Kawa, herbata i miód (do Chirona)

261. Data: 2010-10-02 12:52:54

Temat: Re: Kawa, herbata i miód (do Chirona)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Oct 2010 14:41:56 +0200, Veronika napisał(a):

> No, jeśli okna są bardzo brudne, to najpierw można je przetrzeć byle jaką
> ścierą zmoczoną w wodzie z Ludwikiem na przykład. Tak jak Ty robisz.
> Jak wyschną to "moją" ścierką. I już.

Robię tak własnie, a jak wyschną, to tylko ścierką z roztworem wody i
alkoholu - płynem do szyb.

> To i tak oszczędność czasu, pracy i kasy. :)

Nie widzę. I tak trzeba drugi raz ścierać - jeden płyn za kilka zł starcza
mi na rok.

262. Data: 2010-10-02 12:55:31

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Robię tak własnie, a jak wyschną, to tylko ścierką z roztworem wody i
> alkoholu - płynem do szyb.

> Nie widzę. I tak trzeba drugi raz ścierać - jeden płyn za kilka zł starcza
> mi na rok.

Fakt. Ale już np. samochód to koniecznośc mycia szyb niekiedy codziennie :-(
vB

263. Data: 2010-10-02 12:56:33

Od: "Szaulo" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

[...]
> Fakt. Ale już np. samochód to koniecznośc mycia szyb niekiedy codziennie
> :-(

No proszę Cię. Co jeszcze równie dziwnego robisz?

Szaulo

264. Data: 2010-10-02 12:57:06

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vonBraun" <i...@g...pl> wrote in message

> Odważe się, szukam jakegoś "ultimate solution" do mycia szyb
> samochodowych - lubię je mieć perfekcyjnie wyczyszczone, więc czyszczę je
> bardzo często.
> vB

Do mycia Szampon do samochodu a potem Silicon Glaze też Amwaya. Oba środki
doskonałe.
http://www.amway.com/Shop/Product/Category.aspx/For-
The-Home/Automotive?dsnav=N:4294966507

265. Data: 2010-10-02 13:03:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robię tak własnie, a jak wyschną, to tylko ścierką z roztworem wody i
> alkoholu - płynem do szyb.

> Nie widzę. I tak trzeba drugi raz ścierać - jeden płyn za kilka zł starcza
> mi na rok.

Dawniej, gdy miałem stare okna do których dojścia nie było, moczyłem
detergentem na szczotce do zamiatania, a następnie po przedłużeniu lancy
spłukiwałem czystą wodą z opryskiwacza Sano 2.

266. Data: 2010-10-02 13:05:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 02 Oct 2010 14:51:07 +0200, vonBraun napisał(a):

> [...]
..

> Może V-V nie ma problemu zanieczyszczeń organicznych typu tłuste plamy
> powstałe przy okazji grillowania na tarasie, albo ptasie kupy, odchody
> mszyc lub inne - jak sadza z komina.
> vB

Tak sądzę.

267. Data: 2010-10-02 13:06:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 02 Oct 2010 14:55:31 +0200, vonBraun napisał(a):

> Fakt. Ale już np. samochód to koniecznośc mycia szyb niekiedy codziennie :-(
> vB

Nie modlę się do samochodu :-)

268. Data: 2010-10-02 13:08:56

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Oct 2010 14:52:54 +0200, Ikselka napisał(a):

> Robię tak własnie, a jak wyschną, to tylko ścierką z roztworem wody i
> alkoholu - płynem do szyb.

> Nie widzę. I tak trzeba drugi raz ścierać - jeden płyn za kilka zł starcza
> mi na rok.

Myślę, że taka ściereczka może się świetnie sprawdzić przy myciu luster.
My oprócz sporej ilości okien, mamy strasznie dużo luster w domu (w tym
takie na całą ścianę, od podłogi do sufitu). Do tej pory myte ręcznikami
papierowymi i płynem do mycia szyb, ale ręczników straaaasznie dużo
wychodzi, a często smugi i tak zostają :(

Pozdrawiam,
F.

269. Data: 2010-10-02 13:22:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Oct 2010 15:08:56 +0200, Fragile napisał(a):

> [...]
> papierowymi i płynem do mycia szyb, ale ręczników straaaasznie dużo
> wychodzi, a często smugi i tak zostają :(

Fakt, do luster może się nada - w dwóch pokojach w domu mam lustra na całą
ścianę, plus oczywiście jedno duże wiszące w przedpokoju oraz dwie
przeszklone ściany i dwoje przeszklonych drzwi między sieniami przy
wejściu, plus wszystkie przeszklone drzwi w całym domu...

270. Data: 2010-10-02 13:22:45

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szaulo wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
>

> No proszę Cię. Co jeszcze równie dziwnego robisz?
>
> Szaulo
Np. Jeżdżę do pracy odcinkami w których jest masa kałuż, głębokie i
grząskie błoto lub brudny śnieg i fajne off-roadowe klimaty oszczędzając
w ten sposób na korkach 10-20 minut (czasem 45) w jedną stronę. W
dodatku rano ze zrozumiałych powodów jeżdzę po tym szybko. Autko
oczywiście jest dostosowane do tych klimatów. Droga powrotna to tasa
szybkiego ruchu - przy 110/h zwłaszcza w zimie sól i rozbryzgi tworzą
nad obwodnicą regularną mgłę, która osadza się warstwą na szybach. Ale w
skali roku daje mi to ponad 150 godzin - czyli np nieco ponad połowe
obciążenia dydaktycznego na uczelni. A do tego mam pewien problem ze
wzrokiem - trochę gorzej widzę kontrasty - można to wyleczyć dziurawiąc
laserem, ale jekoś tak nie palę się do tego - zwłasza, że nie ma tu
znaczenia czynnik odwlekania. Kombinacja tych rzeczy powoduje, ze szyby
i lusterka muszę mieć często czyszczone. Problemy pojawiają się
zwłaszcza wtedy gdy słońce jest nisko i odblaski z brudu na szybach
nakładają się na odblaski z własnych gałek ocznych :-) Okulary
polaryzujące nie rozwiązują problemu brudnych szyb.
vB

Co dolega Chironowi, a mylicie z moralnością.
Ktoś wie?
Ktoś wie?
SYLFIDA
PANIOM