Re: Kiedy posadzić?

From: "Ewelina" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Kiedy posadzić?
Date: Tue, 18 Sep 2001 15:42:23 +0200

Użytkownik Dariusz Kuchnio <d...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9o7eb9$has$...@s...icm.edu.pl...
> Stałem się posiadaczem nasion katalpy. Teraz pragne
> wychodowac drzewo ktore wyrosnie przed moim oknem.
> Zechciejcie jednak udzielic mi informacji kiedy posadzic
> masiona (pora roku). Chcialbym rowniez pozostawac w
> zgodzie z kalendarzem biodynamicznym. W jakim okresie
> nalezaloby dokonac sadzenia dla kwiatu czy dla liscia?
> Z pozdrowieniami
> Darek Kuchnio

Hej,
Nie wiem, jak z kalendarzem biodynamicznym, ale powiem Ci, jak ja to
zrobiłam:
Nasiona wysiałam na kuwetkę z ziemią ogrodniczą, przesianą i parowaną, tak
właśnie o tej porze roku. Zwilżyłam potem spryskiwaczem i przysypałam cienką
warstwą piasku tak, żeby pokryć nasiona. Kuwetkę przykryłam szkłem. Potem
tylko pilnowałam wilgotności, czasem odkrywałam na pół dnia. Dosyć szybko
wzeszły. Jak były już spore, przepikowałam do małych doniczek. Na wiosnę
spore już sadzonki hartowałam na powietrzu. Ponieważ miałam tego sporo,
część roślin posadziłam do ziemi na jesieni (czyli po roku) w osłonięte
miejsce, a część przetrzymałam kolejną zimę w tunelu. Nie ma różnicy
wzrostu, więc obie metody dobre. Sądzę, że jak wysadzisz je na wiosnę do
gruntu, to też będzie dobrze. Ja siewki trzymałam w ogrzewanej szklarni, ale
moim zdaniem parapet w mieszkaniu to też dobre miejsce, najwyżej siewki
trochę się "wyciągną".
Mój efekt: piękne, spore drzewka, które już mają olbrzymie liście i
wszystkie kwitną.
powodzenia w uprawie,
Ewelina