Kedzierzawosc lisci brzoskwinii

1. Data: 2006-05-22 17:34:53

Temat: Kedzierzawosc lisci brzoskwinii
Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyplątało mi się na brzoskwinię takie oto coś:
http://www.guru.pl/foto/view_photo.php?set_albumName
=ogrod&id=DSCN5616
Czy ja dobrze sensuję, ze to jest "Kędzierzawość liści" i do jesieni
nic z tym i tak nie zrobię?
--
Thank you from the moutain...

2. Data: 2006-05-22 18:07:55

Temat: Re: Kedzierzawosc lisci brzoskwinii
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Guru napisał(a):
> [...]
=ogrod&id=DSCN5616
> Czy ja dobrze sensuję, ze to jest "Kędzierzawość liści" i do jesieni

Niestety masz rację. Brzoskwinia wymaga oprysku profilaktycznego wczesną
wiosną i teraz już nic nie można zrobić.
--
michalina

3. Data: 2006-05-22 19:16:14

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety masz rację. Brzoskwinia wymaga oprysku profilaktycznego wczesną
> wiosną i teraz już nic nie można zrobić.
Można. A nawet trzeba obrywać porażone liście i je utylizować.

4. Data: 2006-05-22 22:02:05

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek napisał(a):

> Można. A nawet trzeba obrywać porażone liście i je utylizować.

To oczywiste, chodziło mi o to, że nie ma sensu teraz opryskiwać.
Jesienią Miedzian WP.
--
michalina

5. Data: 2006-05-23 05:16:33

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w tym roku nie pryskałam i nie wlazła.
A rada teraz.- zrywać porazone liscie, chocby nawet całe drzewo trzeba było
ogołocić. Wypusci nowe, sprawdziłam.
Oprysk miedzianem mozna też robić wiosną, zanim rozwiną się pąki.

pozdro
basia

6. Data: 2006-05-23 06:44:36

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ja dobrze sensuję, ze to jest "Kędzierzawość liści" i do jesieni
> nic z tym i tak nie zrobię?

Witam

Mi wchodzi co roku i pryskam jakimś preparatem na kędzierzawość i pomaga.

Dlaczego teraz nic nie zrobisz?

ZROBISZ, leć pryskać. Mojej brzoskwini to pomaga

Jacek

7. Data: 2006-05-23 07:07:19

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 May 2006 08:44:36 +0200, "Agent 0700" <k...@w...pl>
wrote:

>Witam
>
>Mi wchodzi co roku i pryskam jakimś preparatem na kędzierzawość i pomaga.
>
>Dlaczego teraz nic nie zrobisz?
>
>ZROBISZ, leć pryskać. Mojej brzoskwini to pomaga

Albowiem pryskać należy przed pąkaniem pąków, tak piszą...

8. Data: 2006-05-23 07:41:27

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e4ub4k$6vq$1@nemesis.news.tpi.pl Agent 0700
<k...@w...pl> napisał(a):

> ... leć pryskać.

Hejka. Sam sobie leć. ;-)

> Mojej brzoskwini to pomaga

Jak umarłemu kadzidło. < lol >
Pozdrawiam efektywnie Ja...cki

9. Data: 2006-05-23 12:51:03

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak umarłemu kadzidło. < lol >

Nie znasz się Pan.

Pomaga, bo już 3 rok pryskałem i pomaga, odrastają młode zdrowe liście.

Chyba, że jesteś Pan nie z Siedlec, ale to przecież niemożliwe :-)

Pozdrawiam

Jacek

10. Data: 2006-05-23 13:20:15

Od: "Radek" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Z tym pomaganiem oprysku o tej porze to jedynie zludzenie. Mlode
listki odrastaja w sytuacji gdy drzewo jest silne, przy mocnym
porazeniu nic nie odrosnie.

Bezwzglednie nalezy usuwac porazone liscie aby nie dopuscic do
ich "zakwitniecia" pojawiaja sie wtedy zarodniki które
rozprzestrzeniaja infekcje.

Opryski najlepiej dwa - pierwszy pózna jesienia, drugi wczesna
wiosna. Zaleca sie pryskac równiez w zimie jesli temperatury
dodatkie utrzymuja sie przez kilka dni.

Pozdrawiam,
Radek

Kokornak