Kiedy posadzić?

1. Data: 2001-09-18 12:31:31

Temat: Kiedy posadzić?
Od: "Dariusz Kuchnio" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stałem się posiadaczem nasion katalpy. Teraz pragne
wychodowac drzewo ktore wyrosnie przed moim oknem.
Zechciejcie jednak udzielic mi informacji kiedy posadzic
masiona (pora roku). Chcialbym rowniez pozostawac w
zgodzie z kalendarzem biodynamicznym. W jakim okresie
nalezaloby dokonac sadzenia dla kwiatu czy dla liscia?
Z pozdrowieniami
Darek Kuchnio

2. Data: 2001-09-18 13:42:23

Temat: Re: Kiedy posadzić?
Od: "Ewelina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz Kuchnio <d...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9o7eb9$has$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
> zgodzie z kalendarzem biodynamicznym. W jakim okresie
> nalezaloby dokonac sadzenia dla kwiatu czy dla liscia?

Hej,
Nie wiem, jak z kalendarzem biodynamicznym, ale powiem Ci, jak ja to
zrobiłam:
Nasiona wysiałam na kuwetkę z ziemią ogrodniczą, przesianą i parowaną, tak
właśnie o tej porze roku. Zwilżyłam potem spryskiwaczem i przysypałam cienką
warstwą piasku tak, żeby pokryć nasiona. Kuwetkę przykryłam szkłem. Potem
tylko pilnowałam wilgotności, czasem odkrywałam na pół dnia. Dosyć szybko
wzeszły. Jak były już spore, przepikowałam do małych doniczek. Na wiosnę
spore już sadzonki hartowałam na powietrzu. Ponieważ miałam tego sporo,
część roślin posadziłam do ziemi na jesieni (czyli po roku) w osłonięte
miejsce, a część przetrzymałam kolejną zimę w tunelu. Nie ma różnicy
wzrostu, więc obie metody dobre. Sądzę, że jak wysadzisz je na wiosnę do
gruntu, to też będzie dobrze. Ja siewki trzymałam w ogrzewanej szklarni, ale
moim zdaniem parapet w mieszkaniu to też dobre miejsce, najwyżej siewki
trochę się "wyciągną".
Mój efekt: piękne, spore drzewka, które już mają olbrzymie liście i
wszystkie kwitną.
powodzenia w uprawie,
Ewelina

3. Data: 2001-09-18 14:39:24

Od: "Dariusz Kuchnio" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewelina <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9o7jib$r50$...@n...tpi.pl...
> Nie wiem, jak z kalendarzem biodynamicznym, ale powiem Ci, jak ja to
> zrobiłam:
> Nasiona wysiałam na kuwetkę z ziemią ogrodniczą, przesianą i parowaną, tak
A w jakim celu przesiewa się tą ziemię?
Po jakim czasie nasieona wzeszły?
Darek

4. Data: 2001-09-18 15:14:25

Od: "Ewelina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Ewelina <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> [...]
Przesiałam, bo ziemię robiłam sama, zawierała spore kawałki nierozłożonej
materii, ale jeśli kupisz gotową mieszankę, to nie musisz. Nie pamiętam już
ile kiełkowały, ale chyba 2-3 tygodnie. Wschodziły bardzo równomiernie.
Ewelina

5. Data: 2001-09-18 17:17:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Kuchnio" <d...@p...pl> wrote in message
> Stałem się posiadaczem nasion katalpy. Teraz pragne
> wychodowac drzewo ktore wyrosnie przed moim oknem.
> Zechciejcie jednak udzielic mi informacji kiedy posadzic
> masiona (pora roku).

Ja sialem wiosna (chyba pozna) i wykielkowaly mi wszystkie.
Pozniej rosly bardzo dobrze, chociaz nie wszystkie. Wyraznie
zalezy to od miejsca w ktore zostaly przesadzone, ale nie
moge podac zadnych konkretnych czynnikow pozytywnych
czy negatywnych. Najlepiej chyba eksperymentowac - tam,
gdzie bedzie im sie podobac, wyrosna najlepiej. W sprawie
biodynamiki tez mozna czynic eksperymenty.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Podziękowania
Nowa książka- polecam
co się dzieje z Jurkiem Zającem?
żywopłot - róża?prosze o poradę
Napalskoczja lisciowata (Napalxochia pyyllanthoides)