg

Chodzimy tam regularnie od lat i takiej kleski mrozu nie widzialem
jeszcze nigdy.

MJ

2. Data: 2005-04-24 17:36:02

Temat: Re: Katastrofa
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:
> [...]
> http://www.fuw.edu.pl/~michalj/misc/0424-125255.jpg
>
> Chodzimy tam regularnie od lat i takiej kleski mrozu nie widzialem

Moja magnolia ma tak srednio co 2 lata. Teraz 2 lata pod rzad
udalo jej sie przetrwac caly okres kwitnienia bez mrozu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-04-24 18:07:55

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> writes:

> Moja magnolia ma tak srednio co 2 lata. Teraz 2 lata pod rzad
> udalo jej sie przetrwac caly okres kwitnienia bez mrozu.

No to w Warszawie mamy jednak inny klimat... Owszem, bardzo czesto
spustoszenie czynia majowe przymrozki - tzw. zimni ogrodnicy - ale to
juz jest dawno po magnoliach...

MJ

4. Data: 2005-04-24 20:49:31

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> A mialo byc tak pieknie, czyli Dni Magnolii w Ogrodzie Botanicznym w
> Powsinie:
[...]

No, smutne. U nas tak wyglądają klony palmowe, które puściły się z
tydzień, dwa za wcześnie.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starszy mężczyzna z Quebecu,
Zwrócił się do robaka: ,,Robeku!

5. Data: 2005-04-25 09:19:21

Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.fuw.edu.pl/~michalj/misc/0424-125255.jpg
>
> Chodzimy tam regularnie od lat i takiej kleski mrozu nie widzialem

O Kurcze! No to teraz ciesze sie, ze moje dwie mlode magnolie Messera posadzone
w zeszlym roku nie rozwinely pakow.
Pytanie jak takim tragedia przeciwdzialac? Oslaniac kwitnace krzewy? Chyba nie
przejdzie. Albo moze tak jak slyszalem, ze w Kaliforni w czasie fali
przymrozkow, na plantacjach pomaranczy staly dmuchawy z cieplym powietrzem
Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2005-04-25 11:39:28

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <w...@p...onet.pl> writes:

> przymrozkow, na plantacjach pomaranczy staly dmuchawy z cieplym
> powietrzem

Sie obawiam, ze taka akcja wyczerpalaby budzet Ogrodu Botanicznego PAN
na najblizsza pieciolatke. Owocow magnolii - w przeciwienstwie do
pomaranczy - nie daje sie sprzedac...

MJ

7. Data: 2005-04-25 22:25:27

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O Kurcze! No to teraz ciesze sie, ze moje dwie mlode magnolie Messera
posadzone
> w zeszlym roku nie rozwinely pakow.
> Pozdrawiam
> Wojtek

Moje natomiast będąc w pełni kwitnienia
przeżyły bez uszczerbku przymrozki -5stC
dzięki dymowi z okolicznych domostw.
Nawiasem mówiąc przetrwały wszystkie
rośliny. Tak jest każdego roku.

Pozdrawia bez obawy boletus

8. Data: 2005-04-26 00:16:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

> A mialo byc tak pieknie, czyli Dni Magnolii w Ogrodzie Botanicznym w
> Powsinie [...]
> Chodzimy tam regularnie od lat i takiej kleski mrozu nie widzialem
> jeszcze nigdy.

Faktycznie, mocno przemrozilo.
U mnie o tej porze roku zaczyna kwitnac jedynie hybryda 'Susan'.
Minimalnie ja przymrozek dotknal (nie az tak jak na Twoich zdjeciach
magnolie w Powsinie).
Tak na marginesie, o kwitnacych magnoliach ostatnio glosnio w TV,
szczegolnie przy okazji prognoz pogody, na roznych kanalach. Tyle
zachwytu, zdjecia z ogrodow botanicznych itp. Nie twierdze, ze brzydkie
ale jest to roslina pospolita juz u nas, dostepna w kazdej niemal szkolce
w wiekszych miastach. W uprawie w Polsce od XIX w., na mroz odporna (nic
tu do rzeczy nie ma mozliwosc zwarzenia paczkow kwiatowych, bo takie
ryzyko zawsze jest), dlatego troche draznia mnie komentarze w TV,
sugerujace sluchaczom, jakby to bylo cos na prawde niezwyklego.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2005-04-26 00:24:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Moje natomiast będąc w pełni kwitnienia
> przeżyły bez uszczerbku przymrozki -5stC
> dzięki dymowi z okolicznych domostw.
> [...] Tak jest każdego roku.

Masz niezdrowa atmosfere u siebie :(
Z reszta ja tez na najczystsze powietrze nie narzekam, sasiedzi
dokazuja... nie wiem czym w piecach pala, ale chyba oszczedzaja miejsce w
koszach na smiecie.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2005-04-26 00:48:29

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> [...]
> ryzyko zawsze jest), dlatego troche draznia mnie komentarze w TV,
> sugerujace sluchaczom, jakby to bylo cos na prawde niezwyklego.

Moze juz pospolita, ale ja sobie zupelnie z Polski magnolii nie przypominam.
Albo pospolita jest wylacznie lokalnie, albo przybylo ich duzo w ostatnich
latach (chociaz z ostatnich pobytow w Polsce tez jej nie pamietam).
Natomiasr zachwyt jest na miejscu. Tu w Indianapolis i okolicach jest ich
naprawde duzo i co roku (o ile nie zmrozi pakow lub kwiatow) ich kwitnienie
jest wspaniale. Jak zreszta kwitnienie judaszowcow.

A propos zmrozenia - bledem jest sadzenie magnolii w miejscu oslonietym
od wiatru. Wtedy paki rozwijaja sie wczesniej i sa bardziej narazone
na przymrozki.

Pozdrowienia,
Michal

--